Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Lekkage Amerikaanse koelkast RSA1ZTVG

(Onderwerp aangemaakt op: 14-03-2023 07:15 AM)
318 Weergaven
JNiels
Student
Opties
Beste,

Wij hebben een Amerikaanse koelkast gekregen van het modeltype RSA1ZTVG. Deze staat al een dikke maand te draaien zonder problemen. Echter viel mij de laatse 2 weken op dat er iedere dag een kleine waterplas linksonder aan de poot van de diepvries staat. De watertoevoer is momenteel niet aangesloten dus een lekkage hieraan heb ik kunnen uitsluiten. Het valt ook op dat onderin het laatste vriesvak een opstapeling van ijs van water wat ergens uit de diepvries terecht komt. Vanwaar dit water komt heb ik echter geen idee. Alle rubber en deuren sluiten goed en de vriezer en koelkast behouden hun temperatuur. Het zou een Nofrost vriezer zijn maar de laatse weken is er meer en meer ijs te bespeuren in de diepvries. Ik weet ook niet wat het kleine vakje achter de onderste diepvrieslade is. (Zie foto) Zou het mogelijk kunnen zijn dat dit condensatiewater is wat door de opening van de watertoevoer zo in het vriesgedeelte geraakt? Het is niet veel water (minder dan 100ml vermoed ik) maar het staat er iedere dag weer.

Aan de kant van de koelkast zijn geen problemen te bespeuren.

Hopelijk kan iemand mij een duidelijk antwoord geven

M.v.g. 

Niels.J

image

image

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
JNiels
Student
Opties
Dag Martijn,

Alvast bedankt voor uw reactie.
Ik heb eergisteren de toevoerslang voor de ijsmaker dichtgeplakt zodat hier geen warme lucht meer in de vriezer geraakt.
De waterleiding was nog niet aangesloten op de shellkraan.
Ook hebben wij de vriezer uitgewassen en opgedroogd met heet water om alle grote ijsplekken te verwijderen. Tot nu toe lijkt dit te helpen.

Voor het ontdooien zal ik eerst een bijkomende vriezer/koelkast moeten aanschaffen aangezien dit onze enige is.

Ik hou u nog op de hoogte moest het probleem terugkomen ook als deze eens spanningsloos geweest is voor een aantal dagen.

Met vriendelijke groeten

Niels J.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @JNiels, goedemorgen. 

Goed dat je ons een bericht stuurt en bedankt voor de foto's, we helpen je dan ook graag verder! 

Je hebt zo te lezen zelf al het één en ander geprobeerd en onderzocht, helaas nog niet met het gewenste resultaat. Heb je de koelkast ook al eens een aantal dagen van het stroom gehaald? Soms kan er ijsvorming ontstaan welke niet zichtbaar is en om dit goed te kunnen ontdooien kan je de koelkast het beste een dag of 3 van het stroom afhalen. 

Maakt dit ook geen verschil en blijf je dit ervaren dan zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Oplossing
JNiels
Student
Opties
Dag Martijn,

Alvast bedankt voor uw reactie.
Ik heb eergisteren de toevoerslang voor de ijsmaker dichtgeplakt zodat hier geen warme lucht meer in de vriezer geraakt.
De waterleiding was nog niet aangesloten op de shellkraan.
Ook hebben wij de vriezer uitgewassen en opgedroogd met heet water om alle grote ijsplekken te verwijderen. Tot nu toe lijkt dit te helpen.

Voor het ontdooien zal ik eerst een bijkomende vriezer/koelkast moeten aanschaffen aangezien dit onze enige is.

Ik hou u nog op de hoogte moest het probleem terugkomen ook als deze eens spanningsloos geweest is voor een aantal dagen.

Met vriendelijke groeten

Niels J.
Members_gLFnYPG
Student
Opties

Hoi, 
Ik heb hetzelfde probleem. @JNiels   Is dit bij jou opgelost ?

0 Likes