23-03-2022 09:51 PM - bewerkt 23-03-2022 09:56 PM
Hallo,
Ik ben hier om te praten over de kwaliteit van de microfoon bij het opnemen op een feeste/club of concert.
Ik film af en toe om later een liedje te weten te komen of als ik een story wil plaatsen op IG
Vroeger had ik de samsung A71, een Budget telefoon.
Ik had nooit problemen, de telefoon nam perfect op zelf met zware bassen. Alles klonk goed en helder.
Dan werd de S22 versies uitgebracht en dus kocht ik de S22 ultra.
Maar de microfoon kwaliteit is echt enorm ondermaats. Met de standaard samsung camera is het echt enorm enorm slecht.
Ik probeerde een 3rd party camera app in de hoop dat het zou beteren en dat deed het. Het klonk al beter, maar nog niet zoals ik gewend was van mij A71.
Ik heb al een volledige factory reset geprobeerd maar niks helpt.
Een mogelijkheid om dit via software updates op te lossen?
Linkje naar alle video's en voorbeelden hier onder
A71: https://photos.app.goo.gl/UMsY4JASK5nB1Ym28
S22 Samsung Camera: https://photos.app.goo.gl/3H3dqaanLdqfqCfw6
S22 Open Camera: https://photos.app.goo.gl/Wt1adJUYCbcjtXeL7
Als iemand dezelfde problemen heeft of updates hier over, laat maar weten.
Bedankt voor het lezen en je tijd.
Beelprezj
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 14-01-2023 03:25 PM
De A22 5G heeft net hetzelfde probleem, helemaal vervormd geluid bij video-opname. Eigenlijk onbruikbaar om filmpjes op socials mee te plaatsen... Eigenlijk een schandaal dat Samsung zo'n low-quality toestel op de markt durft brengen. Mijn A5 uit 2016 deed het beter dan m'n nieuwe A22... Ondertussen is het moederbord en de sub al vervangen door Samsung binnen garantie, maar nog steeds zo'n "bagger" geluid bij video-opnames. Zeer teleurstellend...
op 14-01-2023 03:28 PM
Ik denk dat we moeten concluderen dat Samsung heel goedkope, low quality sound processing heeft. Mijn toestel is al in de winkel van Samsung binnen geweest, factory reset, software reset en ook het moederbord en de sub is volledig vervangen. Het geluid bij video-opnames is nog steeds abominabel... Eigenlijk onbruikbaar om filmpjes te posten op socials...
op 18-01-2023 08:44 AM
Hi @Real Dj Fire, goedemorgen.
Goed dat je ons een berichtje stuurt. Va de Samsung Members-app kan je de Microfoon en luidsprekers ook apart testen op de werking. Je hebt met de Samsung A22 een erg mooie telefoon in handen, wel is het zo dat deze niet dezelfde kwaliteit heeft als onze S-series toestellen 😇
Groeten,
Martijn
op 18-01-2023 11:26 PM
@MartijnK schreef:Hi @Real Dj Fire, goedemorgen.
Goed dat je ons een berichtje stuurt. Va de Samsung Members-app kan je de Microfoon en luidsprekers ook apart testen op de werking. Je hebt met de Samsung A22 een erg mooie telefoon in handen, wel is het zo dat deze niet dezelfde kwaliteit heeft als onze S-series toestellen 😇
Groeten,
Martijn
Sorry, maar dit antwoord is waardeloos. Die appjes herstellen het toestel niet. Zoals reeds gemeld, Samsung heeft reeds het moederbord vervangen maar het probleem blijft hetzelfde : waardeloze audio bij video opname...
op 19-01-2023 07:46 AM
Goedemorgen @Real Dj Fire
Je hebt het over een 'low-quality toestel'
De meeste bedrijven hebben high end toestellen, mid range toestellen en budget toestellen. Natuurlijk is er niks mis met een budget toestel, niet iedereen kan of wil veel geld uitgeven aan een smartphone. Maar het is wel zo dat als je een budget toestel hebt dat je niet enorm veel van de camera kan verwachten.
Als je betere kwaliteit wilt zul je dus moeten kijken naar of een midrange of een high end toestel. Ik heb zelf de S22 Ultra bijvoorbeeld en de audio tijdens het filmen is echt top.
op 19-01-2023 05:49 PM
Leuk antwoord, maar het het lost mijn probleem met deze smartphone niet op. Helemaal niet wat ik van Samsung verwacht...
op 01-08-2023 09:14 PM
Het is schandalig hoe samsung met deze klachten omgaat ik loop al 2jaar rond met dit probleem op een note 20ultra. Zoals bij jullie heb ik ook slechte geluidskwaliteit via de camera app. Maar wnr ik film via insta of snapchat is het geluid perfect. Dus het is zware bullshit dat samsung zegt dat dit normaal is het toestel het geluid niet zo aankunnen, apps zoals instagram en snapchat bewijzen het tegendeel.
Dus SAMSUNG FIX DIT PROBLEEM IS INPLAATS VAN MET STOMPZINNIGE K** SMOESJES TEKOMEN.
op 01-08-2023 09:17 PM
Ik heb exact dezelfde ervaring en dit terwijl ik een 20ultra 5g een zogenaamde "high-budget class. Duur was die zeker met de slechtste audi opnamen kwaliteit die ik ooit gehad heb....
op 01-08-2023 09:18 PM - laatst bewerkt op 03-08-2023 09:02 AM door MartijnK
Waarom geven jullie elke keer de zelfde * antwoorden. Het is net of je tegen een stel robots praat. Jullie lezen niet eens wat je klanten schrijven...
op 03-08-2023 09:02 AM
Via onze Samsung Members-app kun je ook een foutrapport indienen. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan een log van jouw telefoon en krijgen hier een beter beeld van. Hiermee kunnen zij dit verder onderzoeken en nagaan of dit met een update kan worden opgelost, Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Groeten,
Martijn