Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen GPS S22

(Onderwerp aangemaakt op: 28-03-2022 08:53 AM)
1731 Weergaven
OrangeDaisy
Apprentice
Opties
Het lijkt erop dat ik op de gewone s22 hetzelfde probleem heb als op de ultra: de gps werkt niet naar behoren. Als ik maps start, heb ik even locatie, maar ga ik op pad, is het signaal vrijwel meteen verloren. En krijg ik de melding: "zoeken naar gps" of "zwak gps signaal".

Knap waardeloos... heeft iemand de oplossing?

35 Antwoorden
wenkbrauw
Student
Opties
Beste ik heb problemen met de gps, huidige locatie ziet hij wel maar bij het rijden valt hij weg.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
DavidNL
Apprentice
Opties

Mijn S22 heeft altijd goed gewerkt tot ik een tweede SIM ben gaan gebruiken. Toen had ik "opeens" problemen met het vinden van GPS. Zelfs in combinatie met mijn Galaxy Watch 4 Classic.

https://www.spickipedia.com/en/smartphones/samsung/samsung-galaxy-s22/samsung-galaxy-s22-how-to-fix-...

Bovenstaande link heeft het voor mij opgelost. Je moet het natuurlijk wel stap voor stap volgen.

Op een gegeven moment twijfelde ik weer over mijn GPS ontvangst, toen heb ik dezelfde stappen opnieuw uitgevoerd. Mijn toestel is up-to-date met alle Samsung updates en heb daarna nooit geen problemen meer gehad.

Ik snap dat de stappen in het engels zijn en het heeft ook niet zo heel veel zin om ze te vertalen. Het wissen van de GPS cache, daar ging het in mijn geval om. Veel meer een Android dingetje dan een Samsung ding, inmiddels. 

Succes allemaal! Navigeren is belangrijk. Ik hoop daarom dat het werkt! 

Zet1100
First Poster
Opties
Helaas ook hier regelmatig problemen met het uitvallen van de GPS module. Ik ben hiervoor al 2x bij het Samsing service centre in Amsterdam Noord geweest. 2x heeft men een factor reset doorgevoerd, maar helaas. De enige oplossing is dan om het toestel te herstarten. Maar ik gebruik GPS zeer regelmatig in de auto. En dan is verdomd lastig om dat rijdend te doen. En vandaag stopte de GPS er midden in de stad mee. Sorry, maar dit is echt waardeloos. Ik wil dat dit nu goed opgelost gaat worden. Het toestel is nog in de garantie.
0 Likes
DavidNL
Apprentice
Opties
Kijk even naar mijn eerdere post. Het gaat je helpen.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Zet1100, goedemorgen.

Het is natuurlijk niet handig wanneer het GPS signaal wegvalt. Heb je het toestel na de reset ook ingesteld met een back-up? Bij welke app ervaar je dit? Staan de rechten van de app voor het gebruik op de achtergrond ook goed? 

Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de Locatie precisie-test. Hoe is het resultaat hier?

Heb je ook de tip van @DavidNL geprobeerd?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes