op 30-09-2021 02:57 PM
Beste community,
Ik wil hier toch nog even mijn ongenoegen uiten naar Samsung klantenservice.
Mijn ervaring:
Magnetron raakt na 2 jaar en 27 defect (gaat niet meer aan). Belletje naar Bol.com helaas 27 dagen over de wettelijke garantietermijn, misschien kan Samsung nog iets voor je betekenen. Belletje naar Samsung, ik het verhaal uitleggen en vraag of Samsung nog iets voor mij kan betekenen aangezien hij zo dichtbij de wettelijke garantietermijn defect is geraakt. Ja, we kunnen hem aanmelden bij het reparatiecentrum (Servilux), waarop ik zeg als ik kosten moet maken om te kijken wat er mee aan de hand is dan ga ik dat niet doen. Want dat is het niet waard op een magnetron van +- 90 euro. Ik vertelde dat ik dan zelf wel zou open schroeven om te kijken wat er kapot aan is. Echter wees deze persoon mij erop dat dit onverstandig is i.v.m. eventuele coulance / garantie. Er werd mij dus niks verteld over de onderzoekkosten na uitdrukkelijk hierom gevraagd te hebben. Eindstand 3 defecte zekeringen (reparatiekosten 105 euro) niet echt de moeite waard. Dus reparatie afgewezen en toen zijn er 39,20 euro aan onderzoekskosten in rekening gebracht. Nog een paar keer met Samsung klantenservice gebeld en die kunnen helaas niks voor mij betekenen. Daarnaast Servilux benaderd en die verwijzen naar hun algemene voorwaarden. Dit heeft mij alsnog een hoop tijd gekost en als nog kosten opgeleverd (39,20). Al met al een zeer slechte/ gefrustreerde ervaring met Samsung (klantenservice).
Groet,
Marc
op 01-10-2021 07:07 AM
Die 2 jaar is de fabrieksgarantie, niet de wettelijke garantie. De wettelijke garantie geldt voor de te verwachten levensduur van het apparaat.
op 04-10-2021 09:40 AM
Hi @M8813, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community!
Het is natuurlijk niet fijn wanneer de combi-magnetron het niet meer goed doet. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie op de combi-magnetron en binnen deze termijn worden technische defecten kosteloos hersteld. Ook na deze periode kunnen we de combi-magnetron repareren echter worden hier wel kosten voor berekend, uiteraard houden we dan wel rekening met de leeftijd van de combi-magnetron. Naast de fabrieksgarantie heb je ook recht op wettelijke garantie, om hier aanspraak op te maken kun je in gesprek gaan met je verkoper. Wil je meer weten over de wettelijke garantie, kijk dan hier: https://bit.ly/2cewohi
Groeten,
Martijn
op 04-10-2021 12:17 PM
Bedankt voor jullie reacties,
"Ook na deze periode kunnen we de combi-magnetron repareren echter worden hier wel kosten voor berekend" Als de klantenservice nou zo duidelijk was geweest had dit een hoop ergernis voorkomen. Ze begonnen echter met dat er nog enige vorm van coulance mogelijk zou zijn.
Dat dingen kapot gaan is inderdaad vervelend, echter een klantenservice waar verschillende personen verkeerde informatie verstrekken vind ik een stuk vervelender en onprofessioneel.
Ach ja iedereen maakt fouten, lesje geleerd.
Fijne dag,
Marc