Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung camera feature gezocht!

(Onderwerp aangemaakt op: 02-07-2022 10:46 AM)
397 Weergaven

Ik heb deze vraag ook!

aron goedgeluk
Explorer
Opties
Ik ben flink aan het onderzoeken hoe en wat de s22 telefoon allemaal kan. Nou had ik per ongeluk een goeie feature gevonden maar ben helaas vergeten wat de naam/mode en feature is om het terug tr vinden in de camera app. 

Het ging als volgt.

1 Je maakt een foto (modus naam onbekend)
2 de camera app opent meteen de foto ipv opslaan
3 het geeft je de optie alle 4 de hoeken van verhouding te veranderen. Een voorbeeld hiervan is als je een 4x4 foto heb kan je de bovenhoek op 3 hoog en op elke breedte zetten. De rechtsboven hoek op 4 hoog laten staan. De linker hoek op 1 hoog en de rechter hoek aan de onderkant op 2 (dit is slechts een voorbeeld van hoe de feature eruit zag)
4 na je de hoeken op je eigen keuze heb neergezet klik je op opslaan en staat deze in je gallerij zoals re andere foto,s van de camera. 
5 Dit is dus geen gallerij > foto naar keuze > edit > crop maar een totaal andere feature. 

Helaas heb ik de feature nog niet gevonden en hoop ik dat ik via deze app/post/thread erachter kom wat en hoe ik weer bij deze feature kan komen en er gebruik van kan maken. Sinds ik hem 1 a 2 x heb gebruikt weet ik dat die erop zit en weer gebruikt kan worden ooit. 
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Daar ben ik weer.

https://youtu.be/fgvRUBd17Hc

Kijk vanaf 10:40. De optie om documenten te scannen. Is dit wat je bedoelde?

Automatisch een document of business card scannen. Even op mijn t5 SSD getest omdat dat ook klein en vierkant is met tekst.

In 3:4 camera modus komt dit automatisch naar voren met standaard instellingen van de camera app.

Ga naar camera instellingen en klik op scene optimalisatie en zorg dat documenten scannen aanstaat.

Die Youtube video is trouwens enorm leerzaam. Vond er zelf ook 2 dingen in terug die ik niet wist.

Screenshot_20220702-194537_Camera.jpgScreenshot_20220702-195459_Camera.jpg
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Bedoel je dit?

Screenshot_20220702-124658_Photo Editor_31932_1656758818.jpg
aron goedgeluk
Explorer
Opties
Nee spijtig is dat het niet. Het was echt dat je de hoeken kon aanpassen na een foto te hebben gemaakt 1 voor 1. Zelf weet ik ook niet wat de functie doet van de foto die u had gestuurd? Hetzelfde?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja hetzelfde en dat is wel via de galerij > bewerken.

Ik heb de S22 Ultra hier en de feature die jij beschrijft heb ik niet.

> de camera app opent meteen de foto ipv opslaan <

Dit zit niet in de standaard camera app.
aron goedgeluk
Explorer
Opties
Raar jammer genoeg. is het niet de functie die u via gallerij/bewerken beschrijft. Spijtig. zonder dat ik enig settings/instellingen van de app heb veranderd en die feature/functie per ongeluk gevonden had. Btw mijn (voorbeeld foto/voorbeeld zou niet echt spectaculair zijn/helpen. Maar het gaat om de blauwe lijn en de 4 rood gekleurde hoeken die je kon aanpassen zodat je perfect die foto zo kon croppen uitsnijden tijdens het bewerken/maken van de foto. (de foto was snel via google is gedownload) als voorbeeld nam dat je hem makkelijk cropped hoek bij hoek. Die je dan simpel uitlijned met van alles.

De gele lijn is dan weer een klein voorbeeld waar de witte cirkels dan de hoekpunten zijn die je naar binnen/buiten kan verplaatsen om de foto te croppen/verhouding te veranderen.

Via de camera/gallerij waren de lijnen wit/grijs en de cirkels iets donkerder lichtgrijs/wit om het verschil te zien tussen de 2. Helaas heb ik het idee dat ik deze functie ooit weer per ongeluk terug zou vinden. En helaas niet snel terugvind tijdens het zoeken.72809511-voorbeeld_6694_1656772888.jpg
0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Daar ben ik weer.

https://youtu.be/fgvRUBd17Hc

Kijk vanaf 10:40. De optie om documenten te scannen. Is dit wat je bedoelde?

Automatisch een document of business card scannen. Even op mijn t5 SSD getest omdat dat ook klein en vierkant is met tekst.

In 3:4 camera modus komt dit automatisch naar voren met standaard instellingen van de camera app.

Ga naar camera instellingen en klik op scene optimalisatie en zorg dat documenten scannen aanstaat.

Die Youtube video is trouwens enorm leerzaam. Vond er zelf ook 2 dingen in terug die ik niet wist.

Screenshot_20220702-194537_Camera.jpgScreenshot_20220702-195459_Camera.jpg
aron goedgeluk
Explorer
Opties
Met deze functie heb ik dan blijkbaar die foto,s gemaakt hopelijk. Had hem toen gemaakt tijdens serie kijken van 4 series logo,s die naast elkaar stonden op 1 rij.

Ik zal wel even snel nakijken of dit het was. Maar het was wel zoals foto 1. Dat ik de foto maakte en Dan zo per hoek en maat kon aanpassen en opslaan als nieuwe maar onbewerkte foto. Raar genoeg zou ik niet anders weten wat het was

Heb afgelopen 3 dagen sowieso youtube video,s zitten bekijken met hidden/secret/handige tips and tricks/features. Waar die daar in ieder geval niet bij zat. Ook zal ik eers even kijken of dit hem is en de video bekijken vanaf 10minuut 40.

Dus ook de afgelopen dagen veel gepost hierop en gevraagdt. Beter teveel vragen dan het vergeten en nooit gebruiken
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Dit moet het wel zijn ja, er is geen andere functie die dit doet.
0 Likes