Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy S22 Plus trage software

(Onderwerp aangemaakt op: 03-01-2023 02:40 PM)
248 Weergaven
Danny058
Journeyman
Opties

Goedenavond,

Ik heb mijn gloednieuwe Galaxy S22 Plus nu ongeveer 1/1.5 maand in gebruik. Alles is verder goed behalve de snelheid van de telefoon. Ik kom van een Oneplus 9 af en die draaide de hele dag snel door zonder enige hapering en dan is dit toch wel een zure appel voor een toestel wat twee maal zo duur in aanschaf is geweest.

Ik heb letterlijk al van alles geprobeert maar niks lijkt te werken en het begint mij langzamerhand te storen voor zo'n duur toestel.

Ik sluit mijn apps elk uur allemaal af, start mijn telefoon 1 maal per dag opnieuw op. Ook gebruik in apparaatonderhoud dagelijks en heb ik mijn opslagruimte naar 8GB Ram "plus" veranderd. De telefoon naar de fabrieksinstellingen gezet en de laatste updates geïnstalleerd, helaas mag dit allemaal niet baten.

Dat de telefoon traag is merk ik vooral bij het switchen van apps, vooral de camera app als die geopend word, screenshots maken of foto's bewerken in de galerij. Zo zijn er nog wel een paar dingen waar het toestel niet lekker op gaat.

Is er nog iets wat ik kan veranderen of heb ik een faulty telefoon ontvangen?

Met vriendelijke groet,

Danny

19 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Hoe heb je het toestel geïnstalleerd? Met SmartSwitch?

Als je een fabrieksherstel doet zonder een backup terug te zetten werkt alles dan wel goed?

Ram Plus is geen opslag ruimte. Deze functie is bedoeld voor oudere telefoons met weinig RAM geheugen dus deze kun je net zo goed uitzetten.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Danny058
Journeyman
Opties

Ik zet inderdaad een backup terug met smart switch omdat er vrij belangrijke bestanden in zitten.

Ik heb niet geprobeerd om het toestel naar fabrieksinstellingen te zetten zonder backup aangezien dat voor mij heel lastig word

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Doe een fabrieksherstel en als je een backup terug zet neem dan geen instellingen en apps mee. Hierdoor krijg je het probleem niet.
0 Likes
Danny058
Journeyman
Opties

Dusbde volgende dingen kan ik wel overzetten via smart switch?

• Afbeeldingen
  • Videos 
  • Muziek
  • Documenten en bestanden
  • Accounts
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Zou moeten lukken ja. Instellingen / apps vermijden.
0 Likes
Danny058
Journeyman
Opties

Ik heb het gedaan en so far so good. Hopelijk blijft het zo, ik probeer over een week weer met een update te komen.

Hoe kan het zo dat deze problemen door smart switch komen vanaf een ander toestel?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Omdat je instellingen en apps die specifiek voor oneplus zijn forceert op je s22 en dat zorgt voor problemen. Apps moet je altijd handmatig downloaden en instellingen altijd zelf instellen.

Persoonlijk zeg ik helemaal geen SmartSwitch gebruiken.

Whatsapp kun je via de Cloud backuppen.

Contacten kun je exporteren via de Contacten app.

Bestanden kun je via een pc of externe opslag overkopieren. Dus in feite is SmartSwitch overbodig.

Ik snap dat het makkelijk is maar eigenlijk zou niemand deze software moeten gebruiken. Het zorgt vaker voor problemen dan dat alles goed gaat.
-Krys-
Pathfinder
Opties
Na een software update doe ik altijd deze stappen om mijn telefoon snel te houden:

1. Recovery mode > Clear cache partition > repair apps > restart

2. Galaxy Store > Good Guardians > Galaxy App Booster > Optimise

3. Herstart toestel

Als je niet weet hoe je in recovery mode komt, kun je did vrij makkelijk op de internet of YouTube vinden.
Danny058
Journeyman
Opties

Nog even een update van mijn kant. Het toestel is sneller geworden en hapert amper nog.

Het heeft nog niet de gewenste snelheid zoals voorheen met de OnePlus maar het is zeker te handelen.

Bedankt voor de tips!