Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Filter foutmelding

(Onderwerp aangemaakt op: 18-04-2017 02:35 PM)
126040 Weergaven
Sol
First Poster
Opties

Droger type SDC35701,  machine slaat regelmatig uit en geeft melding filter moet gereiningd worden.

Op de filter is geen vuiltje te zien. Heb de machine ( trommel, condensator, filter ) helemaal schoon gemaakt.

Na reset (stroom eraf) doet hij soms wel heel zijn programma.

groet

Sol

0 Likes
Spring naar oplossing
127 Antwoorden
Hans1953
Apprentice
Opties

Daarom had ik ook al aangegeven dat de zijwand niet los kan is 1 geheel met achterwand.

0 Likes
Nowenwow
Journeyman
Opties
Dan heb ik geen idee hoe.
Misschien iemand anders.
0 Likes
Hans1953
Apprentice
Opties

De wasdroger SDC35701 warmtesensor bij het stoffilters is te vervangen door bovendeksel verwijderen, bedienings paneel van boven los te schroeven en 2 schroeven in de wateropvang gedeelte, paneel voorzicht bovenop leggen. Deur verwijderen en alle schroeven ronde de deur verwijderen deurtje condensor weg halen inclusief condensor. Paneel naar boven halen voorzichtig met deur schakelaar en ook boven op leggen. Nu kan je de oude sensor verwijderen en de nieuwe plaatsen. En hij doet het weer veel succes.Demontage wasdroger SDC35701.jpg

0 Likes
Hans1953
Apprentice
Opties

Toch weer na 2e keer draaien dezelfde fout melding, iemand idee wat ik nog zou kunnen doen zonder monteur te bellen?

0 Likes
AnnemarieM
First Poster
Opties

Ik heb hetzelfde probleem. Continu foutmeldingen vanwege volle filter. Maar de filter is schoon, de sensor is schoon en de bak linksonder is schoon. Ik weet de aankoopdatum niet meer. Ik denk in het jaar 2013. Is deze machine nog - tegen redelijke kosten - te repareren? Groeten Annemarie

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @AnnemarieM,

Welkom op de Samsung Community!

Om welk model gaat het precies? En kun je een foto sturen van de foutmelding op het display?

rsz-846676
0 Likes
AnnemarieM
First Poster
Opties

Samsung SDC35701. Ik heb de droger nu niet aanstaan dus kan ook geen foto maken.

0 Likes
Nowenwow
Journeyman
Opties

Hoi Annemarie,

even checken of je wel koud kan drogen zonder foutmeldingen. Zo ja dan is de temperatuur sensor kapot en niet de stofsensor. Er vanuitgaande dat je filter schoon is.

0 Likes
Hans1953
Apprentice
Opties

Hoi Annemarie Ik heb zelf beide sensoren vervangen gehad die waren niet kapot, als je iemand hebt met een mulimeter han hij door meten je moet ze wel even demonteren. In rust stand zijn ongeveer 50 Kilo ohm, houdt je ze daar na onder de warme kraan moet de weerstand terug open.

Ik ga nu de beturings printplaat vervangen dat is het enig wat over blijft laat wel weten of het gelukt is.

0 Likes
kris74
First Poster
Opties

Ik heb hier al veel antwoorden gelezen van iedereen.en heb ook al veel gedaan hetgeen jullie al verteld hebben.Ik heb nu ook zo een probleem met de sdc14719.Nu blijkbaar zou ik graag aan mijn pompje geraken  die het water oppompt naar de vulbak.Ik heb hier een filmpje    https://youtu.be/OvrAlAqICIQ   (s wel voor siemens maar ziet er allemaal hetzelfde uit).(kopieer deze link in nieuw scherm dan kun je het wel zien)

Want blijkbaar als je de grote filter eruit haald vind je idd .nog onderaan een bakje waar het water zich opvult met water .Daar zat bij mij gigantische slijmerige troep in.Waarom verteld samsung dit niet dat dit ook gereinigd kan worden??.Want die troep zit volgens mij rond de vlotter en het pompje zodat de machine denkt dat de waterbak vol is.Maar het probleem is zoals ik al gelezen heb hier.dat de samsung bestaat uit 1 geheel (zijkanten en achterkant).Wie o wie weet hoe men dit openkrijgt?

0 Likes