op 06-05-2019 01:51 PM
Nu een kleine week een prachtige koelkast staan RS68N8941SL. Heel erg blij mee maar na een paar dagen is er een constante en vervelende ruis te horen. Als ik de koeling of vriezer open doe stopt het maar wanneer weer gesloten start het weer gewoon opnieuw.
Kan hier iets aan gedaan worden?
op 06-05-2019 02:06 PM
op 07-05-2019 05:09 AM
Ik heb het nog eens gecontroleerd...hij staat 100% waterpas
op 08-05-2019 01:15 PM
op 08-05-2019 01:20 PM
Dat er geluid is snap ik, het zou het het plaatje van de ventilator moeten zijn, de vraag is hoe hard dit geluid zou moeten zijn. En waarom was het eerst minder hard/luid dan nu? Het is niet te vergelijken met een vlieg, het is een stuk luider dan dat.
op 09-05-2019 03:13 PM
Ja hoe hard is lastig te zeggen. Hier zijn nog wat échte voorbeelden: .https://www.samsung.com/nl/support/home-appliances/welke-geluiden-kan-mijn-koelkast-vriezer-maken/. Misschien dat je hier iets uit kunt halen, qua wat je hoort.
op 14-05-2019 08:50 AM
Het lijkt denk ik het meest op het geluid van de compressor echter qua omschrijving die ik ook hieronder heb gezet klopt het niet.
Het geluid stopt niet na 7 seconden, het stopt wel maar na veel langere tijd. Het stopt ook wanneer ik 1 van de deuren open. Is het wellicht verstandig om een monteur te laten kijken?
Het geluid dat de compressor maakt wordt veroorzaakt door de elektrische motor die de mechanische pomp aandrijft. Telkens als de compressor start is het geluid hoorbaar. Het zoemgeluid is het geluid van de werkende compressor van de koelkast. Dit geluid is normaal. je hoort ook wanneer de compressor van de koelkast start aan het begin van een koelcyclus, en wanneer deze wordt uitgeschakeld.
Het is ook hoorbaar na het nemen van water uit de deurdispenser. Het geluid zou niet langer dan 7 seconden moeten duren.
op 14-05-2019 05:16 PM
op 14-05-2019 08:34 PM
Hierbij een video...Ik kan zelf het geluid nu in een andere kamer horen 😞 je zult horen dat bij openen het geluid stopt en na sluiten weer begint.
op 15-05-2019 10:56 AM
Bedankt voor het filmpje. Ik heb op vol volume via de speaker én via oordopjes geluisterd en nog iemand laten luisteren, maar ik kan eerlijk gezegd nauwelijks tot helemaal niets horen. Dit is zeker niet buiten specs, tenminste als ik het filmpje moet geloven.