Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Amerikaande koelkast defect, Samsung geeft niet thuis!

(Onderwerp aangemaakt op: 09-07-2017 08:43 PM)
1269 Weergaven
Ervaringsdeler
Apprentice
Opties

Wij hebben sinds 30 oktober 2016 een Amerikaanse koelkast van Samsung, de RF56J9041SR.

Sinds 23 juni 2017 is de koelgedeelte defect, nadat wij Samsung hebben gebeld heeft Samsung Selectro ingeschakeld.

Deze is langsgeweest op vrijdag 30 juni en heeft de problemen alleen maar erger gemaakt.

Selectro (door Samsung ingeschakeld) heeft de achterste plaat van de koelkast vervangen, deze sluit echter niet goed aan. Selectro heeft een aantal krassen en zelfs beschadigingen toegebracht aan de dure Amerikaanse koelkast.

Dit direct gemeld bij Samsung, tot op heden nog niet verholpen.

Het is zelfs zo dat nadat Selectro is langsgeweest, de vriezer het nu ook niet meer doet.

Kortom, het complete apparaat (meer dan €3000,- voor betaald!!!) is nutteloos.

Wij hebben kleine kinderen in huis en kunnen de kinderen niets wat kouds te drinken geven, laat staan dat wij niet eens eten en/of drinken kunnen koelen laat staan vriezen. 

Wij zijn zéér trouwe Samsung klanten, hebben bijna alles van Samsung en dit al jarenlang.

Samsung geeft nu echter niet thuis, blijft maar wijzen naar Selectro, Selectro wijst weer naar Samsung.

Samsung is de fabrikant is is eindverantwoordelijk, als Samsung Selectro inschakelt is Samsung nog steeds verantwoordelijk voor Selectro. Ook wanneer er sprake is van gevolgschade.

Ik wil jullie allemaal toch vragen een keer extra na te denken alvorens een Samsung product aan te schaffen dan wel een reparatie aan een Samsung-product door Selectro uit te laten voeren.

Maak veel foto's, indien mogelijk FILM het wanneer er iemand langskomt in opdracht van Samsung.

Ik kan aantonen dat de Selectro medewerker krassen en beschadigingen heeft toegebracht middels foto's (terwijl deze bezig was gemaakt, 100% bewijs) maar Samsung geeft niet thuis, Selectro ook niet.

Inmiddels bijna 3!!! weken zonder werkende koelkast en bijna 1,5 week zonder werkende vriezer.

Samsung, schaam jezelf! Van een dusdanig groot bedrijf mag een klant/consument veeeel meer verwachten.

Ik dacht dat dit soort "fratsen" alleen bij Apple gebeurde maar Samsung weet het nog bonter te maken.

Aangifte bij de politie wordt over enkele dagen gedaan, Samsung heb ik officiéel in gebreke gesteld en de tijd gegeven om uiterlijk op woensdag 12 juli met een oplossing te komen. Doet Samsung dit niet dan volgt er een politie-aangifte en wordt er door mij een jurist ingeschakeld.

Mensen kijk uit aub! Wij houden het nu al zolang vol, wij willen niet dat er andere mensen zijn dit hetzelfde moeten meemaken. Het is geen pretje.

Samsung, neem je verantwoordelijk of ontbindt de koop!

0 Likes
27 Antwoorden
Ervaringsdeler
Apprentice
Opties

Teleurstellend!!

Andere berichten worden beantwoord, ik wordt genegeerd?

Doet Samsung werkelijk op deze manier zaken?

Plichten niet nakomen, consument maar laten "stikken"?

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Wat naar dat je geen goede ervaring hebt gehad met onze servicepartner. Heb je voor mij misschien een referentienummer? Dan zoek ik de gegevens er even bij op. Als je die niet hebt mag je jouw naam, telefoonnummer, e-mailadres en/of het serienummer van de koelkast in een privéberichtje sturen.

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Ervaringsdeler
Apprentice
Opties

Lot schreef:

Wat naar dat je geen goede ervaring hebt gehad met onze servicepartner. Heb je voor mij misschien een referentienummer? Dan zoek ik de gegevens er even bij op. Als je die niet hebt mag je jouw naam, telefoonnummer, e-mailadres en/of het serienummer van de koelkast in een privéberichtje sturen.

Lot, bedankt voor je reactie!

Om je even een update te geven:
Gister heb ik Samsung maar wéér gebeld, ondanks dat ik Samsung officiéel in gebreke heb gesteld met een uiterlijke oplossingstermijn welke vandaag verloopt/is verlopen.

