op
12-02-2023
08:08 PM
- laatst bewerkt op
18-10-2023
12:36 PM
door
Matthew C
beste allemaal,
ik heb eind vorig jaar een nieuwe Samsung tv gekocht. Dit heb ik speciaal gedaan voor mijn ps5. Er zit hdmi 2.1 op en heeft een ververvingssnelheid van 100hz. Nu is het frustrerende probleem dat wanneer ik VRR inschakel ik licht zwart golvend beeld (verticaal) zie wanneer ik aan het gamen ben. Heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd om VRR te behouden zonder dat het problemen geeft. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij hierbij zou kunnen helpen? Ik hoor ‘t graag!
Met vriendelijke groet,
Jeffrey
op 12-02-2023 08:19 PM
Beste allemaal,
Ik heb eind vorig jaar een nieuwe Samsung tv gekocht. Dit heb ik speciaal gedaan voor mijn ps5. Er zit hdmi 2.1 op en heeft een ververvingssnelheid van 100hz. Nu is het frustrerende probleem dat wanneer ik VRR inschakel ik licht zwart golvend beeld (verticaal) zie wanneer ik aan het gamen ben. Heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd om VRR te behouden zonder dat het problemen geeft. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij hierbij zou kunnen helpen? Ik hoor ‘t graag!
Met vriendelijke groet,
Jeffrey
op 13-02-2023 11:51 AM
op 14-02-2023 01:32 PM
op 14-02-2023 10:42 PM
Dag,
Ja de spelmodus is geactiveerd. Heb teveel dingen geprobeerd om op te noemen. Er is een monteur geweest, en blijkbaar lag het aan de firmware. Ik zelf had nog beschikking tot die update, maar de monteur wel. De problemen werden minder, maar nog wel aanwezig.
op 14-02-2023 10:51 PM
Dag Martijn,
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik de kabel die was inbegrepen bij de ps5. Neem aan dat die gecertificeerd is. Dat hoop ik dan wel tenminste. Er is gisteren een monteur geweest, en het lag blijkbaar deels aan een ‘oude’ firmware. Hij heeft een update gedaan die wij als klant nog niet hadden. Het probleem is deels verholpen. De monteur was zelf ook verbaasd dat na die update het probleem in één keer weg was. Helaas in de avond begon ik het fenomeen weer wat te zien.
heb zelf ook verschillende hdmi ingangen geprobeerd. Daarnaast nog heel veel gepuzzeld met beeldinstellingen en ps5 instellingen. Ik heb wel begrepen dat het een veelvoorkomend probleem is bij Samsung tv’s.
op 15-02-2023 09:43 AM
op 15-02-2023 08:52 PM
Hoi Martijn,
De meegeleverde kabel is een 2.1. Die wordt er standaard bij geleverd.
op 16-02-2023 09:51 AM
De kabels die worden meegeleverd bij verschillende apparatuur om deze aan te sluiten op een TV is over het algemeen niet van hoge kwaliteit 😉 Ook kan je de spelconsole opstarten in een Veilige Modus en de instellingen aanpassen.
Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
op 16-02-2023 10:53 AM
Oke! Dat zou dan eventueel ook invloed kunnen hebben op de VRR functie? Ik zal daar dan nog goed naar gaan kijken. Als een betere kabel dat probleem op zou kunnen lossen, heb ik dat er natuurlijk wel voor over.
de console in veilige modus opstarten heb ik nog niet aan gedacht. Dat ga ik dan ook even proberen.
Op afstand iemand mee laten kijken kan natuurlijk geen kwaad. Ik zal kijken of dat lukt.