Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

kwaliteit foldables en service Samsung

(Onderwerp aangemaakt op: 09-01-2023 03:22 PM)
830 Weergaven
Members_X1oB4Ii
Journeyman
Opties

Sinds de eerste smartphone die ik in 2012 kocht ben ik al klant bij Samsung, nu heb ik in een korte tijd al met 2 (foldable) toestellen een probleem gehad. Toen het scherm van mijn Z3 Flip spontaan stopte met werken na een klein jaar gebruik heb ik deze opgestuurd voor een reparatie binnen de garantie. Deze reparatie zou 3 dagen duren volgens Samsung, in werkelijkheid ben ik mijn telefoon bijna precies 2 maanden kwijt geweest. Na mijn vervangende Z4 Flip in ontvangst genomen te hebben was ik al huiverig over de kwaliteit van de telefoon, mijn vermoedens werden bevestigd toen mijn telefoon na een keer op de fiets gezeten te hebben opeens niet meer helemaal open kon en een gebroken scherm had doordat de scharnier van zijn plek was gekomen. Ik heb toen op 19 december contact opgenomen met Samsung om te melden dat de telefoon kapot was, ook heb ik gevraagd of ze mij nog van plan waren te compenseren voor het ruimschoots overschrijden van de redelijke reparatietermijn van mijn Z3 Flip. hierover zouden ze mij binnen 10 werkdagen bellen, na 3 weken wachten zonder telefoon had ik vandaag nog niks gehoord. vandaag heb ik dus maar zelf het initiatief genomen om Samsung op te bellen die mij direct vertelden dat ik de telefoon maar gewoon op moest sturen en afwachten, op mijn vraag waarom ik de laatste 3 weken op heb zitten wachten zonder telefoon als ze toch geen contact met mij op gingen nemen kreeg ik geen zinnig antwoord.

ik zou graag reactie krijgen van iemand binnen Samsung die dit met mij op wil lossen, anders ga ik in gesprek met consumentenrechtenorganisaties om op die manier aan een redelijke oplossing te komen.

Groet,

Gijs

0 Likes
11 Antwoorden
Members_X1oB4Ii
Journeyman
Opties

Misschien is het verstandig om te wachten met het bestellen van een flip, of op zijn minst nog een keer goed na te denken. ik heb de Z3 Flip gehad en nu de Z4 flip, beide zijn te vroeg aan hun einde gekomen door problemen met het scherm of de scharnier, maar het allerergste is toch echt de garantieafhandeling van samsung, ik heb toen mijn Z3 flip opeens stopte met werken ruim 2 maanden moeten wachten op een vervangende telefoon en nu met de Z4 flip zit ik al 3 weken te wachten en ben ik nog niks wijzer.

MartijnK
MegaStar
Opties

Het is natuurlijk niet fijn dat je zo lang voor niks hebt zitten wachten en kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Om na te gaan of deze schade ook binnen de garantie voorwaarden valt kan je het toestel via onze website aanmelden voor een reparatie.

Kijk hier voor meer informatie:

• Service Punten: https://www.samsung.com/nl/servicecenter/

• Ophaalservice: https://www.samsung.com/nl/support/repair/

Onze excuses voor het ongemak!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Members_X1oB4Ii
Journeyman
Opties

Ik baal niet alleen van de lange wachttijd, ik wordt vooral erg boos van de houding van Samsung in het probleem. wat is jullie regeling voor vervangende toestellen en compensatie?

ik moet nu een telefoon gaan aanschaffen bij iemand anders omdat Samsung geen kwaliteit levert en zich niet aan de Nederlandse garantiewetten lijkt te houden, die stellen namelijk dat er zoiets is als een redelijke garantietermijn, hier hebben jullie vorige keer niet aan voldaan en inmiddels zit ik nu ook al te lang zonder telefoon. gaan jullie mij hier nog een oplossing voor bieden? en ik neem toch aan dat een telefoon die normaal gebruikt wordt en daardoor stuk gaat onder de garantie valt. ook heb ik aangegeven dat ik het vertrouwen in foldables en Samsung verloren ben door mijn slechte ervaring met beide.

Members_X1oB4Ii
Journeyman
Opties

jullie geven op een deel van mijn vragen een matig antwoord. ik zou graag iemand die wat meer te zeggen heeft dan jullie klantenservice persoonlijk spreken. ik zou gebeld worden en daar wacht ik op, anders dwingen jullie mij op op eigen kosten naar een locatie te komen want ik stuur in ieder geval niet nog een keer zomaar mijn telefoon op aangezien jullie compleet schijt hebben aan jullie klanten en de geldende wetten in Nederland.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen,

Je zegt: 'toen mijn telefoon na een keer op de fiets gezeten te hebben opeens niet meer helemaal open kon en een gebroken scherm had doordat de scharnier van zijn plek was gekomen'

Dan vraag ik mij toch af wat er is gebeurd tijdens het fietsen, een scharnier komt niet zomaar van zijn plek af dat kan dus 2 dingen betekenen.

