op 24-04-2017 08:54 PM
Wij hebben 6,5 jaar geleden een geweldige koelkast gekocht met een ijsblokjes machine.
Veel plezier van gehad.
Mijn zoon kwam thuis en belde mij met de mededeling dat er kortsluiting in de koelkast zit, s'avonds stekker er weer in en de koelkast werkte weer een poosje totdat de zekering er weer uitsprong.
Contact met Samsung en deze hebben ons doorverwezen naar een service monteur die contact met ons heeft opgenomen. moesten de aankoopnota doorsturen (foto) en Samsung zal onderdelen met de monteur meegeven om het probleem te lijf te gaan. Keurig geregeld, afspraak gemaakt (moesten er rekening mee houden dat de monteur 125.00 rekende ook al is de klacht niet opgelost.) Helaas waren wij de laaste klant van deze monteur en met een blik op de aankoopnota werd de conclusie getrokken dat repareren duurder is dan de koelkast waard is.
Toen ik hem vroeg of hij ook onderdelen bij hem had en dat wij best bereid waren om een duurdere reparatie te overwegen(hij had de onderdelen toch bij hem) begon hij toch maar wat onderdelen los te halen. Na hem te vertellen wat er was gebeurd stopte hij met los schroeven en kwam tot de conclusie dat er kortsluiting in de kabelboom zit en deze niet te repareren is. na wat kabeltjes stuk te trekken en wat onderdelen van de printplaat af te halen konden wij het beste een nieuwe koelkast kopen en vragen aan Samsung of wij korting konden krijgen.
Na betaling van 125.00 bleven wij een beetje beduusd achter.
Hans
op 01-05-2017 11:04 AM
Hoi Hans,
Wat een raar verhaal! Helaas kan het inderdaad zo zijn dat een reparatie stukken duurder uit zou vallen dan een nieuw apparaat kopen - dit vanwege de leeftijd van de machine. Heb je verder nog iets vernomen met betrekking tot verder afhandeling hiervan?
op 01-05-2017 01:20 PM
Hallo Jaimy,
Helaas niets meer van vernomen, Wat ons stoorde is dat er telefonisch aangegeven werd dat er een reparatie in zat.(wij hadden een afschrift van de aankoopbedrag via whattsapp opgestuurd).
Toen de monteur kwam keek hij eerst op de aankoopnota en gaf aan dat de reparatie misschien wel duur zal uitvallen (wat bekend was bij ons) en dat wij misschien wel korting konden krijgen omdat hij 125.00 rekende, hierna wilde hij weer vertrekken. Op mijn vraag of hij onderdelen bij hem had van Samsung en misschien toch een diagnose wilde geven heeft hij voor de vorm wat kabeltjes los getrokken en iets van de printplaat afgehaald.
Toen wist ik ook zeker dat hij niet meer te repareren is.
Nog geen aanbod gehad van Samsung om er een te kopen met korting.
Zal binnenkort er maar op uit gaan om een nieuwe aan te schaffen.
op 01-05-2017 01:42 PM
Heb je een reparatienummer gekregen? Werd de reparatie door Selectro uitgevoerd? Ik wil graag even naar het verslag kijken.
op 01-05-2017 03:57 PM
op 02-05-2017 09:04 AM
Nee, op welk adres heb je dat dan gedaan?
op 02-05-2017 07:47 PM
Beantwoorden. Wil je het hier gepost hebben of in je mailbox? (even doorgeven)
op 04-05-2017 12:22 PM
Doe maar in een privéberichtje
op 08-05-2017 12:01 PM
op 11-05-2017 03:56 PM
Sorry voor mijn late reactie. Ik zie inderdaad dat de monteur heeft gezien dat de koelkast voor kortsluiting zorgt en dat een reparatie erg duur zou worden. Ik zie dat de koelkast uit 2010 komt. Helaas is het altijd aan de monteur om te bekijken wat er gerepareerd moet worden en of dit mogelijk is. Agents aan de telefoon kunnen wel een inschatting doen, maar kunnen op afstand nooit de uiteindelijke conclusie trekken.
Helaas kan ik je hierin niet helpen, omdat de garantie al 5 jaar is verlopen.