Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wifi ok (geen melding van Geen internet) en toch geen verbinding

(Onderwerp aangemaakt op: 09-02-2024 11:39 AM)
558 Weergaven
Piet9
Pathfinder
Opties

Ik heb een S23 Ultra met dit probleem sinds een week.
Thuis geen problemen en op het werk soms wel en soms niet.
De wifi verbinding geeft 4 of 5 bars, er is geen melding van 'Geen internet' maar toch krijgen chrome, firefox, samsung sore, google play store, mail etcetera geen verbinding.
Soms helpt het om het netwerk te vergeten en weer in te loggen soms ook niet.
Soms helpt een telefoon herstart en dan is er verbinbding en een minuut later weeral niet.
Ik heb het nog eens extra nagekeken maar alles lijkt up-to-date te zijn.
Ik heb al een S24U maar nog niet altijd in gebruik en die doet het goed, ook de telefoons van collega's werken zoals het hoort.
Ik heb er eens een wifi analyzer op los gelaten en die geeft ook aan dat mijnwifi verbinding ok is.
Waar kan het nog aan liggen?

0 Likes
6 Antwoorden
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Je geeft aan thuis geen problemen te hebben en dat het soms helpt om opnieuw verbinding te maken. 

Ik herken hier problemen uit welke ik wel eens op mijn werk heb gehad maar dan met mijn laptop.

Bij sommige netwerken is er een soort max aantal mensen welke op het internet kunnen. Wanneer dit vol is kan je wel verbonden zijn, maar geen gebruik maken van het internet.

Ook zat er in mijngeval op een of andere manier een volgorde in prio in welk toestel voorrang kreeg in de verbinding. 

Als je dit euvel dus alleen op het werk ervaart kan het geen kwaad om eens bij it te vragen of ze er naar kunnen kijken.

Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Piet9,

Bedankt voor jouw bericht. Hebben de bovenste tips geholpen?

Met groet,

Ajay  

Community Manager
0 Likes
Piet9
Pathfinder
Opties

Het telefoon MAC id heeft niet geholpen.
IT wil niet kijken omdat mijn privétoestel is
Ik heb nu alle wifi instellingen gereset en ik ga morgen opnieuw proberen om te zien of dat een verschil maakt

0 Likes
Piet9
Pathfinder
Opties

De reset vande netwerkinstellingen heeft niet geholpen.
Maar nu krijg ik nog andere fenomenen.
Thuis heb ik nog steeds geen problemen met de wifi.
Door de bluetooth en wifi instellingen te resetten moet ik al die connecties opnieuw instellen.
Ik heb ook een galaxy watch 5 pro en die verbinding lukte niet.
Ik heb mijn watch gereset en opnieuw verbonden met mijn telefoon. Dat lukt nog.
In het bluetooth overzicht is mijn watch zichtbaar, alarmen worden ook op de watch afgespeeld.
Ik had nog een backup van mijn watch op mijn telefoon en die wou ik herstellen, dat blijft mislukken met de boodschap dat de watch niet gevonden wordt.

Ik heb ondertussen een S24U maar kan die nog niet in gebruik nemen daarom gebruik ik de S23U nog een tijdje.
Kan ik een of andere log naar Samsung sturen zo dat men daar eens kan kijken of er iets aan de hand is.
Ik begin me af te vragen of er niets mis is met de telefoon.
Als ik de S24U op hetzelfde netwerk zet heb ik absoluut geen probleem.
De S23U resetten en om problemen te voorkomen dan manueel opnieuw instellen gaat ook niet van een leien dak lopen.
Is er een methode om de backup die nu op mijn telefoon staat ergens anders op te slaan zo dat ik die niet kwijt speel, ik heb voorlopig nog geen backup in de cloud.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Piet9,

Via onze Samsung Members-app kun je inderdaad ook een foutrapport indienen. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan een log van jouw telefoon en krijgen hier een beter beeld van. Hiermee kunnen zij dit verder onderzoeken en nagaan of dit met een update kan worden opgelost, Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Piet9
Pathfinder
Opties

Ik heb  ondertussenmijn S24U in gebruik genomen.
Ik wacht nog even af of ik nu echt wel alles heb overgezet.
Voor bankapps moet je opnieuw inloggen of de authenticatieprocedure volgen.
Ik het heb toestel  geïnstalleerd omdat er problemen opdoken na het overzetten met smart switch.
Als ik daar zeker ven dat alles ok is doe ik een reset van de S23U  en kijk ik of daarmee het probleem opgelost is.

Ik zou dit nog even laten openstaan en als dat niet aanbevolen is, mag het gesloten worden als ik dan achteraf nog maar commentaar kan toevoegen.

0 Likes