Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

NFC ID check werkt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 20-01-2023 06:41 PM)
7534 Weergaven
LisanneOl
Apprentice
Opties
Ik krijg het niet voor elkaar mijn ID te scannen voor de ID check van DigiD. Iemand een oplossing?

Samsung S22
Android 13
NFC staat aan. 
Batterij optimalisatie staat uit. 
Meer dan 70% opgeladen. 
Diagnoses uitgevoerd, alles prima. 
Opslag van NFC app verwijderd zoals hier op het forum aangegeven. 
Met ID kaart is niks aan de hand. 
Betalen met NFC werkt wel. 

Ik hoop dat iemand de oplossing heeft, alvast bedankt! 
0 Likes
Spring naar oplossing
14 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @osmirnov, good afternoon.

Thank you for reaching out. Do use a cover with your phone? And do you also experience this when you remove this? Is your phone up-2-date? 

Kind regards,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
wesje
First Poster
Opties
Ligt niet aan je NFC.

ik had het laatst bij de aanvraag van een credit card.
Niks werkte. Ik ging bij de SNS winkel naar binnen. Die persoon had een iPhone. En wat dacht je. Hij kon zonder problemen de ID scannen.

Hij wist ook niet waar het aan lag. Hoogst waarschijnlijk heeft samsung een uitgebreidere camera dan iphone gaf ie aan een dat daarom het scannen niet zou lukken
0 Likes
Alice
Moderator
Moderator
Opties

Goeiemorgen @wesje ,

Heb je hierover al contact opgenomen met de ontwikkelaars van de app? Het is natuurlijk mogelijk dat er (nog) geen ondersteuning wordt geboden voor jouw telefoon, waardoor de app niet correct jouw ID kon scannen, maar het kan natuurlijk ook dat dit een foutje in de app is, waardoor deze niet correct functioneerde. Hoe dan ook, de ontwikkelaars willen vast jouw ervaringen horen, zodat zij hun app kunnen verbeteren. 

Mocht je in de toekomst weer tegen problemen aanlopen met de app, dan raad ik je aan om eerste de gegevens van de app te wissen en het vervolgens opnieuw te proberen. Je kan dit doen door de app te vinden bij "Instellingen > Apps" en vervolgens bij "Opslag" op "Gegevens wissen" te drukken. 

Groetjes,

Alice

rsz-846676
0 Likes
wesje
First Poster
Opties
Hoi Alice,

Toen ik de klantenservice van de SNS aan de telefoon had wilde hier niks mee doen omdat alles werkte. Het zou aan mijn telefoon liggen.
Ik heb zelf een samsung s21 ultra. Zo oud is het toestel nog niet.

Misschien zijn ze van de digid app wat begripvoller

Ga het eens proberen
0 Likes
Alice
Moderator
Moderator
Opties

Bedankt voor jouw terugkoppeling. Het is inderdaad mogelijk dat de NFC van jouw telefoon de oorzaak is, maar als de NFC in andere apps wel werkt, dan ligt het daar waarschijnlijk niet aan. Je kan controleren of jouw NFC-chip werkt door in het snelle menu te controleren of de NFC aan staat en vervolgens jouw OV chipkaart tegen de achterkant van jouw telefoon aan te houden. Als jouw telefoon hier een reactie op geeft, dan ligt het niet aan de NFC.

Groetjes,

Alice

rsz-846676
0 Likes