op 31-03-2025 07:41 AM
Goedemorgen,
Ik heb mijn Samsung S25 net een week, echter merk ik dat het nu al meerdere keren is voorgekomen dat de telefoon 's nachts plotseling ruim 30%/40% aan batterij verbruikt zonder dat er apps openstonden (ik heb alle actieve apps ook gesloten voor het wegleggen). Ik zag tussen de apps dat de apps Digitaal Welzijn en Appraatonderhoud veel hebben verbruikt (17% stond er bijvoorbeeld bij Digitaal Welzijn). Enig idee wat ik hieraan kan doen?
Helaas is een herstel naar fabrieksinstellingen niet zo eenvoudig aangezien bij veel apps die ik gebruik het installeren alleen kan via het gebruik van de oude app.
De reden waarom ik mijn S22 heb vervangen voor de S25 is het batterijverbruik maar zelfs mijn S22 had het niet zo extreem als de S25 helaas.
op 31-03-2025 07:48 AM
op 31-03-2025 10:04 AM
Dank voor je snelle reactie!
Het uitzetten van de app digitaal welzijn had ik al gedaan conform de link die je doorstuurde (die kwam ik voor het weekend al tegen). Smartswitch heb ik wel gebruikt helaas, die tip zag ik helaas te laat wat dat betreft.
Maar swartswitch of niet, dat lijkt mij geen 40% batterij te kosten per nacht mag ik hopen. Enig idee welke instellingen dan wel bestanden daar het probleem van zijn? Dan kan ik die wellicht verwijderen of resetten.
op 02-04-2025 12:00 PM
Bedankt voor jouw reactie Members_h2ZrPqk,
We hebben gemerkt dat bij bepaalde klanten het vermijden van Smart Switch bij het maken van een back-up de accu problemen oplost. Als je in de mogelijkheid bent raden we aan om toch een fabrieksreset te doen zonder de gebruik van Smart Switch.
Wij kunnen anders ook op afstand eerst met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Met groet,
Ajay
op 03-04-2025 07:53 AM
Dank voor de tips. Ik ga ermee aan de slag
4 weken geleden