Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Whatsapp data kopieren van PC naar Galaxy S23+

(Onderwerp aangemaakt op: 19-06-2023 10:55 AM)
359 Weergaven
Maarten88
First Poster
Opties
Mijn Galaxy S9+ had een scherm probleem, dus ik heb net een nieuwe S23+ gekocht.

Ik heb nog een backup kunnen maken via Samsung Smart Switch dus het instellen van de nieuwe telefoon lukt, echter behalve de Whatsapp data; ik kon namelijk geen back up meer maken naar Google Drive. Wèl heb ik alle data nog van de oude S9+ naar mijn PC kunnen kopiëren.

Graag zou ik weten (precies!) welk file ik nu van deze backup bestanden van de S9+ moet kopiëren naar de S23+ en waar ik die (precies!  😉 ) moet plakken om mijn Whatsapp data te herstellen. (als ik het goed zie, zien de bestandsindelingen op de oude en nieuwe telefoon er namelijk net iets anders uit)
0 Likes
3 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Je kunt de Whatsapfolder > submappen kopieren en op de nieuwe telefoon plakken in de map com.whatsapp. Kans is groot dat die de backup niet accepteert. Meestal werkt het enkel als je het via Google Drive doet.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Maarten88
First Poster
Opties

ok, het heeft even geduurd, maar na een paar gefaalde pogingen is het toch gelukt. Tips voor anderen met dit probleem:

De S23+ heeft de volgende files die gepopuleerd moeten worden:
1) Android > media > com.whatsapp > Whatsapp   deze heeft nog 5 subfolders: Backups, Databases, Media en ook nog .Shared en .trash. De eerste 3 bestonden ook op mijn oude telefoon en heb ik gecopieerd
2) Android > data > com.whatsapp    deze heeft subfolder cache  , ook deze heb ik gecopieerd

Bij mijn 1e poging was Whatsapp al geïnstalleerd door SmartSwitch. Dit werkte niet.
Nogmaals geprobeerd, werkte weer niet. Wel, omdat alle data nu toch op de telefoon stond, geprobeerd een lokale back up te maken.
Vervolgens whatsapp weer verwijderd, toen EERST alle data gecopieerd naar de plek waar het moet staan en toen pas Whatsapp opnieuw geïnstalleerd. Deze keer vond de applicatie data van een eerder moment en vroeg of ik dit wilde herstellen en dit werkte. Maar ik weet dus niet zeker of dit door de lokale backup was of door de volgorde eerst data, dan installeren. Enfin, het werkt, good luck aan anderen.
0 Likes
KeesCgk
First Poster
Opties
Had dezelfde ervaring. Heb alle contacten (270) een-voor-een handmatig overgezet.
0 Likes