Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Telefoon repareren

(Onderwerp aangemaakt op: 04-02-2023 06:30 PM)
661 Weergaven
Arda23
Pioneer
Opties

Goedemiddag, ik gebruik zelf momenteel een s22plus 256gb en de toestel is nog zgan. Echter ben ik zelf niet content van de hardware die voor de toestel is gebruikt, heb al meerdere keren een melding op het forum gemaakt, toestel ter reparatie aangeboden en ook al een tweetal keer langs een service center geweest (hebben ze nieuwe software op geplaatst). Echter is tot op heden niets opgelost. Dus mijn conclusie blijft; hardware fout.

Ik heb het dus een beetje opgegeven met Samsung en ben opzoek naar een ander merk gegaan tot ik vandaag de s23plus van een kennis heb kunnen uittesten. De s23plus heeft de problemen die ik ervaar niet (heeft natuurlijk een heel ander hardware opstelling als de s22plus). 

Problemen die ik voornamelijk ervaar is dat de scherm heel de tijd blinkt wat voornamelijk zichtbaar is met dark mode (heb hiervan videos gedeeld ook op de forum). Exynos chip die niet goed zou functioneren met games omdat deze te overhit raakt. One ui interface die te "laggy" is, waarbij de toestel heel vaak hapert tijdens het heen en weer scrollen. Maar dus na een aantal keren proberen op te lossen (aangeboden voor de reparatie dienst - geweest bij de service center - aantal keren hard-soft reset) en uiteindelijk nog steeds met dezelfde problemen te kampen ben ik dus gaan stoppen met het zoeken naar een oplossing. 

Echter nu ik de s23 heb uitgetest ben ik er dus wel content van en vraag mij af of er een regeling is/ iets geregeld kan worden zodat ik alsnog bij samsung blijf. Of ik bijv. Deze s22plus kan inleveren voor een s23 met dezelfde specs? Toestel is zgan doos + ongebruikt kabel is aanwezig. Heb even op de inruilpagina via de website gekeken, maar ik krijg daar een bedrag van 360euro, voor een tel. waar ik 1050euro voor heb betaald (faktuur aanwezig) waar ik helemaal niet van heb kunnen genieten.
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Wij hebben helaas niet de mogelijkheid om je telefoon om te ruilen voor een andere uitvoering. Wanneer het toestel door onze monteurs onherstelbaar is verklaard gaan we kijken naar een alternatieve oplossing.

Via een inruilactie op onze pagina krijg je momenteel ook nog een extra inruilwaarde van 200€ 😇 Wanneer je een hoger bedrag wenst te krijgen dan zal een verkoop via een marktplaats de enige optie zijn.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
15 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag,

Ik denk dat je beste optie marktplaats is in dit geval. Met wat geluk kun je er nog rond de 600 voor krijgen. Er is qua hardware niks mis met de S22 serie, het is wel zo dat de Exynos die erin zit minder geschikt is voor gamen dan bijvoorbeeld de Snapdragon versie. Ik heb zelf redelijk veel gegamed met de Exynos 2200 en ik ervaar niet al teveel problemen. Als je op maximale settings langer dan een uur gamed dan merk je wel dat de prestaties achteruit gaan, vooral als er behoorlijk wat hitte afkomt. Of je dit problemen of niet noemt is een andere discussie. Maar met de S23 serie is dit wel opgelost gelukkig, door een betere chip en betere koeling. De vapor chamber is ook een stuk groter geworden dus dat helpt met beter koelen.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
natasjavdgoeten
Apprentice
Opties
Hier het zelfde probleem, s22 nog niet 1 dag normaal kunnen gebruiken, hij blijft uitvallen en opnieuw opstarten. Is al terug gegaan voor reparatie na een maand. De instellingen zijn terug gezet en daar kan ik het mee doen.
0 Likes
Arda23
Pioneer
Opties
Meer zal je er niet van krijgen van Samsung heb ik gemerkt. Spijtig genoeg, heb tot op heden de s6edge - s7edge - s9 - s20 - s21 - s22 gehad en nu de s22 plus (2 stuks van de s22 plus 256gb thuis liggen), 2 tvs thuis van samsung hangen koelkast etc. Dus ben eigenlijk wel een samsung fan. Met de vorige modellen aan toestellen heb ik eerlijk gezegd niet zo veel problemen mee gehad. Huidige s22 plus is gewoon om ziek van te worden. Ik heb de problemen die mijn toestel voor doet komen letterlijk gefilmd op camera, laat ik deze zien aan de medewerker van samsung bij de samsung service punt krijg ik als antwoord; ik begrijp wat je bedoelt, ik zie het probleem maar als ik diagnostische test uitvoer geeftie aan dat alles goed werkt, dus ik kan de toestel niet aannemen voor reparatie. Hoe moet je hierop reageren vraag ik mij dan af? Met andere woorden het probleem is zichtbaar en erkenbaar maar ik kan je niet verder helpen. Ik zeg alleen jammer en meer niet.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag,