Voor de duidelijkheid, Samsung heeft niet gereageerd.

Eerst kreeg ik gister te horen dat de afdeling VOC geen mail van mij heeft gehad, hierop heb ik direct aangegeven dat ik wél heb gemaild maar geen reactie van Samsung krijg.

Daarna was het verhaal dat die afdeling het druk heeft en het 5 werkdagen kan duren. (Flashback voor mij, dat werd mij namelijk ook op 30 juni verteld).

Afijn, er kwam uit dat ik maar wéér moest wachten, belachelijk vindt je zelf niet?

Uiteindelijk heb ik maar weer gevraagd om herstel van beide defecten en krassen en beschadigingen.

Er zou weer een verzoek zijn gestuurd naar Selectro, deze zal mij binnen 24 uur contacteren voor het maken van een afspraak.  Hierop heb ik aangegeven dat het teleurstellend is dat dit verzoek weer van mij uit moet komen en ik niet het gevoel heb dat Samsung dan wel Selectro mijn problemen gaat oplossen (dan heb ik het nog niet eens of de oplossing naar tevredenheid uitgevoerd zal worden!)

Ook heb ik verteld dat Selectro zegt dat Samsung moet aangeven wat er gaat gebeuren, en nu muur naar kast verhaal.

Tot op heden heb ik (natuurlijk?) niets gehoord van Selectro dan wel van Samsung. 24 uur is op moment van schrijven nog niet officiéel verlopen, hiervoor heeft Selectro nog minder dan 1 uur. Ga jij het voorspellen of ik?

Dus maar weer verder gaan klagen op Twitter, ondanks dat Samsung niet op mijn eerdere tweets reageerd, vanochtend tot mijn verbazing reactie.

Ik had eventjes de hoop dat er eindelijk schot in de zaak zou komen maar het tegendeel is waar.

De medewerker geeft aan , en ik qoute: "Selectro zal deze week contact opnemen wat betreft de reparatie."

Hierop geef ik aan dat het jammer is dat Samsung mij tot op heden niet heeft geholpen en dat alles vanuit mij moet komen. Ook tweet ik dat mij anders is verteld, namelijk dat Selectro binnen 24 uur contact opneemt. 

Hierop krijg ik als antwoord: Als de afspraak vóór 15:00 wordt ingepland binnen 24 uur wordt er binnen 24 uur contact opgenomen. Er zal in dit geval dus uiterlijk morgen, deze week een afspraak gemaakt worden.

Krom toch? Kanaal 1 vertelt X, kanaal 2 vertelt Z. Wie/wat moet ik geloven?

Ik val maar terug op mijn eigen ervaring en dat is kort gezegd: Samsung heeft laks aan de wet en aan de eigen opgestelde voorwaarden.

Hier heeft een consument niets aan! 

Ik hoop dat jij iets kan betekenen, al betwijfel ik of Samsung mij uberhaupt wilt helpen.

Ik stuur je een PB met mijn gegevens.

Alvast bedankt voor genomen moeite.

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Dank voor jouw privébericht!

Inderdaad geen fijne situatie, dat begrijp ik. Ik zie dat er nu inderdaad een nieuwe afspraak is aangevraagd, dit was gisteren rond 17:55. Vandaar dat er wellicht niet binnen 24 uur contact is opgenomen.

Mijn excuses voor de verwarring en de vertraging, hopelijk is het dit keer netjes opgelost!

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Ervaringsdeler
Apprentice
Opties

Lot schreef:

Dank voor jouw privébericht!

Inderdaad geen fijne situatie, dat begrijp ik. Ik zie dat er nu inderdaad een nieuwe afspraak is aangevraagd, dit was gisteren rond 17:55. Vandaar dat er wellicht niet binnen 24 uur contact is opgenomen.

Mijn excuses voor de verwarring en de vertraging, hopelijk is het dit keer netjes opgelost!

Tot op heden is er nog niets opgelost. Ook al komt de monteur morgen of overmorgen langs, dan is nog niet alles opgelost. 

Want zoals Nadia aangaf op Twitter, de monteur welke op locatie komt gaat bepalen hoe of wat met de krassen en beschadigingen, dan is er daar nog niets aan gebeurd.

Heb jij er vertrouwen in? Ik niet! Om deze reden is vandaag de advocaat ingeschakeld.

Als jij dit verhaal zo leest en de vele tickets/dossiers op mijn naam over dit probleem ziet, kan jij dan een andere conclusie trekken dan dat Samsung op vele momenten nalatig is en de klant laat barsten?

