op 30-05-2024 02:12 PM
Sinds gisteren, precies 2 jaar na aankoop, maakt onze Amerikaanse een enorm lawaai. Het begon na het crushen van wat ijsblokjes. De motor achter de ijsdispenser draait continue zonder de crusher aan te drijven en maakt daarbij een gekmakende herrie van ongeveer 80db. Bij de servicedienst van Samsung zitten mensen die alleen maar een serviceverzoek kunnen indienen bij Letmerepair. Het kan dan een tot een week duren voordat er contact wordt opgenomen voor reparatie. Als je belt met Letmerepair gebeurt er ook niets.
Ik snap niet dat Samsung en het bedrijf dat namens Samsung reparaties uitvoert geen spoedprocedure hebben. Je kunt een klant toch niet een week in de herrie laten zitten of een week zonder koeling laten zitten en de inhoud van de vriezer weg laten gooien?
op 31-05-2024 10:12 AM
Dan maar zelf aan de slag gegaan om het geluid te laten stoppen. De voeding van het specifieke onderdeel dat de herrie veroorzaakt, kon losgekoppeld worden na demontage van enkele onderdelen van de ijsmaker. Nu in ieder geval niet meer in de herrie!
op 03-06-2024 10:18 AM
Hallo @Wes-Amersfoort,
Bedankt voor jouw bericht. Door de drukte kan het inderdaad wel minstens 2 werkdagen duren voordat onze reparatiedienst contact met je opneemt voor een afspraak. We raden aan om niet zelf onderdelen uit te schakelen van de koelkast, omdat het na een tijd weer juist naar een ander defect kan leiden. Wil je nog een reparatie laten inschieten voor je?
Met groet,
Ajay
op 03-06-2024 04:08 PM
Ik probeer al sinds woensdag 29 mei om de koelkast gerepareerd te krijgen. Als Samsung Nederland een klantgerichte organisatie zou zijn, was de koelkast al gerepareerd. Na 2 dagen in de herrie gezeten te hebben, heb ik met behulp van een Youtube filmpje zelf maar voor een noodoplossing gezorgd om het geluid te doen stoppen. Uiteraard moet de koelkast nog wel worden gerepareerd (onder garantie). Het betreffende onderdeel (ik denk een relais naast het klepje van de ijsmachine) ging 1 jaar en 363 dagen na levering kapot.
op 05-06-2024 11:03 AM
op 07-06-2024 11:28 AM
Nee. Alleen twee keer een reparatie-offerte voor een bedrag van ca. €240
op 07-06-2024 11:52 AM
op 07-06-2024 12:26 PM
Letmerepair wil blijkbaar van Samsung bevestigd zien dat reparatie onder garantie valt. In het systeem van LMR stond dat garantie afliep in 2023. Niet de productiedatum, besteldatum of factuurdatum is bepalend voor de garantietermijn, maar de leveringsdatum (31 mei 2022).
op 07-06-2024 12:31 PM
op 07-06-2024 02:29 PM
Ik vraag mij wel af hoe het komt dat bij Samsung staat dat de garantie afliep op 31/07/2023. Koelkast is in mei 2022 besteld bij mediamarkt en op dinsdag 31/5/2022 geleverd. 5 jaar garantie op een koelkast zou overigens standaard moeten zijn.
Doordat de garantietermijn bij Samsung verkeerd is ingevoerd, duurt reparatie nog langer.