op 22-09-2018 01:24 PM
Mijn RB29 is inmiddels 3,5 jaar oud en heeft het altijd goed gedaan.
Sinds 2 dagen krijg ik het koeldeel niet koud meer (ong. 20 graden), maar staat er ijs op de laden van het vriesdeel. Alleen de CoolSelectZone heeft de juiste temperatuur.
De temperaturen veranderen helpt niet. De deur is goed gesloten, wel heb ik al een paar weken de koelkast vrij vol ivm voedselmotten in mijn huis. Sinds gisteren heb ik hem weer normaal gevuld, tot nu toe heeft dat niets opgeleverd.
Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen?
op 25-09-2018 04:05 PM
Goeiemiddag Leya en welkom op de Samsung Community! Ik vermoed dat doordat je een tijdje de koelkast zo vol hebt gehad dat de luchtcirculatie gaten niet vrij genoeg stonden waardoor hij niet optimaal heeft kunnen koelen en er intern ijsvorming is ontstaan. Dit kan je oplossen door de koelkast een soort reset te geven door hem 4-5 dagen van het stroom te laten. Hiermee ontdooit alle interne ijsvorming en komt hij weer op z'n omgevingstemperatuur waardoor hij helemaal overnieuw kan beginnen. In de tussentijd wel de deuren op een kiertje laten zodat hij kan luchten. Kan je daar wat mee?
op 07-10-2018 05:53 PM
Ik heb de hele koelkast/vriezer leeggehaald en ruim 4 dagen zonder electriciteit laten staan (met de deuren op een kiertje). Vandaag weer opgestart, maar helaas: het probleem is niet verholpen! Wat nu???
op 08-10-2018 02:55 PM
Jemig, zelfs na 4 dagen niet? Dan zou ik nog een paar dingen met je willen checken. Hoe zit het met de ruimte rondom de koelkast, heeft hij 10+ cm aan de achterkant en 5+ cm langs de zijkanten? Daarnaast is het ook belangrijk dat de achterkant van de koelkast stofvrij is rond de verdamper. Als dat allemaal in orde is, kan ik altijd nog een monteur aanbieden als oplossing. Gezien de leeftijd van de koelkast zal dit echter niet gratis zijn en kan het lonen om een reparatie eerst via je winkel aan te vragen.