1. Het toestel had al schade waardoor er tijdens het fietsen teveel druk is ontstaan en de schiernier is los gekomen

2. Tijdens het fietsen is er iets gebeurd waar de telefoon niet tegen kon.

In beide gevallen spreken we over gebruikersschade, dus dan kun je niet zeggen ' omdat Samsung geen kwaliteit levert en zich niet aan de Nederlandse garantiewetten lijkt te houden'

Garantie krijg je alleen als het geen gebruikersschade is.

Ik ben het wel met je eens dat het zeer hinderlijk is als je langer moet wachten op een reparatie, dit ligt helaas bij Dynafix en daar kan Samsung zelf ook weinig aan doen. Dus als je ergens over wilt klagen dan zou ik je focus richten op Dynafix en niet op Samsung.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Members_X1oB4Ii
Journeyman
Opties

Hallo,

1. De scharnier die bij normaal gebruik kapot gaat is een probleem dat in september al vastgesteld was, ik zal voor u een artikel van 29 september bijvoegen: https://piunikaweb.com/2022/09/29/samsung-galaxy-z-flip-4-hinge-breaking-with-no-or-minimal-drops/ 

2. Samsung lijkt zich niet aan Nederlandse garantiewetten te houden omdat ze mij geen tijdelijke vervangende telefoon of ook maar enige compensatie hebben aangeboden toen ik enkele maanden geleden mijn telefoon 2 maanden kwijt was doordat de reparatie die 3 dagen zou duren uitliep. Samsung is wettelijk verplicht om mijn last te minimaliseren: 

''Moet u door de reparatie een product lang missen? Dan kan dat erg vervelend zijn. Bijvoorbeeld als u 2 weken geen telefoon of koelkast hebt. De verkoper moet deze overlast beperken. Dat kan hij bijvoorbeeld doen door u tijdens de reparatie een product te lenen. Dat noemen we een leenproduct.

U kunt niet altijd om een leenproduct vragen. Bijvoorbeeld als het een product is dat u niet elke dag gebruikt. Denk aan een magnetron of een staafmixer. Ook kost het soms erg veel tijd om een leenproduct te vervoeren en te installeren. Bijvoorbeeld een wasmachine of een droger. In zo'n geval kan de verkoper ervoor kiezen om u geen leenproduct te geven. In plaats daarvan kan hij wel de kosten van de wasserette betalen."    https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/hoelang-mag-reparatie-du... 

dat is het tegenovergestelde van wat jullie in de laatste maanden gedaan hebben door mij iedere keer een ander antwoord te geven op mijn vragen en de tijdlijnen die jullie aangeven niet na te komen. 

0 Likes
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Ik zal je even op je punten beantwoorden zoals je dat hier zo mooi neerzet. 

1. Heb je het artikel daadwerkelijk gelezen? De titel zegt letterlijk dat het mechanisme niet goed werkt na een val. ik weet niet wat voor jou normaal gebruik is, maar voor mij valt het toestel laten vallen niet onder normaal gebruik... Elk mobiel toestel wat je laat vallen kan stuk gaan. Als je wil weten hoe dit werkt en kan zal ik je aanraden je eens te verdiepen in de gravitatiewet van Newton. 

Hiernaast ken ik het artikel en gaat het om een aantal reacties (wel geteld een gigantisch aantal van 6) op reddit, waarvan een aantal ook nog eens het toestel zonder case gebruiken (en het maar de vraag is welke allemaal waar zijn want: trollen). We hebben allemaal op school gezeten en weten lijkt mij allemaal hoe bronnen werken en wanneer je data ook daadwerkelijk wat waard is. kleine spoiler, dat is dit nu niet.  Om het even in vergelijking te stellen de flip 4 is in september al een aantal miljoen keer verkocht waarvan je dus een enkele melding voorbij ziet komen dat er iets stuk gaat door eigen toe doen (een val) en dan ligt het aan het device? 
Zelf heb ik de flip 4 en totaal geen klachten. En ik zit vaker op de fiets dan mij lief is😅

2.  Deze zal ik even proberen te ontleden. Ook hier vraag ik me af of je het artikel gelezen hebt.  er staat namelijk duidelijk: "Vindt u dat de reparatie te lang duurt? Maar hebt u met de verkoper geen datum afgesproken waarop het klaar moet zijn? Dan zult u de verkoper nog een kans moeten geven om het product te repareren. Spreekt u hiervoor wel een uiterste datum af."  En nee, de 3 dagen streef termijn welke op de website staat valt hier om het maar duidelijk te maken niet wettelijk onder. Hiernaast vraag ik me af waar je het toestel gekocht hebt, want alle problemen zullen zij op moeten lossen met je (waar mogelijk en redelijk)

Zonder onderlinge specifieke afspraak over een einddatum kan je dus ook niks eisen. in het hele artikel wordt dus ook niet voor niets alles met het woordje  "kan" besproken. Wat in jou ogen een redelijke termijn is, is dit niet altijd in de werkelijkheid. je hebt namelijk met allerlei externe factoren te maken zoals bijvoorbeeld het wereldwijde chip tekort wat het termijn al ruim oprekt. 

