op 05-08-2020 01:20 PM
Tijdens Black Friday, december 2017, kocht ik een nieuwe Samsung wasmachine met winkelwaarde €800.
Nu lijkt de machine niet meer te stoppen met wassen of spoelen.
Bvb. als de timer tijdens het spoelen eindelijk de 9 minuten bereikt heeft, springt hij terug naar 15 minuten.
Soms denk ik dat de machine zijn was gedaan heeft, omdat de display uitgeschakeld is en de machine niets meer doet, maar als ik op de AAN knop druk, staat er nog 47 minuten op de teller en zie ik de wasverzachter nog in zijn bakje zitten. De machine is er dus gewoon mee opgehouden.
Het programma, de software dus, zit in deze machine in een flash-geheugen. Is daar een foutje ingeslopen?
Ik weet dat de garantie maar 2 jaar is, maar dit is toch een schande dat een machine van €800 nu al defect is.
Heeft iemand ditzelfde probleem gehad mijn zijn wasmachine en wat heeft het verholpen en wat heeft het gekost?
op 05-08-2020 05:23 PM
De fabrieksgarantie is helaas al wel verlopen, maar gelukkig bestaat er in Nederland ook nog een wettelijke garantie. Hierin is bepaald dat een product, afhankelijk van zijn prijskaartje, een bepaalde te verwachten levensduur heeft.
Tijdens die te verwachten levensduur heb je ook recht op een kosteloze reparatie bij een defect. Hiervoor moet je dan wel bij de verkopende partij (de winkel/webshop) zijn waar je de wasmachine hebt gekocht.
"Heeft iemand ditzelfde probleem gehad mijn zijn wasmachine"
Helaas staat de EcoBubble lijn bekend om zijn niet zo duurzame printplaten zoals in meerdere topics te lezen valt. Zelf heb ik een aantal jaren terug ook een EcoBubble gehad, maar die is sinds enkele jaren al weer vervangen door een ander merk.
op 06-08-2020 12:46 PM
Spijtig genoeg is er in België een wettelijke garantie van 2 jaar. Als er geen andere extra garantie afgesproken is bij de aankoop, kan je het vergeten.
op 06-08-2020 03:51 PM
We kunnen een reparatieverzoek voor je indienen, maar buiten de fabrieksgarantie komen daar wel kosten bij kijken. We houden wel rekening met de leeftijd van de machine, en daardoor kunnen de kosten lager uitvallen.
Wil je dat ik een reparatieverzoek voor je indien? Dan kun je mij een privébericht sturen.
op 09-08-2020 11:40 AM
Ik heb net even leeg laten zwieren en behalve dat de pomp steeds even stopte om dan verder te pompen, heeft het de cyclus goed doorlopen.
Wat me wel opgevallen is de laatste tijd, is dat de trommel nogal hevig over-en-weer gaat ongeacht de lading die erin zit.
Mijn eerste gedacht is dat de trommel schokdempers versleten zijn.
Ik vraag me wel af wat het normale gevolg daar van zou zijn. Blijft het proberen, uren aan een stuk, zoals nu? Stopt het na een tijd? Geeft een een indicatie of error-code in dat geval?
op 10-08-2020 04:57 PM
Hey @robert1701, goedemiddag.
Je kan de wasmachine opnieuw kalibreren, de wasmchine gaat dan intern zijn eigen nulpunt ijken.
Houd de knoppen Temperatuur en Eindtijd/Uitgesteld einde gelijktijdig vast en druk op de Aan/uit-knop,
in het scherm zie je de melding Cb of Clb staan en druk vervolgens op start.
Het is wel belangrijk dat de wasmachine stabiel staat en leeg is als je dit doet.
Houd je me op de hoogte?
Groeten,