Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S22/S22 ultra: na update veel problemen met opladen

(Onderwerp aangemaakt op: 24-07-2024 11:44 PM)
1110 Weergaven
Silvano1992
Journeyman
Opties
De laatste update heeft de S22 en S22 ultra verpest! De telefoon wilt na de update niet meer normaal opladen. Ik heb verschillende officiele Samsung opladers, kabels en powerbanks geprobeerd, de poort is schoon en de USB cache geleegd. De Samsung helpdesk (1e lijns) probeert mij (de klant) af te poeieren door me de link voor reparatie te sturen en 38 euro ondezoekskosten te betalen met eventueel reparatie kosten, schandalig! 

Ook zie ik veel meer berichten op de Community staan hierover, maar geven ze aan dat dit geen bekend probleem is? Terwijl het gemeld is door velen. 
0 Likes
17 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Wat voor problemen ervaar je dan precies?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Silvano1992
Journeyman
Opties
Goedemorgen Patrick, zodra de telefoon aangesloten wordt op een officiele Samsung oplader en kabel of powerbank (meerdere geprobeerd) dan laadt de telefoon heel even op, dan, zodra het beeld zwart wordt stopt ie met opladen, en twee seconden later laadt de mobiel weer op.

Ik heb zowel superfast chargers als normale travel adapters geprobeerd, de oplaad instellingen, herstarten, USB cache legen, ik heb zelfs een gehele factory reset gedaan, maar niets hielp. Ik lees op internet en ook hier op de community dat er meer mensen met dit probleem zijn, maar als ik de klantenservice contacteer zeggen ze dat het probleem onbekend is.. Ik snap dat Samsung een Koreaans bedrijf is, maar dit voelt een beetje als Noord Korea praktijken. Hier, doe onze update 'dat maakt je mobiel veiliger', dan deze shitzooi en nog vragen om te betalen voor onderzoek kosten en eventueel reparatiekosten, heel krom. Ik hoop dat iemand er een oplossing voor heeft.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Het klopt inderdaad dat er geen supersnel opladen meer staat in de notificatiebalk maar enkel opladen.

Echter als de telefoon stopt met opladen en twee seconden later weer verdergaat dan kan dit onmogelijk aan de software liggen.

Dan kom ik tot de conclusie dat het wel een hardware probleem moet zijn.

Silvano1992
Journeyman
Opties
Wel heel toevallig dat Danny Woudstra dit exacte probleem met exact hetzelfde toestel heeft en dus zoals meerdere keren aan heb gegeven dat er op internet meer mensen aangeven dit exacte probleem te hebben sinds de update. Je blijft maar aangeven 'laat een repair doen', ik weet niet of je er door Samsung voor betaald krijgt OID, maar software kan wel daadwerkelijk effect hebben op gedrag van de batterij/opladen, misschien iets dat ze aan de driver kapot hebben gemaakt, maar er zijn meerdere meldingen sinds de laatste 2 weken. En in plaats van iedereen individuleel hun mobiel te laten opsturen waar misschien kosten aan verbonden zijn, misschien handig om een patch uit te brengen. Maarja, er zijn nu natuurlijk nieuwe toestellen uit, dus de oude toestellen wordt zeker minder naar omgekeken.. Sorry, maar ik vind je antwoord te kort door de bocht.
0 Likes
Danny Woudstra
Explorer
Opties

Hey! Ja, ik heb het ook! Hij laadt hem 2 seconden op, en dan is het gebeurt met laden. Ook precies na de laatste update. Ik had nooit last eerder met laden! 

Silvano1992
Journeyman
Opties

Ja, ik vraag me ook af hoe we dit daadwerkelijk bij de teams krijgen die werken aan updates/patches en niet bij de mensen die ons verwijzen naar een reparatie.

Las in een andere post dat iemand na een update ineens waterschade meldingen kreeg terwijl de mobiel niet in de buurt van water was geweest, die was opgestuurd ter reparatie en daar hadden ze niets gevonden, ook geen waterschade en die persoon zei het volgende: 

"Nee ze hebben niks gedaan.. werd na huis gestuurd met de melding
-bug fix afwachten
-of toch nog een keer fabrieksinstelling"

Het voelt een beetje alsof Samsung ons aan ons lot overlaat... 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ik werk niet voor Samsung ik ben gewoon een klant / SamsungFan zoals jullie. Mijn enige doel is alle opties voorleggen zodat jullie zelf een keuze kunnen maken.

Het probleem dat wordt omschreven is meestal een hardware probleem maar als het echt om een software probleem gaat dan kun je 2 dingen doen.

1. Een Foutrapport sturen via de Samsung Members App > Ondersteuning > Foutrapporten. Dan komt het bij de ontwikkelaars terecht en kunnen hun kijken of er wat aan te doen valt en het zo nodig oplossen met een update.

2. Een reparatie, wellicht is de software opnieuw installeren al genoeg.
Silvano1992
Journeyman
Opties
Bedankt in ieder geval voor de moeite dan Patrick. Ik ben bang dat het wachten is op een fix. Ik had al een foutrapport verstuurd, maar zal mijn man die hetzelfde probleem heeft vragen hetzelfde te doen, hopelijk als meer en meer mensen het melden dat het mer de volgende update meegenomen wordt.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ik ben bang dat het niet zo snel zal gaan als een volgende update. Voor zover ik kan zien is dit geen bekend probleem. Ik denk persoonlijk dat een afspraak bij een servicepunt maken een betere optie is. Hun kunnen Android er helemaal opnieuw opzetten dan. En als dat het oplost, vooral geen backup terugzetten met Smartswitch. Want je wilt het probleem dan niet terugzetten met een backup.

Dit lijkt mij persoonlijk de beste optie.