Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Screenprotector flip 4 geen garantie

(Onderwerp aangemaakt op: 26-06-2023 06:34 PM)
1155 Weergaven
Gdroos
Explorer
Opties

Volgens de klantenservice valt de screenprotector niet onder de wettelijke garantie. Dit is natuurlijk onterecht aangezien de protector er standaard opzit en dus geen accessoire is.  Officiële klacht indienen gaat ook niet want je krijgt geen gegevens.  

Zeer ontevreden dus met samsung

0 Likes
15 Antwoorden
Gdroos
Explorer
Opties
Ik snap niet hoe je die conclusie kunt trekken. Als hij los laat op de vouw dan vind jij dat per definitie dus gebruikers fout. En dat er vele gebruikers zijn die allemaal dezelfde fout maken. Rare manier van denken tenzij je wellicht voor samsung werkt. Maar je mening maakt niets uit aangezien de wet zegt dat binnen het jaar de bewijslast bij de producent ligt. Bewijslast is iets heel anders dan dat iemand van een service center zegt dat hij het een gebruikersfout vind.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Het is een enorm lastig onderwerp. Maar zoals Rohit al zei. Er wordt gekeken naar de algehele staat van het toestel. Als je toestel 100% schadevrij is dan wordt het waarschijnlijk gewoon onder de garantie vervangen. Als de monteur echter krasjes of deukjes of andere schade vind dan wordt het niet onder garantie vervangen. Het is aan de monteur om te bepalen of het wel of niet gratis wordt vervangen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Oplossing
Lau2022
Explorer
Opties
Hi Gdroos, ik zou hier nog op terugkomen. Ik ben inderdaad afgelopen week langsgeweest in Utrecht, en mijn screenprotector is zonder problemen of vragen inderdaad uiteindelijk kosteloos vervangen. Dit vond ik een flinke meevaller, en nette service verder. Dus ik zou zeggen, maak een afspraak in Utrecht en probeer het. Er werd zeker Utrecht aangeraden ipv Rotterdam bijvoorbeeld om de protector te laten vervangen
Gdroos
Explorer
Opties

Eens kijken of er meer mensen zijn die de houding van Samsung beu zijn. Wetgeving is wetgeving ook voor grote bedrijven die met hun middelen proberen consumenten hun recht te ontnemen.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Gdroos, goedemiddag.

Wij doen ons uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen en uiteraard geldt de wetgeving ook voor ons 😉 Standaard heb je ook 2 jaar fabrieksgarantie op je telefoon en in het servicecentrum kunnen mijn collega's ook direct met je meekijken.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
WouterBoeckmans
First Poster
Opties

Na berichten op dit forum hier had ik er een beetje schrik van... maar ik ben naar de service store in Brussel geweest met een loskomende screen protector ter hoogte van de vouw (flip 3, 8 maand oud) en daar is zonder discussie een nieuwe opgezet, binnen garantie. Het blijkt dus toch wel binnen fabrieksgarantie te vallen. Het enige dat tegen jou kan spelen is dat ze het toestel wel grondig inspecteren. Heeft je toestel ergens anders zelf aangebrachte schade heeft, dan zou dat wel eens een 'schaamlapje' kunnen zijn voor hen om de garantie te weigeren. Maar... in mijn geval... eigenlijk positieve ervaring ditmaal. In de marge, herstellingen kunnen wel erg lang duren. 3 maand eerder moest een microfoon vervangen worden (evenmin mijn schuld, ook binnen garantie). Dat zou 3 dagen duren. 3 weken later zat ik nog steeds zonder toestel.