Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

NFC probleem

(Onderwerp aangemaakt op: 30-07-2023 09:59 PM)
736 Weergaven
Opties
Goedenavond allemaal.
Sinds ik mijn S23u in bezit hebt, heb ik gemerkt dat bijna elke keer dat ik een betaling met mijn smartphone wil doen, de NFC lijkt te blijven hangen. Om het weer werkend te krijgen, moet ik de scherm uit en weer aan doen, en daarna vraagt het om te betalen met biometric vingerafdruk. Of ik moet de NFC even uit doen en weer aan, dan werkt het wel. Heeft iemand enig idee waarom dit gebeurt? Ik heb ook een nieuwe gel hoes gekocht maar de probleem blijft zich voordoen. 
Mvg en fijne avond nog! 
0 Likes
15 Antwoorden
Opties
Wel vreemd.. Ik heb de tel. Sinds maart, ik heb al 2 of 3 updates gedaan...denk niet dat de volgende update dit zal fixen...in ieder geval ..ik zal wel wachten en zien
Thanks BTW !
0 Likes
Neo001
Legend
Opties

Hallo, soms kan het probleem worden opgelost door de telefoon zacht te resetten (door tegelijkertijd de volume-omlaag + aan/uit-toets ingedrukt te houden totdat de telefoon opnieuw opstart).

Een ander ding dat u kunt proberen, is het wissen van de cache van de NFC-app en als dat niet werkt, probeert u de gegevens te wissen in Instellingen> Apps> (Systeem-apps tonen) > NFC> Opslag.

Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Doriano Genovese ,

Ga eens naar instellingen > Algemeen beheer > Resetten > Netwerkinstellingen resetten.

Ga ook eens naar Instellingen > Apps > Klik rechts op dat pijltje met 3 streepjes > Zet het schuifje systeem-apps weergeven op aan en druk onderaan op OK > typ in het zoekveld NFC > Ga naar opslag en klik op Gegevens wissen. Herstart je toestel hierna.

Deze 2 stappen zouden moeten werken om je NFC te herstellen.

Mocht het om wat voor reden niet helpen dan is een fabrieksherstel de volgende stap > Zet na het herstellen geen backup terug met Smartswitch test het en als het dan werkt dan zou ik niet met Smartswitch een backup terugzetten want je wilt niet dat het probleem terug komt. Dan wordt het handmatig alle apps downloaden uit de Store en handmatig via een externe usb stick of hardeschijf of computer de gegevens terug kopieren.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Opties
Goedemiddag Patrick, ik zal deze stappen eens proberen. Bedankt voor de info!
0 Likes
Opties
Trouwens, alvorens de netwerk instellingen te resetten, gaat deze procedure alle opgeslagen wachtwoorden verwijderen van de telefoon? En geldt dat ook voor de NFC
0 Likes
Opties
Ik kan de aanwijzingen van stap 2 niet uitvoeren omdat als ik de zoekterm NFC intoetst komt er geen resultaat uit, en ik had al de systemen App weergeven een tijdje geleden aangezet? Wat kan ik nog meet doen alvorens een reset te doen?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
systeem apps weergeven moet je elke keer aanzetten. Dus je hebt dit niet aangezet daarom komt er geen resultaat. Je moet het aanzetten en op op drukken en dan nfc inzoeken in het zoekveld.
Opties
Owja mijn fout sorry,
Als ik dat heb gedaan zullen alle gegevens van NFC verloren gaan?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Je verliest niks. Dit reset nfc.