Let wel, we hebben het over een product van meer dan € 3000,- welke nog ruim binnen de garantie valt.

Samsung moet binnen een redelijke termijn overgaan tot herstel, een redelijk termijn maken de omstandigheden. Met gemiddelde temperaturen van boven de 20graden, een primair product in een huishouden niet kunnen gebruiken, in dit geval een koelkast en vriezer, heeft Samsung zich niet gehouden aan de eigen AV en de wet. Beide stellen namelijk herstel binnen redelijke termijn uit te moeten voeren.

Ow ja, ik zou een cadeaukaart ontvangen als "geste", afgelopen donderdag medegedeeld. Hier is niets binnen hoor!

Wellicht dat Samsung de zaak zo probeert af te kopen??

0 Likes
Ervaringsdeler
Apprentice
Opties

Weer 1 werkdag verder en weer geen reactie dan wel oplossing. Niet eens zicht op een oplossing en NIEMAND bij Samsung die denkt, dit kan zo niet langer, ik biedt de klant een andere oplossing aan o.i.d.

Samsung, topbedrijf, goede klantenservice, klantwaardigheid waard, commitment en allerlei dit soort termen gaan niet in een positieve zin samen.

Jullie staan boven de wet EN eigen AV. Wauw, dat ik dit nog mag meemaken.

Gelukkig is de ACM op de hoogte!

Samsung WILT/GAAT mij blijkbaar niet helpen...

0 Likes
Jaimy
Helping Hand
Opties

Ik zie dat dit opgepakt is door de afdeling die dit soort cases oppakt. Zij zijn er op dit moment mee bezig, dus ik hoop dat er snel contact met je wordt opgenomen :smiling-face:

-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
0 Likes
Ervaringsdeler
Apprentice
Opties

Jaimy schreef:

Ik zie dat dit opgepakt is door de afdeling die dit soort cases oppakt. Zij zijn er op dit moment mee bezig, dus ik hoop dat er snel contact met je wordt opgenomen :smiling-face:

Hoi Jaimy,

We zijn inmiddels 3 weken verder. Elke keer toezeggingen welke niet worden nagekomen, typerend?

Kan je je voorstellen dat mijn kinderen hieronder lijden?

Elke x geeft Samsung niet thuis, worden loze toezeggingen gedaan maar de hamvragen zijn:

Gaat Samsung dit oplossen en zo ja wanneer?

In jullie eigen AV staat dat defecten binnen een redelijk termijn verholoen moeten worden, 3 weken waarvan 2 weker temperaturen boven de 20 graden is niet redelijk meer.

Niets kouds kunnen aanbieden aan de kinderen en niets gekoeld kunnen bewaren! (Broodbeleg, eten, drinken, beoaalde ingedrieenten etc.etc.)

Ik hoor nu 3 weken lang dat er binnen 24 uur contact wordt opgenomen met mij voor herstel, dit gebeurt keer op keer niet.

Ook andere door mij aangedragen opties worden niet gehonoreerd.

Niemand neemt ownership maar schuilt achter Selectro. Selectro schuilt weer achter Samsung. Samsung is wettelijk gezien verantwoordelijkheid, waarom neemt zij haar verantwoording niet?

Afgelopen jaar ontploffende accus in de Note 7 welke niet gerepareerd kon worden. Is mijn amerikaanse koelkast ook zoieta dat jullie niet kunnen repareren? Gaat het verder wel goed met Samsung?

Met ons niet!!

0 Likes
Ervaringsdeler
Apprentice
Opties

Hierbij weer een update.

Tot heden heeft Samsung nog steeds geen reparatieafspraak ingepland dan wel enig blijk te kennen gegeven de defecten te repareren. (product van nog geen jaar oud).

Inmiddels is de Amerikaanse koelkast meer dan 3!!! weken defect, zowel koel en vries gedeelte.

Product van 3500euro!

Belachelijk!

Samsung geeft niet thuis, wanneer ik zelf contact opneem met Samsung krijg ik elke x te horen dat ik moet wachten.

Samsung neemt zelf geen contact met mij op!!

Denk na voordat je ooit nog een Samsung product koopt, dit is echt niet om naar huis over te schrijven.

Hopelijk wordt Samsung flink aangepakt, advocaat is er druk mee.

Iedereen die ik telefonisch heb gesproken, via Twitter of op dit forum doen loze toezeggingen. 24 uur nog niet voorbij zeker?

Waar zijn jullie beloftes nu?

0 Likes