Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Kleuren levendig of niet. Verschil S23+ en S24+

(Onderwerp aangemaakt op: 02-02-2024 05:01 PM)
909 Weergaven
spideyman
Pioneer
Opties
Samsung kondigde aan dat ze met een update gaan komen zodat de foto's weer kleur bevatten (zie mijn eerder onderwerp hieromtrent) Echter....ligt net kwaliteits verlies niet aan de kleuren op net scherm maar aan de camera. Ik heb namelijk de beiden foto's zowel van de S23+ alsook de S24+ naar de pc verstuurd. En wat blijkt de foto van de S24+ is gewoonweg slechter. Dus of Samsung nu update of niet men moet de camera aanpakken en dat wordt een hele dure oplossing waar Samsung zich nooit aan gaan wagen. U bent gewaarschuwd 
5 Antwoorden
Members_Z6FEMMe
Journeyman
Opties

Ik heb zelf op mijn s24 plus geen klachten over de camera. Maar ik denk dat je wat voorbarig bent. Op mijn s20 plus kreeg ik in het begin veel updates voor de camera en zelfs na een jaar of 2 kwamen er nog updates. 

0 Likes
spideyman
Pioneer
Opties
Ik hoop t. Want ik vraag me af hoe je een camera in update's beter kunt maken. Ik wacht op een reactie v Samsung zelf. Thx in elk geval
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Ik heb gisteravond met een S24+ van iemand even wat foto's genomen in het donker.. In nacht modus maakt deze prachtige foto's , heel mooi helder ook. Zelfs beter nog dan mijn S23 Ultra. Ik denk dat het er maar net aan ligt wat voor instellingen je gebruikt als je foto's maakt. Je moet natuurlijk op veel situaties de camera instellingen zelf aanpassen.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
spideyman
Pioneer
Opties
Patrick sorry maar je vergelijkt appels met peren. De foto's zijn altijd beter in nightshot modus. Bij dus ook. Maar zie de voorbeelden die ik gepost heb. Die spreken voor zich. Let onder dezelfde omstandigheden en dezelfde instellingen. Feit: camera is gewoon slechter dan de beloofde zelfde kwaliteit.
0 Likes
Mippie
Explorer
Opties
De camera beter maken met software updates is zeker wel mogelijk. Camera's van smartphones doen tegenwoordig zoveel nabewerking voor ze je de foto laten zien dat de camera software mischien wel net zo belangrijk is, zo niet belangrijker, dan de hardware. Kijk bijvoorbeeld naar het verschil in sommige situaties als je onder de camera instellingen onder inteligent optimisation wisselt tussen maximum en minimum, of het effect van "picture softening" wat je kunt instellen in de app "camera assistant" uit de samsung store.

Buiten alle nabewerking die de camera software doet is de camera software ook verantwoordelijk voor het automatisch instellen van de camera voor je de foto neemt, tenzij je pro mode gebruikt natuurlijk. Alle instellingen als iso waarde, sluitertijd, witbalans etc. worden allemaal gekozen door de software. In de pro mode van de camera kan je zelf zien hoe groot het effect kan zijn van aanpassingen in die instellingen.

Er valt dus zeker wel veel te winnen met software aanpassingen in geval van de camera. Of Samsung hier zaken in gaat wijzigen weet ik ook niet, maar als iemand die de s20 ultra t/m de S24 ultra bij release heeft aangeschaft kan ik je wel vertellen dat het niet de eerste keer zou zijn dat ze na release de camera nog gaan tweaken.
0 Likes