Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Autodosering en wasmiddel veranderen met de Samsung Autodose - WW90T534ATW

(Onderwerp aangemaakt op: 28-08-2021 09:11 AM)
24967 Weergaven
Nick0110
Student
Opties

Hoi,

Recent heb ik een nieuwe wasmachine gekocht, zie titel voor het model. Deze heeft de autodosering functie en dit is nieuw voor mij.  Daar heb ik dus ook een vraag over: Wat moet ik doen als ik een gekleurde was doe, de autodosering helemaal tot de max vul met gekleurd wasmiddel, maar daarna een donkere was wil doen met donker wasmiddel of een witte was met wit wasmiddel?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :smiling-face:

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Sabine2022
First Poster
Opties

Door op het handje 3 seconden te drukken kom je in een speciaal menu. Als je nu aan de grote knop draait kom je bij het autodose menu uit. Hier kan je autodose uitzetten. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Nick0110
Student
Opties

Ja die functie ken ik al. Het punt van mijn vraag was om na de gekleurde was ook de donkere was te autodosen zonder dat je gekleurd en donker wasmiddel met elkaar vermengd. Maar dat schijnt dus niet mogelijk te zijn met deze wasmachine. Tegenwoordig gebruik ik dus lekker makkelijk pods en staat de autodose functie altijd uit. Leek een mooie functie, maar is alleen handig als je 1 soort wasmiddel gebruikt.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
24 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hey @Nick0110, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community! Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe wasmachine.

Wanneer je gebruik wilt maken van wasmiddel via de automatische dosering dan dien je dit aan te geven bij het instellen van het wasprogramma. Wil je een was draaien met ander wasmiddel, dan kun je dit handmatig doseren in het middelste bakje van de wasmiddellade.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Stephan1023
First Poster
Opties

Hallo, ik heb een soortgelijke vraag mbt onze WW90T534AAW. We hebben vloeibaar wasmiddel (gekleurde was) in het rechter reservoir. Ik las ergens dat je het linker reservoir kan hergebruiken voor alternatief wasmiddel ipv wasverzachter. Klopt dat?

En als ik bijv. Wasmiddel voor zwarte was wil gebruiken, kan ik daarvoor een dosering in het vakje doen en wordt daarmee de autodose functie overruled?

Ik kan de informatie niet vinden. Ook niet hoe dat in te stellen. Graag advies. Dank alvast. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Stephan1023, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!

Als ik de handleiding van je wasmchine erbij pak, wordt hierin aangegeven dat je de container voor wasverzachter niet kan wijzigen in een ander wasmiddel en deze enkel voor wasverzachter kan gebruiken.

In de wasmiddellade is ook ruimte vrijgehouden voor het zelf doseren van wasmiddel, om dit te kunnen gebruiken geef je aan op de wasmachine dat het wasmiddel niet via het doseersysteem komt. De wasmachine neemt nu het wasmiddel uit het middelste bakje van de lade.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Pb40
First Poster
Opties

Maar dat betekent dus, dat je door dit systeem nooit verschillende wasverzachters kan gebruiken, ik heb nu gekleurd in de autodose zitten. Als ik wit wil wassen moet ik autosose uitzetten, wit middel in t bakje stoppen maar dan kan ik dus geen witte wasverzachter gebruiken. Leek handig dit, maar met een niet autodose was ik dus beter afgeweest. 

Oplossing
Sabine2022
First Poster
Opties

Door op het handje 3 seconden te drukken kom je in een speciaal menu. Als je nu aan de grote knop draait kom je bij het autodose menu uit. Hier kan je autodose uitzetten. 

Oplossing
Nick0110
Student
Opties

Ja die functie ken ik al. Het punt van mijn vraag was om na de gekleurde was ook de donkere was te autodosen zonder dat je gekleurd en donker wasmiddel met elkaar vermengd. Maar dat schijnt dus niet mogelijk te zijn met deze wasmachine. Tegenwoordig gebruik ik dus lekker makkelijk pods en staat de autodose functie altijd uit. Leek een mooie functie, maar is alleen handig als je 1 soort wasmiddel gebruikt.

0 Likes
Spijkervrouwtje
First Poster
Opties
Ik heb ook een samsung met autdose. Ik wil deze uitzetten om de kleding te kunnen wassen met waterafstotend middel. Echter het uitzetten werkt bij mij niet. Er staat dan : niet ondersteund.... Hoe kan ik dit oplossen?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Spijkervrouwtje, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Wat is het modelnummer van je wasmachine? 

Wanneer je gebruikt maakt van het doseersysteem, selecteer je dit dan apart bij het instellen van het programma? 

Kies je ervoor om dit niet in te schakelen dan kan je het vakje tussen de containers in gebruiken voor een ander wasmiddel.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Jacqueline2023
First Poster
Opties
Ik heb net nieuwe wasmachine en droger van Samsung maar was ruikt met de autodosering niet lekker naar mijn wasverzachter?
0 Likes