op 29-01-2024 10:13 AM - laatst bewerkt op 30-01-2024 02:10 PM door Ajay-A
Opgelost! Ga naar oplossing.
29-01-2024 10:57 AM - bewerkt 29-01-2024 05:28 PM
Hoi Veerle,
Je kan je gegevens overzetten via Samsung Smart Switch (foto's, contacten, berichten en bestanden), je kan ze zowel draadloos als met een kabeltje overzetten (ik raad aan om de usb-c kabel die meegeleverd is te gebruiken, gaat sneller).
De wifi settings kan je normaal gezien ook overzetten door op je oude telefoon bij 'wifi' - 'geavanceerde instellingen', 'Synchroniseren met Samsung Cloud' aan te zetten.
Apps kunnen ook worden overgezet, maar je moet wel terug overal inloggen naar mijn ervaring. Dit geeft meestal geen problemen, maar je telefoon kan wel iets heter worden naargelang de hoeveelheid apps die je op je vorige toestel had. Eén tip; zet je vorige instellingen niet terug en ga zelf eens door de app om ze zelf aan te passen naar je voorkeur. Bij WhatsApp is er normaal gezien ook een optie om een backup in de cloud te maken. Samsung Pass kan ook overgezet worden, je moet wel zien dat synchroniseren met Samsung Cloud aanstaat op je oude telefoon.
De Smart Switch app is makkelijk te gebruiken en de instructies worden duidelijk uitgelegd. Hieronder een kort filmpje: https://youtu.be/MDpDsfusSuc?si=0QCZWz5vefdvecJS
Zie gewoon dat je beide telefoons voldoende oplaad en dat je ze niet los koppelt tijdens het overzetten. Als je een pc bij de hand hebt en iets technischer aangelegd bent kan je ook de uitleg van Patrick hieronder volgen.
Bij de S24 series worden er geen voorgeïnstalleerde screenprotectors meer meegegeven, dus je zal er eentje moeten kopen. Samsung maakt er zelf maar er zijn ook andere merken zoals Spigen die er ook maken.
Veel plezier met je nieuwe Galaxy!
op 29-01-2024 04:39 PM
Goedemiddag @veerke ,
Smartswitch is altijd een optie en dat zul je mensen vaak horen zeggen. Als je dat gebruikt dan moet je absoluut geen instellingen en apps meenemen want dit veroorzaakt vaak problemen.
Wat ik zelf aanraad is het volgende.
Sluit de telefoon aan op een computer / usb opslag / externe hardeschijf.
Open de mijn bestanden app of via deze computer > telefoon > interne opslag. Je kunt alle mappen die jouw data hebben kopieren en er zo een backup van maken, vooral de map DCIM deze bevat al je foto's en video's van je camera.
In de Contacten app kun je via instellingen de Contacten exporteren. Dan krijg je een .vcf bestandje, deze kun je ook naar de pc kopieren en later op het nieuwe toestel zetten en dan importeren in de Contacten app.
Whatsapp backuppen via de Cloud > dit kun je terug vinden in de instellingen van Whatsapp.
op 02-02-2024 02:01 PM
Goedemiddag, gaan de bookmarks van chrome dan ook mee naar het nieuwe toestel? Groet, Valerie
op 02-02-2024 03:10 PM
Als je bij Chrome bent ingelogd met je Google account dan ga je naar de instellingen van Chrome en zie je onder je account de optie Synchronisatie. Zorg dat je dit aan hebt staan. Dan staan al je bookmarks in je Google account. Als je dan inlogt op een nieuw apparaat heb je al je bookmarks.
02-02-2024 03:37 PM - bewerkt 02-02-2024 03:38 PM