Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Filter foutmelding

(Onderwerp aangemaakt op: 18-04-2017 02:35 PM)
126112 Weergaven
Sol
First Poster
Opties

Droger type SDC35701,  machine slaat regelmatig uit en geeft melding filter moet gereiningd worden.

Op de filter is geen vuiltje te zien. Heb de machine ( trommel, condensator, filter ) helemaal schoon gemaakt.

Na reset (stroom eraf) doet hij soms wel heel zijn programma.

groet

Sol

0 Likes
Spring naar oplossing
127 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @kris74,

Mocht je op zoek zijn naar onderdelen, dan kun je terecht op de website van onze partner, Samsung Onderdelen: https://bit.ly/2caoTI8

De link naar het filmpje werkt overigens niet.

rsz-846676
0 Likes
Hans1953
Apprentice
Opties

Ik heb de gehele module vervangen blijf de foutmelding houden zou niet meer weten wat het is iemand een idee, alle sensoren zijn ook al vevangen geweest

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik ben zelf geen monteur, dus dat durf ik niet te zeggen. Er kan een monteur naar komen kijken, maar houd dan wel rekening met bijkomende kosten.

rsz-846676
0 Likes
kris74
First Poster
Opties

aan Hans 1953 Heb je al geprobeert als je de filter onderaan eruit hebt gehaald .Daar zit een plaatje .je kunt dat eruit halen er zit in het midden een gaatje steek je vinger erin of iets en zo klik je het los.(Stuur zo foto)Daar zou eronder volgens mij veel troep zitten dat naar de vlotter en je pomp  .Ik heb mijn droogkast onder een hoek gezet .dan links van dat klepje vind je de pomp en de vlotter Je vind daar 2 schroeven de eerste is redelijk makkelijk de andere zit eigelijk in midden erboven maar lukte toch om ook los te maken .dan kapje omhoog gehaald.dan  heb ik helemaal schoon gespoten met tuinslang zat verstropt .daarna heb ik alles terug ineen gestoken .Eerst op koud gedroogt werkte en daarna op middelmatig en werkt ook.Ik had dit op een ander forum gevonden dat de machine zegt dat het de stoffenfilter is .Maar het ligt blijkbaar aan de pomp en vlotter die verstropt zouden zitten .Dit was bij mij zo het geval.Ik weet 1 ding deze machine  kan men niet elk paneel apart losmaken.Met de volgende ga ik daar zeker naar kijken want als ik apart het paneel kan loskrijgen kan ik rechtstreeks aan de vlotter en pomp en kan ik die op tijd schoonmaken en niet als het te laat is..Ik zeg wel het gaat hier over model sdc14719 of sdc35701

105686640_193528418766074_3876870887803438739_n.jpg

0 Likes
Hans1953
Apprentice
Opties

Ga het proberen want in de elctronica zit het niet dat heb ik allemaal vervangen gehad.

0 Likes
Hans1953
Apprentice
Opties

Helaas dit was het ook niet maar bedankt voor de tip. Ik vindt het wel heel jammer dat er geen monteur van Samsung reageert van dit is het. Volgens het forum zijn we toch niet de enige en is het probleem en de oplossing echt wel bekent.

Geef eens goede srvice en geef de oplossing.

kris74
First Poster
Opties

Aan Hans1953  Ik heb nog iets gevonden op een andere site en heb dit nu gedaan en daar zat ook nog een staafje vanachter .Heb ik ook schoongemaakt .de tekst ga ik nu hierop zetten en hopen dat dit de oplossing is.De machine draait nu terug want met de vorige oplossing stopte hij naar 4 keer drogen weer.Ik weet niet voor hoelang maar hopelijk is dit het

De foutcode hE is de code die duidt op een verstopt filter.
Het kan wel eens voorkomen dat deze melding blijft staan, ook na het schoonmaken van de filters.
De droger moet dan even gereset worden.

Als het goed is kan de achterplaat van de droger eraf geschroefd worden (wel even de stekker eruit halen). Aan de bovenkant zou je dan een vierkante printplaat met een grijze knop aan de rechterzijde moeten vinden. Deze indrukken en de stekker terug in het stopcontact steken. Dit zou de droger een complete reset moeten geven.

OK dit is blijkbaar ook niet de oplossing

0 Likes
Hans1953
Apprentice
Opties

Dit is het ook niet en er zit ook geen resetknop helaas

0 Likes
Steph-anie
Journeyman
Opties
Beste hans1953

Zie mijn bericht (paar pagina's terug) over hoe je de droger kunt resetten. Wellicht verhelpt dat uw probleem.

0 Likes
Hans1953
Apprentice
Opties

Helaas werkt dat niet voor mijn machinen ik heb de SDC35701

0 Likes