Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Settings S24 Ultra

(Onderwerp aangemaakt op: 24-02-2024 09:33 AM)
799 Weergaven
MaUssS90
Pathfinder
Opties
Goedemorgen all,

Ik zat wat YouTube filmpjes te bekijken over instellingen die je het beste kunt aanpassen op de, in dit geval, de S24 Ultra.

Daaruit heb ik sowieso 3 dingen overgenomen:

1. Ram plus uitzetten
2. Prestatieprofiel op light zetten
3. Batterijbescherming op, in mijn geval, basis zetten

Ik lees vrij veel over deze 3 dingen. Is het daadwerkelijk beter? Zonder dat je wat "mist" zoals men suggereert?

Greetz!
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Goedemorgen @MaUssS90☀️,

In het geval van punt 1 is het echt afhankelijk van hoe je het toestel gebruikt. Wil je die 8GB aan extra opslagruimte en gebruik je niet veel verschillende apps, dan kun je deze functie gerust uitzetten.

Het is sneller om eerder geopende apps vanuit het RAM geheugen opnieuw te openen, en is tevens (iets) zuiniger voor de batterij.

De angst die in de video genoemd wordt, namelijk slijtage aan je opslag, zal hiermee echt niet plaatsvinden.

Met alledaags gebruik ga je geen verschil merken, maar gebruik je veel verschillende apps of een enkele zware app, dan adviseer ik vooral om de functie aan te laten.

Punt 2 is prima, alleen bij grafisch zware apps zoals games of videobewerking zul je verschil merken. Bij alledaags gebruik niet, maar je zal ook geen verbetering merken, omdat bij alledaags gebruik toch het maximale niet van de processor gevraagd wordt, dus verschil van optimalisatie is niet aan de orde. 

Punt 3 adviseer ik iedereen zo in te stellen inderdaad, mocht je een keer je telefoon vergeten op tijd van de oplader te halen, dan zorg je niet voor slijtage aan de batterij. En omdat hij op basis wel tot 100% oplaadt, haal je nog steeds het meeste uit je batterij.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Goedemorgen @MaUssS90☀️,

In het geval van punt 1 is het echt afhankelijk van hoe je het toestel gebruikt. Wil je die 8GB aan extra opslagruimte en gebruik je niet veel verschillende apps, dan kun je deze functie gerust uitzetten.

Het is sneller om eerder geopende apps vanuit het RAM geheugen opnieuw te openen, en is tevens (iets) zuiniger voor de batterij.

De angst die in de video genoemd wordt, namelijk slijtage aan je opslag, zal hiermee echt niet plaatsvinden.

Met alledaags gebruik ga je geen verschil merken, maar gebruik je veel verschillende apps of een enkele zware app, dan adviseer ik vooral om de functie aan te laten.

Punt 2 is prima, alleen bij grafisch zware apps zoals games of videobewerking zul je verschil merken. Bij alledaags gebruik niet, maar je zal ook geen verbetering merken, omdat bij alledaags gebruik toch het maximale niet van de processor gevraagd wordt, dus verschil van optimalisatie is niet aan de orde. 

Punt 3 adviseer ik iedereen zo in te stellen inderdaad, mocht je een keer je telefoon vergeten op tijd van de oplader te halen, dan zorg je niet voor slijtage aan de batterij. En omdat hij op basis wel tot 100% oplaadt, haal je nog steeds het meeste uit je batterij.

kevin-sig
MaUssS90
Pathfinder
Opties
Topper! Zal er nog eens naar kijken
Members_Z6FEMMe
Journeyman
Opties

Even over punt 2. Er staat toch echt onder de instellingen. 

"Deze instelling is niet van toepassing op games

. Beheer gameprestaties in Game Booster instellingen"

KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Dat klopt @Members_Z6FEMMe! Bij gebruik van de Game Booster zal deze de energiebesparing-/ optimalisatie bij games overnemen 😉

kevin-sig