Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung health Note20 ultra / Watch3

(Onderwerp aangemaakt op: 26-08-2020 07:41 PM)
907 Weergaven
ManonMutsaers
Navigator
Opties
Ik heb de Note20 ultra en de Watch3.
Op mijn 'oude' Samsung Note 9 en Galaxy Watch kon ik handmatig de hartslag en het zuurstofgehalte meten in Samsung Health.
Die functies zijn verdwenen. 
Ik weet niet of het met het toestel /watch te maken heeft of door een update van Health?
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Manon,

Dat kan alleen op het horloge. De telefoon heeft geen gezondheidssensor, maar de Watch3 is in staat je hartslag, stress en zuurstof te meten. Je kunt na het meten wel de gegevens inzien op je telefoon.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Manon,

Dat kan alleen op het horloge. De telefoon heeft geen gezondheidssensor, maar de Watch3 is in staat je hartslag, stress en zuurstof te meten. Je kunt na het meten wel de gegevens inzien op je telefoon.

kevin-sig
ManonMutsaers
Navigator
Opties
Hallo Kevin, ik had ook al op mijn watch gekeken en zojuist weer. Ik heb echt niet de mogelijkheid om handmatig te meten. Ik heb 'm ingesteld op continu meten, maar dat had ik voorheen ook. Desondanks zat er er toch een button voor hartslag en bij' stress' voor hartslag/zuurstof.

Ook zou je je de bloeddruk moeten kunnen meten.
Ik had verwacht dat dit ook via de Health app zou kunnen?
Of moet ik daar eenandere app voor gebruiken?
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Als je al continu meet dan heeft het natuurlijk geen zin om handmatig een tweede meting te starten; je zou dan twee keer precies hetzelfde via dezelfde sensoren op precies hetzelfde moment meten. Daar is dus geen knop voor. Die knop zag je voorheen waarschijnlijk op de telefoon; dat was voor de sensoren op je telefoon zelf, maar de Note20 Ultra heeft geen gezondheidssensor.

De bloeddrukmeting is momenteel nog niet beschikbaar, net zoals de ECG. Dit zijn echte gezondheidsfuncties die, voordat Samsung ze wettelijk gezien mag uitrollen, eerst goedgekeurd moeten worden door de landelijke gezondheidsinstanties. Dat is al in verschillende landen gebeurd, dus die goedkeuring gaat er hier zeker, en hopelijk ook snel, komen. Zodra die goedkeuring er is geeft Samsung de app waarmee je je bloeddruk en ECG kan meten voor Nederland vrij.

kevin-sig
0 Likes
ManonMutsaers
Navigator
Opties
Duidelijk verhaal. Dank je wel.
Miranda73
First Poster
Opties
ik heb hier een gelijk issue. op de s10 kan ik zuurstof meten met de tfn echter op de s20 zit deze optie er niet meer bij. voor de rest was er geen verschil.
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Goedenavond @Miranda73!

Het antwoord is in de tussentijd niet veranderd. Zonder sensor is het nogal lastig te meten. Je kunt met de Watch3 vanaf het horloge natuurlijk wel een zuurstofmeting starten.

kevin-sig