Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Vage strepen door nacht foto's

(Onderwerp aangemaakt op: 02-02-2025 08:33 AM)
255 Weergaven
Jefferson010
Explorer
Opties
Hii all, 
Sinds 01-02 in het bezit van een s25U 1tb, nadat mijn s21U aan vervanging toe was.
Ben super happy met de vooruitgang maarrr
Nu wilde ik gisteren foto's maken van de sterren/maan in nachtmode en krijg vage strepen over mijn foto's heen? 
Als ik hem verticaal hou dan komen ze verticaal en je raad het al, als ik hem horizontaal hou komen ze horizontaal...
Is er iets mis met de camera?? 
Heb door de jaren heen vele S series gehad maar dit is echt beroerd.
Wie heeft raad voor me?
MVG Jeffrey 
Hierbij ook wat voorbeelden:

image
Telefoon verticaal 

image
Telefoon horizontaal 

image
Telefoon horizontaal 

image
Telefoon verticaal 

image
Telefoon verticaal 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ik merkte het ook toen ik in San Fransisco was bij het unpacked event, ik had 3 dagen lang een S25 Ultra en de sensor is vrij gevoelig. Of je het toestel nou draait of niet. Nachtmodus heeft duisternis nodig. Ik denk ook dat er nog wat updates nodig zijn om het perfect te krijgen.

Probeer het eens in Pro mode. Zet de Iso op max en shutterspeed kun je zelf regelen, ik zou het sws niet te lang doen. Tot max 1 seconde, misschien 2 ligt eraan hoe donker het is.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

De sensor is heel gevoelig en kan foto's maken van de sterren zonder enige andere lichtbronnen. Zo te zien sta je te dicht bij kunstmatige lichtbronnen, denk aan lantaarnpaal, licht van huizen ect. Je zou in pro modus de shutterspeed kunnen aanpassen maar het beste is om verderweg te gaan van 'menselijke lichtbronnen'
Jefferson010
Explorer
Opties
Haii Patrick,
Daar is dus rekening mee gehouden, zodra ik hem horizontaal draait draaien de strepen mee..
Ook heb ik gisteren in de woonkamer een foto gemaakt zonder kunstmatige lichtbronnen en alsnog als ik de foto maak en hem direct open dan zie je die vage strepen 🤔
Met de s21U totaal geen last van in nachtmodus, zelfs schitterende aurora boralis foto's mee kunnen schieten incl. Lichtvervuiling
0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ik merkte het ook toen ik in San Fransisco was bij het unpacked event, ik had 3 dagen lang een S25 Ultra en de sensor is vrij gevoelig. Of je het toestel nou draait of niet. Nachtmodus heeft duisternis nodig. Ik denk ook dat er nog wat updates nodig zijn om het perfect te krijgen.

Probeer het eens in Pro mode. Zet de Iso op max en shutterspeed kun je zelf regelen, ik zou het sws niet te lang doen. Tot max 1 seconde, misschien 2 ligt eraan hoe donker het is.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Op dit moment kun je er zelf niks aan veranderen in iedergeval. Het is wachten op een update hiervoor. De Sensor is heel gevoelig voor licht en de software compenseert dit niet genoeg.
Jefferson010
Explorer
Opties
Dat isneen mooi tripje geweest San Francisco 😉
Ik moet het ook wat meer tijd geven (pietje ongeduld hier haha)
Maar zal toch inderdaad de Pro mode moeten gaan gebruiken en spelen met de instellingen 😅 Thanks voor de headsupp🙏
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja dat was zeker een mooi tripje😁 Als je wilt kun je het verslag van die trip ook lezen, staat op de Community.

https://eu.community.samsung.com/t5/samsung-lounge/naar-san-francisco-met-samsung/td-p/11561273?src=...
Jefferson010
Explorer
Opties
Dat vind ik toff💪 zal het lezen
pammetje
Pioneer
Opties
0 Likes
Jefferson010
Explorer
Opties
Haii Pammetje, thanks!! Ik las gisteren ook via Tomsguide dat er een update aankomt🙏 Nu maar hopen dat ze dat ook waar gaan maken😉 ik ken die beloftes tegenwoordig
0 Likes