Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung S22 Ultra Boot loop & Wifi toggle werkt soms niet

(Onderwerp aangemaakt op: 03-12-2024 11:32 AM)
230 Weergaven
Members_cqSZ89d
Student
Opties

Sinds een update uitgevoerd op 21 november begon mijn S22U af en toe herop  te starten maar op 24/11 bleef hij dit een uur doen. S'avonds bleef hij dit dan doen tot s'ochtends de batterij plat was.
Had 1x in recovery mode geraakt en factory reset uitgevoerd maar maakte niks uit.
Ik kon de gsm dan na leeglopen terug instellen maar kon wifi niet aanleggen.

Nu herstart hij soms nog en de wifi kan ik soms aanleggen als ik zelf heropstart.
Anders doet de toggle voor wifi niks en schakelt de wifi zichzelf weer uit.
Indien ik de wifi wel kon inschakelen werkt deze perfect, tot bootloop weer gebeurd

Ik heb de indruk dat de reboots vaker gebeuren met wifi aan.

Laatste updates zijn geinstalleerd, google play services manueel geupdate, diagnose via samsung members vind niks als de wifi aan kan liggen, netwerksettings gereset

Ik zie dat er heel veel mensen klagen van boot loops van S22Ultra sinds oktober/november maar ook ervoor.
Wat doe ik hiermee? Is dit hardware of software? 0 issues voor de update geïnstalleerd was

2x al tijdens garantie scherm laten herstellen door zwarte vlek rond camera die telkens groter werd dus nog geen geluk gehad.

4 Antwoorden
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_cqSZ89d,

Bedankt voor jouw bericht en melding hierover,

Het beste is dat er een monteur naar jouw S22 gaat kijken. Zie de onderstaande links voor het aanmelden. Laat weten of het lukt.

Service Center: https://bit.ly/2CKz9mr

Ophaalservice: https://bit.ly/3J4HpwQ

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Freek_G1
Apprentice
Opties

Uitgebreide reactie:

@Ajay-A

Ik lees mee op de verschillende posts, en het lijkt erop dat dit een veelvoorkomend probleem is op dit moment, niet alleen in Nederland maar ook in andere landen. Voor mij is de situatie als volgt:

Ik heb mijn Samsung Galaxy S22 Ultra al aangeboden voor reparatie via Dynafix, de door Samsung geautoriseerde reparatiepartner. Helaas heeft dit proces tot nu toe geen oplossing opgeleverd en blijf ik tegen problemen aanlopen.

Wat ik al geprobeerd heb:

Om mogelijke gebruikersfouten uit te sluiten, heb ik het volgende gedaan:

• Mijn telefoon maakt automatisch elke avond een back-up van mijn gegevens, dus dat is gelukkig geen probleem.
  • Ik heb een factory reset uitgevoerd, zowel via de instellingen van de telefoon als via het recovery-menu. Helaas heeft dit in beide gevallen het probleem niet opgelost.
  • Het toestel blijft in een bootloop hangen, wat betekent dat de technische storing niet met deze acties verholpen kan worden.

Reparatie bij Dynafix:

Tijdens de reparatieprocedure heeft Dynafix aangegeven dat er “val-, stoot- of drukschade” aan het toestel zou zitten. Dit betreft een cosmetische beschadiging aan de onderkant van het toestel, die volgens mij geen invloed heeft op de kernfunctionaliteit of het defect (de bootloop). Toch weigert Dynafix verder technisch onderzoek uit te voeren of het toestel te repareren, tenzij ik akkoord ga met het herstellen van deze cosmetische schade.

Ik begrijp dat cosmetische schade mogelijk buiten de garantie valt. Maar volgens de wettelijke bepalingen en de garantievoorwaarden van Samsung mogen dergelijke cosmetische beschadigingen geen belemmering vormen voor het oplossen van een technisch probleem dat onder de garantie valt. De cosmetische schade heeft namelijk geen aantoonbare invloed op de kernfunctionaliteit of de oorzaak van de bootloop.

Juridische context en rechten als consument:

Volgens artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek moet een product voldoen aan de redelijke verwachtingen van de consument. Dit houdt in dat een telefoon zoals de Samsung Galaxy S22 Ultra gedurende de garantietermijn normaal moet functioneren, tenzij het defect aantoonbaar is veroorzaakt door nalatig gebruik of externe schade.

Daarnaast zijn consumentenrechten in de Europese Unie verder gewaarborgd door Richtlijn (EU) 2019/771, die stelt dat een product dat binnen de garantieperiode defect raakt kosteloos moet worden gerepareerd of vervangen. Samsung’s eigen garantievoorwaarden geven ook aan dat technische gebreken die niet door gebruikersschade zijn veroorzaakt, binnen de garantieperiode kosteloos opgelost moeten worden.

In mijn situatie voldoet het toestel niet meer aan de redelijke verwachtingen vanwege de bootloop, en er is geen bewijs dat dit defect door mijzelf is veroorzaakt. Het blijft onbegrijpelijk waarom cosmetische schade – die geen invloed heeft op de kernfunctionaliteit – als voorwaarde wordt gesteld om verder onderzoek of reparatie uit te voeren.

Mijn prioriteit:

Ik wil vooral dat de technische storing wordt opgelost, zodat mijn toestel weer functioneert zoals het hoort. De focus moet liggen op het herstellen van het probleem dat het toestel onbruikbaar maakt, niet op het herstellen van cosmetische beschadigingen die niets bijdragen aan de oplossing.

Helaas blijf ik vastlopen tussen Dynafix en Samsung. Dynafix geeft aan dat zij gebonden zijn aan de richtlijnen van Samsung, terwijl Samsung aangeeft volledig te vertrouwen op de expertise van Dynafix. Hierdoor voel ik mij van het kastje naar de muur gestuurd.

Mijn vraag:

Heb je misschien nog andere handige info, ideeen  of advies om dit probleem op te lossen? Ik wil graag dat de bootloop wordt aangepakt zonder verplicht te worden tot ongerelateerde cosmetische reparaties. Ik begrijp dat er beleid en richtlijnen zijn, maar er moet toch een manier zijn om de technische oorzaak aan te pakken zonder de focus te verleggen naar cosmetische aspecten die er niet toe doen?

Bij voorbaat dank voor je hulp of inzichten!

Met vriendelijke groet,
Freek Gravesteijn

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo Freek,

Bedankt voor jouw bericht en uitgebreide feedback. Kan je via een privébericht mij voorzien van jouw persoonlijke gegevens, waaronder jouw modelcode, e-mailadres en IMEI-nummer? Ik bespreek dan jouw bericht met onze interne afdeling.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
svdl93
First Poster
Opties
Persoonlijk vind ik de s22U het best uitgebrachte model van Samsung, echter had ik te maken met dezelfde bootloop. Reparatie haalde niets uit, klaar telefoon. Zonde
0 Likes