Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

AddWash™ Wasmachine pomt defect - Garantie?

(Onderwerp aangemaakt op: 15-06-2023 08:40 PM)
497 Weergaven
Ano1
Explorer
Opties

Ik heb op 13-11-2020 AddWash™ Wasmachine 9kg WW90T656ALE op de samsung webshop en deze ook geregistreerd onder mijn mijn account. De machine is al eerder binnen de fabrieksgarantie van 2 jaar al kapot gegaan, toen is de reparatie netjes kosteloos uitgevoerd. Afgelopen weekend heeft de machine het weer opgegeven en pompt geen water af. Ik heb volgens de instructie het water afgetapt en de afvoerfilter schoongemaakt (was niet eens vuil) maar dat heeft niet geholpen. Ik heb op zondag 11-06 contact opgenomen met Samsung en die hebben opdracht geven aan de partner (LetmeRepair) om de reparatie uit te voeren. Ik heb LetmeRepair de aankoop bon en de sticker van de machine moeten mailen maar ze vragen ook om een Samsung certificaat wat ik niet heb, contact opgenomen met de klantenservice en die weten ook niet wat dat is. Alle medewerkers van de klantenservice die ik gesproken heb vinden dan ik geen recht op reparatie heb omdat het buiten fabrieksgarantie valt. De wasmachine is bij normaal gebruik eerder stuk dan verwacht dan moet de verkoper het product gratis repareren of vervangen. Dat noemen we 'non-conformiteit' of een 'ondeugdelijk product'. Van een product mag je verwachten dat je het een bepaalde tijd zonder problemen kunt gebruiken. Zo mag je verwachten dat een wasmachine langer meegaat dan een lamp.

Ik heb aangegeven dat ik Samsung als verkoper aansprakelijk stel voor de reparatie maar daar willen ze niets van weten. Ook na de garantieperiode blijft de verkoper altijd aansprakelijk voor de goede werking van het product en volgens de Nederlandse wetgeving zelfs in feite onbeperkt, zolang dat tenminste redelijkerwijze kan worden verlangd. Ik heb meerdere keren gebeld met de hoop iemand te spreken die hier iets van weet en ook werk van wil maken maar helaas zijn de medewerkers van de klantenservice niet goed op de hoogte en soms zelf moeilijk te verstaan. 

Ik hoop via deze weg toch iemand te bereiken die mijn probleem snel oplost, ik kan al paar dagen niet wassen en met 2 jonge kinderen wordt het steeds lastig. Ik wil het op deze manier toch opgelost hebben zonder verder stappen te nemen.

0 Likes
10 Antwoorden
Ano1
Explorer
Opties
Je bent net zo onwetend als de klantenservice en zo 1954!
1. Met een wasmachine was je kleren geen kinderen.
2. De wet heeft bepaald dat de verkoper aansprakelijk gesteld kan worden bij defect buiten de garantie periode van de fabriek.
Ps: Toch schrijf je met Ch.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Ano1, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Wij bieden 2 jaar fabrieksgarantie op onze wasmachines; jouw wasmachine valt helaas buiten deze periode. We kunnen dan alsnog een reparatie uitvoeren, maar hier zitten wel kosten aan verbonden. Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt overigens wel rekening gehouden met de leeftijd van je wasmachine. 

Wat is het reparatienummer? Dan zoek ik je gegevens erbij en kijk ik met je mee.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Ano1
Explorer
Opties
Het gaat om Dossier 2813228504. Ik ben zaterdag door de klacht behandelaar gebeld en die zou maandag of dinsdag terug komen met een oplossing maar tot nu toe niets gehoord.
PS: Ik heb afgelopen 2 jaar alleen maar problemen gehad met Samsung apparaten. De Earphones, smartwatch en de Smart tv, de laatste had gelukkig bij Bol.com gekocht en die hebben de zaak netjes afgehandeld. En nu de was machine!!
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Ano1, goedemorgen. 

ALs ik je gegevens erbij pak zie ik staan dat er op  17 juni een e-mail naar je is verstuurd door mijn collega. Heb je deze ook gezien? Mijn collega's hebben dit in behandeling en zodra hier meer over bekend is zullen zij je ook verder informeren.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Ano1
Explorer
Opties
Wasmachine is sinds 11 juni onbruikbaar. Ik heb op die dag ook contact opgenomen met de klantenservice. Op 17 juni heb ik telefonisch contact gehad met de klacht behandelaar en die heeft aangeven de case te zullen escaleren en dat ik begin van deze week een terugkoppeling kan verwachten maat ik heb tot nu toe niets gehoord. Ik heb op woensdag en vandaag een reminder gestuurd maar ook zonder antwoord helaas.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Ano1, goedemiddag.

Het is natuurlijk niet fijn dat het allemaal wat langer duurt, ik zal mijn collega's ook een mail sturen met de vraag je hier zo snel mogelijk over te informeren.

Mijn excuses voor de vertraging en het ongemak!

Groeten,

Martijn

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Ano1, goedemiddag.

Van mijn collega's heb ik begrepen dat er afgelopen week ook een e-mail is verstuurd. Heb je deze ook gezien? En heb je hier ook op gereageerd?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Ano1
Explorer
Opties
Ik heb de mail op 23 juni ontvangen en gelijk op gereageerd.
Ano1
Explorer
Opties
We zijn weer terug bij af helaas, ik kan nogsteeds niet wassen met mijn nieuwe Samsung wasmachine.
0 Likes