op 20-11-2023 08:42 PM
Mijn droger (DV9OT6240HH/S2) geeft geen foutmeldig maar stopt steeds met draaien tijdens het programma, blijft zo staan wachten en komt na een tijdje in status 'gepauzeerd'. (alsof je hem zelf in pauze zou gezet hebben) Een tijdje later gaat ook de display uit. Hierdoor voert hij zijn programma niet uit en moet hij telkens opnieuw gestart worden.
Ik heb volgende dingen al gecontroleerd:
- Filter en warmtewisselaar (worden altijd netjes proper gehouden)
- Alle panelen verwijderd en machine stofvrij gemaakt.
- Vochtigheidsensor onder de filter proper gemaakt
- Gelijkaardige sensor op compressor proper gemaakt.
Heeft er nog iemand dit voor gehad of zijn er nog dingen die ik kan controleren?
Heeft model koolborstels op de motor die eventueel versleten kunnen zijn?
Is er een bepaalde manier om achterliggende foutcodes te bekijken?
De droger heeft altijd goed gewerkt en is dit plots beginnen doen zonder aanleiding. Ze is nu 2 jaar en 3 maanden oud en valt dus net buiten garantie. Daarom wil ik eerst zoveel mogelijk zelf bekijken voor dat ik een technieker moet laten komen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-11-2023 12:47 PM
Hi @Tomboo, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt. Het is natuurlijk niet erg handig wanneer de droger er constant uit zichzelf stopt. Omdat je zelf al een hoop hebt geprobeerd om dit op te lossen en dit geen verschil heeft gemaakt, zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Via onze website kan je droger aanmelden voor een serviceverzoek: https://bit.ly/3J4HpwQ
Groeten,
Martijn
op 29-11-2024 10:41 AM
Hallo @chrisjansen,
Bedankt voor jouw bericht en melding hiervan. Nog steeds moet het worden aangemeld en de conclusie van de monteur is leidend, het gaat dus nog op de bovenste wijze. Ik kan je wel voorzien van toegang tot onze kortingsportaal, waar je Samsung producten kan vinden voor een kortingsprijs. Laat weten of je hier interesse in hebt.
Met groet,
Ajay
21-11-2023 07:04 AM - bewerkt 21-11-2023 07:08 AM
Mijn droger (DV9OT6240HH/S2) geeft geen foutmeldig maar stopt steeds met draaien tijdens het programma, blijft zo staan wachten en komt na een tijdje in status 'gepauzeerd'. (alsof je hem zelf in pauze zou gezet hebben) Een tijdje later gaat ook de display uit. Hierdoor voert hij zijn programma niet uit en moet hij telkens opnieuw gestart worden.
Ik heb volgende dingen al gecontroleerd:
- Filter en warmtewisselaar (worden altijd netjes proper gehouden)
- Alle panelen verwijderd en machine stofvrij gemaakt.
- Vochtigheidsensor onder de filter proper gemaakt
- Gelijkaardige sensor op compressor proper gemaakt.
Heeft er nog iemand dit voor gehad of zijn er nog dingen die ik kan controleren?
Heeft model koolborstels op de motor die eventueel versleten kunnen zijn?
Is er een bepaalde manier om achterliggende foutcodes te bekijken?
De droger heeft altijd goed gewerkt en is dit plots beginnen doen zonder aanleiding. Hij is nu 2 jaar en 3 maanden oud en valt dus net buiten garantie. Daarom wil ik eerst zoveel mogelijk zelf bekijken voor dat ik een technieker moet laten komen.
op 21-11-2023 12:47 PM
Hi @Tomboo, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt. Het is natuurlijk niet erg handig wanneer de droger er constant uit zichzelf stopt. Omdat je zelf al een hoop hebt geprobeerd om dit op te lossen en dit geen verschil heeft gemaakt, zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Via onze website kan je droger aanmelden voor een serviceverzoek: https://bit.ly/3J4HpwQ
Groeten,
Martijn
op 23-03-2024 01:18 PM
Hallo, we hebben hetzelfde toestel en ervaren recentelijk hetzelfde probleem (toestel pauzeert automatisch). Is jouw toestel hersteld geraakt en zo ja, hoe?
Bedankt!
op 23-03-2024 01:37 PM
24-03-2024 07:33 AM - bewerkt 24-03-2024 07:34 AM
Bedankt voor jouw antwoord. Inderdaad, gekend probleem blijkbaar (en ook bij ons net uit garantie...). Heb jij idee hoeveel (grootteorde) printplaat kostte (indien te duur dan overweeg ik ander toestel te kopen, Samsung vraagt sowieso al 90 € voorrijkosten + 60 € per werkuur)?
op 24-03-2024 08:56 AM
op 27-11-2024 02:04 PM
Ik heb helaas ook exact hetzelfde probleem, bijna zelfde model (DV90T8240SH), net 3 jaar oud. Vind het echt ongelooflijk dat dit een bekend probleem is en Samsung dit onder 'coulance' voor €170 voor je op komt lossen. Een droger is geen moeilijk apparaat en zou makkelijk 10 jaar zonder problemen moeten kunnen werken, maar er is duidelijk sprake van een structureel probleem en omdat Samsung de printplaat helemaal vastlijmt is herstellen onnodig moeilijk.
@MartijnK: is er inmiddels al een betere oplossing vanuit Samsung of gaat dit nog steeds op bovenstaande wijze?
op 29-11-2024 10:41 AM
Hallo @chrisjansen,
Bedankt voor jouw bericht en melding hiervan. Nog steeds moet het worden aangemeld en de conclusie van de monteur is leidend, het gaat dus nog op de bovenste wijze. Ik kan je wel voorzien van toegang tot onze kortingsportaal, waar je Samsung producten kan vinden voor een kortingsprijs. Laat weten of je hier interesse in hebt.
Met groet,
Ajay
op 05-12-2024 10:26 PM
Na het aanvragen van service kreeg ik al snel een kostenraming van de reparateur, met daarin vervanging van het vermoedelijk defecte onderdeel (inderdaad de printplaat). Gelukkig voor mij is de 'coulance' van Samsung nog wel iets verbeterd, ze rekenen nu iets meer dan €119. Aan de ene kant is dat voor een nieuw onderdeel inclusief reparatie best ok maar aan de andere kant is het natuurlijk best vreemd dat Samsung dit blijkbaar veel vaker voorkomende probleem niet gewoon erkent en netjes oplost. Een droger in deze prijsklasse zou onder normaal gebruik langer mee moeten gaan dan 2,5 jaar. Was de droger na 27 april 2022 aanschaft dan is er tegenwoordig wel (wettelijke) garantie na de 2 jaar fabrieksgarantie, in dat licht zou hier ook meer coulance mogen gelden