Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Camera-app crasht bij nemen van meerdere foto's met 30x zoom

(Onderwerp aangemaakt op: 19-08-2022 09:29 PM)
599 Weergaven
MikeBr
Pioneer
Opties

fHoi ik vroeg mij af of Samsung nog bezig is om dit probleem op te lossen met een update. 

De camera app crashed nog steeds als je op 30x zoom een paar foto's neemt. En soms start de telefoon opnieuw op. 

0 Likes
MikeBr
Pioneer
Opties
Ik ga de thema eraf gooien. En laat je straks weten wat de resultaat is.
0 Likes
MikeBr
Pioneer
Opties
Na tien fotos achter elkaar word hij traag en dan start de telefoon opnieuw op. Screenshot_20220819-221035_Settings.jpgScreenshot_20220819-221522_Samsung Members.jpg
0 Likes
MikeBr
Pioneer
Opties
Bij 1x 3x en 10x geen last. Bij
30x keer of meer gaat hij vast lopen. Het lijkt wel of hij bij de foto verfijning vast loopt en niet bij het moment dat je een foto maakt. Hij crashed ook niet spontaan maar hij word steeds trager totdat de camera app crashed of dat de telefoon opnieuw opstart.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @MikeBr, goedemiddag.

Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Jimboo84
Black Belt 
Opties

@MikeBr 

Afgaande dat alles volledig up-to-date is maak een kort(én laagste videokwaliteit) screen recording van je camera handelingen tot op het moment dat hij zou crashen.

Screenshot_20220822-193020_Samsung capture.jpg

Stuur deze software bug dan door via de Samsung Members app als Foutrapport

0 Likes
MikeBr
Pioneer
Opties

Ik heb mijn toestel opgestart in de veilge modus. Maar helaas naar 5 foto in 30x zoom liep mijn toestel weer vast.

Ook alle instellingen van de foto app wissen werkte niet. 

0 Likes
MikeBr
Pioneer
Opties

Als ik terug van vakantie ga een Foutrapport maken.

Ook zal ik de allerlaatste redmiddel invoeren. ( Een volledige reset van mijn Toestel)

Iedereen bedankt voor de tips. Als ik weer thuis ben laat julie weten of de reset heeft gewerkt. 

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @MikeBr, goedemiddag.

Wanneer je dit ook ervaart in de Veilige Modus en na een reset zal de volgende stap een reparatie worden! Fijne vakantie nog en houd ons op de hoogte!

Groeten,

Martijn

0 Likes
MikeBr
Pioneer
Opties

Hoi hier ben ik weer.

Zoals belooft een update van mij.

Voor iedereen die problemen heeft met de zoom functie van de camera en vooral op de 30x zoom lees deze topic.

Het probleem was dat als je een foto maakt op 30 x zoom en de rest van de settings op standaard laat. Dat je s22 ultra dan langzamer word en soms vastloopt . Hoe vaker je een foto maakt op 30 x zoom hoe langzamer hij word. En soms loopt je toestel vast en start de telefoon opnieuw op.

Ik heb al deze dingen geprobeerd maar helaas is het probleem niet (helemaal)  te verhelpen.

1. Opnieuw opgestart.
  2. Camera instellingen veranderd.
  3. Telefoon up gedate.
  4. Veilige modus.
  5. Recover opties > repair apps.
  6. Fabriek instelling.
  7. Gegevens uitlezen (cash, memory) (Samsung Service)
  8. Opnieuw geprogrammeerd (Samsung Service)
  9. Diagnose tool voor hardware matige problemen. (Samsung Service)

Het lijkt volgens de Samsung helpdesk en mij erop , dat de verwerking van foto's in 30 x zoom een zware aanslag zijn voor de processor en gpu.

Dit is niet te helemaal te verhelpen door de cash leeg te maken of je telefoon in de fabriek instelling te zetten.

Ook de huidige software update lost het niet op. Maar evenmin is het een hardware defect. 

De enigste oplossing lijkt een snellere cpu of/en gpu . 

Of toch nog betere drivers.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.