Je moet vragen bij dat servicepunt of ze Android opnieuw kunnen installeren, dit zal het probleem waarschijnlijk verhelpen. Maak wel eerst thuis een goede backup.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Arda23
Pioneer
Opties
Ik heb de toestel al 1x naar dynafix opgestuurd waarbij zij hardware + nieuwe software erop hebben gezet. Vervolgens 1x bij dat service punt dus nogmaals nieuwe software opgezet met hun apparatuur. Tis gewoon een defect/niet goed functionerend toestel, dit is zelfs door een medewerker van Samsung bij de mediamarkt tegen mij gezegd. Ook heeft hij gezegd dat deze toestel gewoon hardwarematig niet goed is en ik eigenlijk de toestel omgeruild zou moeten krijgen. als Samsung dit gewoon accepteerd is iedereen blij en kan iedereen weer door. Mijn tijd is ook kostbaar, heb de toestel inmiddels al zelf 4x fabrieks herstel gedaan, 1x nieuwe software door dynafix en 1x nieuwe software door samsung service punt, iedere keer het gedoe handmatig op nieuw fotos/videos uploaden, apps installeren accounts inloggen etc. dus ben er nu wel klaar mee met dit toestel. Oprecht dacht ik dat samsung na zoveel pogingen met een leuk voorstel zou komen, en dan hoeven zij natuurlijk niet onder te lijden van mij hoewel zij wel mij eronder laten lijden.
natasjavdgoeten
Apprentice
Opties
@Patrick hier precies het zelfde. Ook opgestuurd met dynafix, ik kon mijn eigen telefoon niet meer in omdat die bleef opstarten, retour gekregen met fabriek instellingen, kan er in, maar hij blijft uit gaan en opnieuw opstarten. Ga hem zeker nogmaals opsturen, desnoods net zo vaak tot er een andere telefoon komt als deze blijft weigeren.
0 Likes
natasjavdgoeten
Apprentice
Opties
samsung heeft op mijn toestel alles op ieuw geïnstalleerd, maar ook dat mag niet baten.
0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Wij hebben helaas niet de mogelijkheid om je telefoon om te ruilen voor een andere uitvoering. Wanneer het toestel door onze monteurs onherstelbaar is verklaard gaan we kijken naar een alternatieve oplossing.

Via een inruilactie op onze pagina krijg je momenteel ook nog een extra inruilwaarde van 200€ 😇 Wanneer je een hoger bedrag wenst te krijgen dan zal een verkoop via een marktplaats de enige optie zijn.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Arda23
Pioneer
Opties
Hoi Martijn, ik denk dan ook persoonlijk dat het al vanaf het moment van "monteur" gebeuren fout gaat. Op het moment dat ik mijn toestel bij samsung aanbied voor reparatie wordt deze door samsung weer uitbesteed aan Dynafix. Dit wordt dus achteraf een cyclus van 3, bijv net zoals waneer ik na de reparatie van Dynafix niet tevreden was en naar de samsung servicepunt ben gegaan, werd er tegen mij gezegd dat zij er niks aan kunnen doen maar ik met Dynafix contact moet opnemen. Nu hoef ik niet veel over Dynafix te vertellen want er zijn genoeg filmpjes over Dynafix te zien op het internet, kritiek die ze krijgen en het is een bedrijf die zelfs openbaarlijk op het nieuws samen door consumenten en het consumenten bond is aangeklaagd. Ook heb ik zelf in een telecom bedrijf gewerkt waar de reparaties uitbesteed werden aan Dynafix. Ik zelf voer ook reparaties uit van toestellen en weet dus het een en ander wel uit te leggen daarover. Toen ik mijn toestel aan had geboden ter reparatie heeft dynafix de LCD los van de toestel (dus niet eens een servicepack van samsung zelf wat van de band afrold op basis van fabrieks-normen en kwaliteit) vervangen met een ander los LCD. Hiervan waren de zwarte lijmresten zelfs nog zichtbaar op het moment dat ik de toestel in ontvangst had genomen. Maar goed, zoals ik eerder ook al postte heb ik er behoorlijk wat tijd aan besteed zonder enige vooruitgang. In ieder geval bedankt voor je tijd, ik zal eens verder via Marktplaats gaan :).
0 Likes