Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Probleem bakken diepvries pizza in NQ50j3530bs combimagnetron

(Onderwerp aangemaakt op: 03-06-2022 01:15 PM)
4548 Weergaven
MartijnD
Apprentice
Opties

Ik krijg de bodem van een diepvries pizza niet knapperig en gaar terwijl de topping van de pizza wel gaar is. Ik heb al veel geprobeerd waaronder hetelucht met onder- en bovenwarmte op keramische plaat met rooster of alleen op rooster en op verschillende hoogtes in de oven maar niets lijkt te werken. Ook heb ik laatst de diepvries pizza optie in het "Automatisch koken" menu geprobeerd een hierbij alle instructies opgevolgd. Helaas ook zonder het gewenste resultaat. Het lijkt erop dat er te weinig onderwarmte is. Wat doe ik fout? Ik twijfel er een beetje aan of de hetelucht onder/bovenwarmte optie niet goed werkt op mijn oven. 

Groet MartijnD

0 Likes
16 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Welke stand gebruik je?

Als je de normale ovenstand gebruikt op 200 graden zou het goed moeten werken. Hoeveel minuten laat je de pizza erin?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
MartijnD
Apprentice
Opties

Is de normale ovenstand de "Hetelucht" stand? Er zit volgens mij ook iets fout in de vertaling van het menu. In het Engels heb je de standen "Fan Conventional" en "Convection" en in het Nederlands is dat dan "Hete lucht, onder en bovenwarmte" en Hetelucht. Convection is volgens mij stralingswarmte (convectie) en niet Hetelucht.

Ik stel de oven in naar wat er op de verpakking van de pizza staat. Welk rooster/plaat moet ik gebruiken en in welke stand moet ik deze zetten?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja hetelucht stand. Dat zou ik gebruiken en dan op 200 graden en pizza er 10 tot 14 minuten in, ligt eraan hoe knapperig je het wilt.
MartijnD
Apprentice
Opties

Met welke plaat/rooster en op welke hoogte?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Op een rooster en ik zou hem in het midden doen qua hoogte
0 Likes
Zoole
Helping Hand
Opties
Patrick, ooit gedacht aan een carrière switch? Iets in de richting van Domino's of New York Pizza?
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Zoole ,

Goed plan! Heb ik ook gedaan. De beste 😂.

61C0F922-5705-47E4-AB90-0A99D62241DC.jpeg

signatureee
Groet, Dick

MartijnD
Apprentice
Opties

😅Ja het lijkt een beetje op een kook advies. Maar ik heb met mijn oude oven nooit problemen met het bakken van een diepvries pizza maar met mijn nieuwe Samsung oven is het nog steeds niet gelukt na vele pogingen. Verder een fijne oven maar het bakken van deegprodukten gaat gewoon niet goed. Ik twijfel een beetje of hij wel goed werkt. Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben? 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @MartijnD ,

Ik heb zelf ook een combimagnetron van Samsung (MC35J8085CT).
Ik gebruik echter alleen altijd diepvries pizza's en die lukken altijd.
Alleen hete lucht. Temp. maximaal. Voorverwarmen en dan op het lage rooster leggen.
Baktijd langer dan wat er op de verpakking staat. Bv. 15 min. i.p.v.  12 min.
Hoe het met eigengemaakte gaat, weet ik niet. Misschien heb je hier nog iets aan:

https://www.dekooktips.com/recepten/hoe-bak-ik-een-pizza-in-een-combimagnetron-solution-found.html

signatureee
Groet, Dick