Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Motor bij ijsdispenser stopt nooit

(Onderwerp aangemaakt op: 07-06-2024 12:31 PM)
195 Weergaven
Wes-Amersfoort
First Poster
Opties

Sinds gisteren, precies 2 jaar na aankoop, maakt onze Amerikaanse een enorm lawaai. Het begon na het crushen van wat ijsblokjes. De motor  achter de ijsdispenser draait continue zonder de crusher aan te drijven en maakt daarbij een gekmakende herrie van ongeveer 80db. Bij de servicedienst van Samsung zitten mensen die alleen maar een serviceverzoek kunnen indienen bij Letmerepair. Het kan dan een tot een week duren voordat er contact wordt opgenomen voor reparatie.  Als je belt met Letmerepair gebeurt er ook niets.

Ik snap niet dat Samsung en het bedrijf dat namens Samsung reparaties uitvoert geen spoedprocedure hebben. Je kunt een klant toch niet een week in de herrie laten zitten of een week zonder koeling laten zitten en de inhoud van de vriezer weg laten gooien? 

0 Likes
10 Antwoorden
Wes-Amersfoort
First Poster
Opties

Dan maar zelf aan de slag gegaan om het geluid te laten stoppen. De voeding van het specifieke onderdeel dat de herrie veroorzaakt, kon losgekoppeld worden na demontage van enkele onderdelen van de ijsmaker. Nu in ieder geval niet meer in de herrie!

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Wes-Amersfoort,

Bedankt voor jouw bericht. Door de drukte kan het inderdaad wel minstens 2 werkdagen duren voordat onze reparatiedienst contact met je opneemt voor een afspraak. We raden aan om niet zelf onderdelen uit te schakelen van de koelkast, omdat het na een tijd weer juist naar een ander defect kan leiden. Wil je nog een reparatie laten inschieten voor je?

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Wes-Amersfoort
First Poster
Opties

Ik probeer al sinds woensdag 29 mei om de koelkast gerepareerd te krijgen. Als Samsung Nederland een klantgerichte organisatie zou zijn, was de koelkast al gerepareerd. Na 2 dagen in de herrie gezeten te hebben, heb ik met behulp van een Youtube filmpje zelf maar voor een noodoplossing gezorgd om het geluid te doen stoppen.  Uiteraard moet de koelkast nog wel worden gerepareerd (onder garantie). Het betreffende onderdeel (ik denk een relais naast het klepje van de ijsmachine) ging 1 jaar en 363 dagen na levering kapot.  

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Wes-Amersfoort,

Ik zie dat jouw reparatieorder nog openstaat en je had het inderdaad op de laatste dag aangemeld van de garantie. Heb je ondertussen een bericht van LMR ontvangen?

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Wes-Amersfoort
First Poster
Opties

Nee. Alleen twee keer een reparatie-offerte voor een bedrag van ca. €240 

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo Wes-Amersfoort,

Ik heb een ticket aangemaakt voor onze Interne afdeling. Ze nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes
Wes-Amersfoort
First Poster
Opties

Letmerepair wil blijkbaar van Samsung bevestigd zien dat reparatie onder garantie valt. In het systeem van LMR stond dat garantie afliep in 2023. Niet de productiedatum, besteldatum of factuurdatum is bepalend voor de garantietermijn, maar de leveringsdatum (31 mei 2022).

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo Wes-Amersfoort,,

Onze Interne afdeling kan e.v. regelen dat het binnen garantie wordt uitgevoerd wanneer het inderdaad om technische schade gaat. Ze gaan jouw dossier verder onderzoeken.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Wes-Amersfoort
First Poster
Opties

Ik vraag mij wel af hoe het komt dat bij Samsung staat dat de garantie afliep op 31/07/2023. Koelkast is in mei 2022 besteld bij mediamarkt en op dinsdag 31/5/2022 geleverd. 5 jaar garantie op een koelkast zou overigens standaard moeten zijn. 

Doordat de garantietermijn bij Samsung verkeerd is ingevoerd, duurt reparatie nog langer. Naamloos.png

0 Likes