Je vraag om extra compensatie laat mij eerlijk gezegd van m'n stoel vallen. Je bent ruimschoots gecompenseerd door voor je flip 3, welke je al een jaar gebruikt hebt en dus behoorlijk gedaald is in waarde (afschrijving gebruikerssporen noem het maar), gratis een gloednieuwe flip 4 te krijgen met een veel hogere waarde dan dat je 3 überhaupt nog waard was. En nu wil je ook nog compensatie voor je telefoon welke door eigen gebruik is stuk gegaan? 

Ik snap dat het vervelend is wanneer je je telefoon kwijt bent en wanneer het stuk is, maar je moet wel redelijk blijven. En dat ben je nu niet. 

Members_X1oB4Ii
Journeyman
Opties

hallo,

ik zal het voor nu kort houden, op het internet zijn genoeg bronnen te vinden over het kapot gaan van de scharnier. Het is in mijn optiek wel raar dat dit volgens u geen echt voorkomend probleem is aangezien de resultaten als je Z Flip 3 hinge broken opzoekt ook bijna allemaal artikelen over de Z Flip 4  krijgt, niet over de Flip 3 die al een jaar langer uit is. 

daarnaast nodig ik u uit om het artikel nog eens door te lezen, "No or minimal drops" betekent niet na een val natuurlijk. Dus uw neerbuigende reactie lijkt me niet helemaal op zijn plaats aangezien u de persoon bent die niet de tijd heeft genomen om het artikel te lezen.

Daarnaast heeft Samsung tijdens mijn vorige garantie aanvraag op 15 september een omruilvoorstel gedaan, hiermee ben ik direct akkoord gegaan. Ik zou een mail krijgen wanneer de aanvraag van de bestelling gedaan was, deze mail heb ik nooit ontvangen. Wel heb ik via WhatsApp te horen gekregen dat het ongeveer 15 dagen zou duren, niet anderhalve maand dus. daarnaast heb ik niet om een upgrade gevraagd maar hebben jullie zelf besloten om een Flip 4 op te sturen.

Ik probeer al maanden reactie van Samsung te krijgen maar er vallen geen afspraken te maken met jullie omdat jullie mijn redelijke vragen compleet negeren en wanneer ik dan na maanden gezeik via hier een ontevreden bericht plaats lukt het jullie niet eens om de  titel van het artikel waar ik naar linkte goed te lezen en vinden jullie het wel nodig om de inhoud aan te halen om met een negatieve ondertoon te zeggen dat ik het wel niet gelezen zal hebben.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Een artikel op internet zegt niks, Ik kan nu ook een artikel schrijven op internet en claimen dat de scharnieren supervaak losraken bij heel veel klanten. Tenzij het van Samsung afkomstig is kan iedereen maar wat schrijven op het internet. Feit is dat er miljoenen gebruikers zijn met de Flip 3 en 4 die geen enkel probleem hebben.

Dat gezegd te hebben de mensen op het forum proberen de klanten van zo goed en correct mogelijke informatie te voorzien, niemand hier heeft invloed op het process van hoelang het duurt voordat jij je toestel hebt. Ik ben het met je eens dat anderhalve maand lang is, ik vind 15 dagen al te lang als ik eerlijk ben.

Heb je een hoesje om de telefoon zitten? Zo ja welke.

Het is en blijft natuurlijk vervelend en frustrerend. Als er een toestel binnenkomt voor reparatie is het aan de monteur om te bepalen wat er aan de hand is en of er wel of geen garantie is. Scharnieren breken niet zomaar vanzelf, net als schermen. Dit is onmogelijk dat zoiets vanzelf gaat.

Je zegt zelf hier ' na een keer op de fiets gezeten te hebben opeens niet meer helemaal open kon en een gebroken scherm had doordat de scharnier van zijn plek was gekomen.'

Je zegt zelf dat je op de fiets gezeten hebt, dus dan kun je concluderen dat er teveel druk op het toestel is gekomen, het is geen S serie of A serie maar een Flip, hier zul je toch zuiniger mee om moeten gaan. Alle Foldables zullen een wat voorzichterige omgang nodig hebben dan bijvoorbeeld een S serie of de Note serie of de A serie ect ect.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick