Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Gebruik wasmiddel bij startuitstel Samsung WW90J5426FW EcoBubble 9kg

(Onderwerp aangemaakt op: 23-04-2018 11:27 AM)
3226 Weergaven
nirama
Student
Opties

Goedemorgen,

ik heb sinds kort een Samsung WW90J5426FW EcoBubble 9kg. De belangrijkste functie voor mij is startuitstel, zodat ik kan instellen dat deze later op de dag pas begint te wassen. Echter moet je eerst wasmiddel toevoegen, via de lade. Daar heb je dan zo'n tussenschotje voor dat je zelf erin moet zetten. Je doet wasmiddel erin, je stelt het programma in en stelt dan Startuitstel in, en geeft aan hoe laat de was klaar moet zijn. Als je dan de startknop indrukt, gaat het katoenprogramma eerst een paar keer de trommel draaien om de wasbelading te wegen. 
Maar in de lade is dan ook het wasmiddel al 'weggelopen'. Ik heb nu al 2x het idee gehad dat het niet goed gaat met het wasmiddel, dus wellicht is dit er dan al ingelopen en staat dit de hele dag te staan voordat de was begint te draaien. Hopelijk is mijn verhaal duidelijk.

Ik vraag me 2 dingen af:

- kan ik die instelling wijzigen? Dus dat bij het instellen van Katoenprogramma - Startuistel er géén weging wordt gedaan, waardoor de trommel niet draait. Op die manier kan je dan een bolletje met vloeibaar wasmiddel in de trommel erbij zetten (wat nu niet kan)

- doe ik het goed met het toevoegen van vloeibaar wasmiddel in de lade? klopt het dat dit wegloopt nadat de trommel een paar keer heeft gedraaid om te wegen?

Ik kan hier helemaal niks over vinden, niet in de handleiding, in de community of via google. 
Ik hoop hier een antwoord te vinden, dank!

0 Likes
6 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Goeie vraag! Dit is inderdaad niet de bedoeling, wasverzachter hoort pas in de laatste spoelbeurt meegenomen te worden. Er zijn een aantal factoren die mogelijk zijn. Of de zeepbak wordt erg hard dichtgedaan (dit kun je zelf natuurlijk oordelen), of de machine staat niet waterpas, of de zeepbak zelf is defect. Indien we een defecte zeepbak hebben kan ik kijken naar een nieuwe sturen. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
nirama
Student
Opties

Dankjewel voor je reactie. Alleen gaat het niet om wasverzachter maar gewoon om het wasmiddel. Verandert dat het antwoord?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Wasmiddel is een ander verhaal (sorry ik las het verkeerd). Als je het controleert, is het dan echt verdwenen? Heb je gecontroleerd of het volledig leeg is? Het kan namelijk zo zijn dat het wat lager ligt. Het kan zijn dat jouw wasmiddel dunner is dan wat normaal getest wordt.

Een oplossing is dan poederwasmiddel, dit kan niet 'weglopen'. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Corv
First Poster
Opties
Ik heb hetzelfde probleem. Verschillende soorten vloeibaarwasmiddel geprobeerd en het gebeurd bij allemaal
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Heb je bovenstaande tips van Nick geprobeerd?

rsz-846676
0 Likes
Judith1990
Explorer
Opties
Hallo, ik weet niet of je via samsung al een goed antwoord hebt gekregen. Ik kwam per toeval terecht op jouw vraag. Krijg de indruk dat de heren jouw vraag niet snappen.

Wat ik altijd doe: programma instellen --> start uitstel instellen --> laten wegen --> programma pauzeren --> bolletje vloeibaar wasmiddel erin--> programma starten (dan start het programma via uitstel en de weging heb je al gehad).

Wegen annuleren is geen optie bij samsung. Ik had eerst een andere samsung wasmachine en die deed de weging pas vlak voor het programma begon, dat was eigenlijk veel makkelijker.