op 21-10-2018 01:59 PM
Beste lezers ,
Sinds een half jaar heb ik de DV70M5020QW/EN droger. Deze geeft, ondanks grondige reiniging, de melding filter reinigen (het rode knipperende lampje blijft aan). Nu staat de droger op slot wanneer deze wordt aangezet. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen valt...? Ik hoor het graag!
Alvast bedankt voor het mee denken !
op 22-10-2018 02:34 PM
Goeiemiddag @Marnelle! Ik heb een gouden tip voor je dat lieftallige slotje met een gezichtje erin staat namelijk voor het kinderslot. Zoals je daaronder kunt zien, als je Anti-Kreuk en Droogniveau samen 5 sec. ingedrukt houdt zal het slot eraf gaan en kan je verder.
Wat het filter betreft, dat dat lampje blijft branden kan ook door de sensor komen. Als je het stoffilter eruit haalt zie je daaronder een metalen pinnetje, is het daar ook stofvrij?
22-10-2018 09:50 PM - bewerkt 22-10-2018 09:51 PM
Bedankt voor de tip! Het kinderslot kreeg ik er inderdaad met die combinatie van af. Hij staat er alleen steeds weer op wanneer ik de droger aanzet... Nu is de stroom eraf geweest en start hij niet meer op met het kinderslot! Wel blijft het filterlampje branden. Alles is grondig gereinigd, ook het 'sensor stokje' bij het stoffilter. Nog steeds blijft het filterlampje knipperen...
op 23-10-2018 02:40 PM
Goed dat het tot zover allemaal gelukt is, ik was helemaal de droogte sensoren aan de binnenkant van de trommel vergeten te vermelden. Stel, je steekt je hoofd in de trommel (dit kan ook op de tast hoor) en je kijkt gelijk rechts onder in de trommel aan de andere kant van de deur, dan zie je 2 kromme metalen gleuven. Zou je die schoon willen poetsen met een licht vochtig doekje?
Daarnaast vroeg ik me nog af of je zowel het stoffilter in de deur hebt schoon gemaakt als wel de filterbak die je links onderop de droger vindt.
op 07-10-2021 06:20 PM
goedendag,
Ik heb deze wasdroger ook en heb ook deze foutmelding alleen nu.heb ik geprobeerd om deze te verhelpen maar lukt niet.
Kunt u.mij verder helpen??
Gr nancy
op 11-10-2021 11:19 AM
Hi @Nancy19682, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community!
Hebben de tips van hierboven je nog geholpen? Heb je de droger ook enige tijd van het stroom afgehaald?
Wanneer je de melding blijft zien, zal de volgende stap een reparatie worden. Stuur mij een privé berichtje met je persoonsgegevens en de informatie van je droger voor het indienen van een serviceverzoek.
Groeten,
op 09-01-2023 05:14 PM
op 11-01-2023 04:10 PM
Hi @gayt, goedemiddag.
Wanneer de tips in dit topic je niet hebben geholpen zal een reparatie de volgende stap worden. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ
Groeten,
Martijn
op 08-07-2024 01:38 PM
Als het niet lukt om het kinderslot te verwijderen doe dan het volgende:
stekker er uit. Na 1 minuut stekker er weer in. Droger staat nog uit! Druk de eerste twee knoppen in links onder en druk tegelijkertijd op de aan knop.
succes!