Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Probleem Koel/vries RB31FEJNBSA

(Onderwerp aangemaakt op: 05-07-2017 01:44 PM)
54194 Weergaven
Lars1
Journeyman
Opties

Goedemiddag,

 

Ik heb een probleem met mijn RB31FEJNBSA koel/vries combi. Ik heb deze eind november 2014 gekocht, dus zo oud is hij nog niet.

Het is een no-frost vriezer, maar op de bodem (onder de onderste la) ontstaat tegenwoordig ijsopbouw. Dit gaat van de achterwand naar voren toe. Ik moet dit zeker 1 keer in de week weghalen anders groeit het ijs te ver naar voren en begint de vriezer te lekken op mijn houten vloer. Een langere vakantie wordt dus ook lastig...

Alle garantievoorwaarden buiten beschouwing gelaten is dit natuurlijk onacceptabel voor een dure koel/vries combi van nog geen 3 jaar oud.

Is dit een bekend/vaker voorkomend probleem wat makkelijk opgelost kan worden?

 

Mvg,

Lars

Spring naar oplossing
117 Antwoorden
Wendy553
First Poster
Opties

Dag MartijnK,

Ik heb ondertussen al je tips geprobeerd, maar niets heeft geholpen.  Ook het ontdooien niet.

De ijsvorming blijft komen, om de drie dagen moet ik deze volledig verwijderen op de bodem.

Mvg,

Wendy

0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Goedemorgen @Wendy553,

 

In dat geval kan je een afspraak maken om een monteur te laten komen. Dat doe je hier: https://bit.ly/3J4HpwQ.

 

Groetjes,

Daphne

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
0 Likes
popske
First Poster
Opties
Goedenavond ik heb een Samsung koel/vries kast maar het valt steeds uit
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @popske, goedemiddag.


Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Wat is het typenummer van jouw koelkast? Heeft de koelkast ook voldoende ruimte rondom voor het afvoeren van de warmte? Sluiten de deuren ook goed af?

 

Groeten,

Martijn

 

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Lies 4
First Poster
Opties

dit probleem hebben wij ook 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Lies 4, goedemiddag.

 

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Wat is het modelnummer van je koelkast? En sinds wanneer ervaar je dit? Sluiten de deuren en rubbers goed af? Heeft de koelkast rondom voldoende ruimte om de warmte kunnen afvoeren? 

 

Groeten,

Martijn
 

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
FlipStone
First Poster
Opties

Nou, ik meld me ook maar met het bekende probleem... In augustus 2022 een Samsung RB34T605CB1 no-frost koelvriescombi gekocht en sinds een paar weken het bekende lekken van water door ijsvorming onder de onderste vriesla.

Mede door dit topic, en TIG andere resultaten van mensen met hetzelfde probleem, erachter gekomen wat de oorzaak en eventuele oplossing is. Blijkbaar zijn er zelfs (3rd party) vervangende onderdelen beschikbaar omdat het zo vaak voorkomt welke beter/degelijker gemaakt zijn en het probleem zouden moeten verhelpen.

Zoeken op onderdeel nummer: DA61-06796A  levert de resultaten op.

Heb het zelf nog niet geprobeerd, even wachten tot de koelkast/vriezer wat leger is om te kunnen ontdooien maar eigenlijk schandalig dat zelfs met de huidige modellen dit nog steeds een issue is! Een monteur langs laten komen zou kunnen, nog binnen de garantie, maar tegelijk vraag ik me af of die het probleem ECHT oplost of meer uitstelt als de oorzaak, in feite een producite/design fout, niet aangepakt wordt.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @FlipStone,

 

Had je hiervoor ook een reparatie aangevraagd bij Samsung? Want wellicht kon het binnen de garantievoorwaarden worden hersteld. Zie onderstaande link voor het aanmelden.

Reparatieservice | Aanmelden | Samsung Nederland

 

Met groet,

Ajay

 

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
0 Likes