13-12-2022 09:24 AM - bewerkt 13-12-2022 09:25 AM
Op 18-8-2022 hebben wij bij BCC een Samsung Jet 75 stofzuiger gekocht. Al vrijwel meteen vanaf de aankoop begonnen wij steeds vaker een foutmelding van het apparaat op het display te krijgen (melding van verstopping en het gruis viel uit de stofzuiger zodra we deze uitzette). Daarop hebben wij de stofzuiger opgestuurd voor reparatie. Onlangs kregen we het bericht dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat repareren de nieuwprijs zou overschrijden. Dit alles met als reden dat er bouwfijnstof in de zuiger gevonden zou zijn.
Ik zou graag weten waar staat in onze gebruiksaanwijzing van de stofzuiger welke soorten stof deze stofzuiger kan opzuigen en welke niet. Het wordt erg moeilijk om iedere keer te onderzoeken wat voor stof het is voordat ik het opzuig.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-12-2022 11:41 AM
Het lijkt mij logisch dat je niet op een bouwplaats bent gaan zuigen. Echter valt het geen wat vrij komt bij het boren van een gat al onder bouwstof. Het stukje wat je quote op de website zegt niks over wat je wel of niet kan zuigen en heeft dus niets met misleiding te maken. Overigens staat het wel in de gebruiksaanwijzing benoemd; zie hier onder.
Als de stofzuiger het van af het begin al nooit goed heeft gedaan was het verstandiger geweest om hier meteen wat mee te doen. Nu kan je daar helaas vrij weinig mee mee.
op 10-01-2023 09:35 AM
Je kan de bepaling hierover teruglezen in de handleiding, dit staat aangegeven op pagina 9 😇 Kijk hier voor de volledige handleiding: https://bit.ly/3P6bjEi
Groeten,
Martijn
op 13-12-2022 09:50 AM
Helaas is bouwstof nooit goed voor een gewone stofzuiger, puur omdat dit een heel ander type stof is dan het stof wat zich ontwikkeld in je woning. Hiervoor bestaan dus ook specifiek bouwstofzuigers. Persoonlijk dacht ik ook altijd dat dit algemeen bekend is en ik betwijfel of dit in de gebruiksaanwijzing staat : info over wat je wel en niet kan stofzuigen
13-12-2022 10:00 AM - bewerkt 13-12-2022 10:01 AM
Wij hebben zelf een PVC vloer en niet gezogen op een bouwplaats of dergelijks. Maar helaas gaf het onderzoek dit aan. Terwijl de stofzuiger het al vanaf het begin af aan nooit fatsoenlijk heeft gedaan.
Tevens staat op de website van samsung het volgende over de stofzuiger: "Geniet van schonere lucht dankzij het vijflaags filtratiesysteem. Een cyclonisch hoofdfilter en metalen netfilter verzamelen grote stofdeeltjes, de Jet Cyclone- en microfilter filteren fijne stofdeeltjes uit de lucht, en een filter voor ultrafijn stof houdt 99,999%* van de microstofdeeltjes tegen, waaronder deeltjes en allergenen van 0,3~10µm**." Hieruit kan ik niet afleiden dat deze zogenaamde gerenommeerde stofzuiger van 450 euro niet alle soorten stof kan zuigen, maar eerder dat deze stofzuiger net veel fijnstof kan zuigen. Heel misleidend, en niet fair tegenover de klant.
Voor mij is nu niet meer duidelijk wat de stofzuiger kan zuigen en wat niet. Ik zal hierdoor nooit meer een nieuwe samsung stofzuiger durven kopen aangezien je dan als klant totaal aan de wordt gezet 'die zijn apparaat na 3 maanden stuk heeft gemaakt'.
op 13-12-2022 11:41 AM
Het lijkt mij logisch dat je niet op een bouwplaats bent gaan zuigen. Echter valt het geen wat vrij komt bij het boren van een gat al onder bouwstof. Het stukje wat je quote op de website zegt niks over wat je wel of niet kan zuigen en heeft dus niets met misleiding te maken. Overigens staat het wel in de gebruiksaanwijzing benoemd; zie hier onder.
Als de stofzuiger het van af het begin al nooit goed heeft gedaan was het verstandiger geweest om hier meteen wat mee te doen. Nu kan je daar helaas vrij weinig mee mee.
op 13-12-2022 12:02 PM
Dan hebben we de quote op de website verkeerd geïnterpreteerd, waarvoor excuses.
Echter, hebben wij de stofzuiger op normale wijze binnenshuis gebruikt, en zeker niet op de manieren zoals beschreven in de handleiding die schadelijk zouden zijn.
op 07-01-2023 12:29 PM
op 07-01-2023 12:50 PM
07-01-2023 01:15 PM - bewerkt 07-01-2023 08:04 PM
op 07-01-2023 01:24 PM
op 07-01-2023 01:27 PM