op 29-08-2020 08:45 AM
Sinds gistermiddag heeft mijn note 10 lite geen mediageluid meer. NIet meer bij filmpjes en ook niet bij spelletjes ed.
Als ik de headset gebruik heb ik wel geluid. Als ik iemand wil bellen heb ik ook alleen maar geluid met gebruik van de headset. Als iemand mij belt, hoor ik wel de beltoon, maar als ik opneem hoor ik niks en de ander hoort mij ook niet.
Toen ik in de instellingen ging kijken zag ik dat de draadloze headset gekoppeld zou zijn. Dit kon helemaal niet, want die lag gewoon thuis. Dus de bleutooth uitgeschakeld, maar hij bleef zeggen dat ie gekoppeld was. Thuis de headset gekopeld en weer ontkoppeld, maar nog steeds alleen geluid met gebruik van headset.
Ik heb gekeken of de geluiden aan staan en met het goede volume (bij media kun je het geluid halverwege zetten, daarna wordt de balk oranje ipv blauw)
Ik heb het toestel aan en uit gezet
Ik heb een reset gedaan
in het diagnostisch menu doet de speaker het gewoon goed
Bij loopbacktest : RVC_dualmic hoor ik zachtjes
SPK_2ndmic hoor ik goed
E/P hoor ik niets
Iemand een idee wat het kan zijn?
op 29-08-2020 09:08 AM
Staat bluetooth ook uit in de Setting Drawer (Swipe van boven omlaag om notifcations te zien, en nog een keertje om de settings te zien). Zo ja, probeer dat uit te zetten
Doet het geluid het wel in safe mode? Ga naar het menu waar je de telefoon uit zet en houd "Power off" ingedrukt, daarna geeft je telefoon de optie om in safe mode op te starten
op 29-08-2020 09:30 AM
Hij doet het ook niet in de safe mode.
Het bleutooth icoontje is grijs
op 29-08-2020 10:40 AM
Hij doet het ook niet in de safe mode.
Het bleutooth icoontje is grijs
29-08-2020 12:08 PM - bewerkt 29-08-2020 12:09 PM
op 29-08-2020 01:45 PM
als ik naar beneden swipe zie ik geen media boven in staan. Maar het klinkt heel logisch dat de telefoon denkt dat er een headset is aangesloten. Helaas weet ik niet hoe ik het er uit moet krijgen.
op 29-08-2020 04:11 PM
Ik vindt het heel raar dat Bluetooth uitstaat en het apparaat denkt dat er een bluetooth apparaat is aangesloten. Heb je al een factory reset geprobeerd uit te voeren zonder het terugzetten van een systeembackup (Documenten kunnen natuurlijk wel veilig). Hopelijk helpt dat.
op 29-08-2020 08:45 PM
Ik heb het met een factory reset geprobeerd zonder systeembackup, maar ook dat mocht niet baten.
Ik heb contact gehad met Samsung en hij wordt opgehaald om hem te bekijken. Waarschijnlijk is er iets kapot.
Nu moet ik het weer een paar daagjes met mijn oude samsungetje doen 😶
Zodra ik weet wat er aan de hand was, laat ik het hier weten.
Bedankt voor het meedenken.
op 31-08-2020 11:42 AM
op 02-09-2020 05:58 PM
Ik heb mijn telefoon weer terug!
Analyse:
Je hebt jouw toestel ingestuurd met de klacht dat het geluid niet werkt. Je klacht werd veroorzaakt door een defecte tape. We hebben het defecte onderdeel vervangen voor een nieuwe.
Onze uitgevoerde werkzaamheden:
- Subboard vervangen
- Tape vervangen
- Achter Cover vervangen.
En hij werkt weer!
Alleen waarom de achtercover is vervangen weet ik niet, ik had niet het idee dat daar iets mis mee was.
De service van Samsung is perfect wat ophalen, repareren binnen 3 werkdagen en retour brengen betreft.
Alleen de oortjes die ik mee moest sturen, die heb ik helaas niet meer terug gekregen.
Ik heb al een aantal keer gebeld en het via whatsapp geprobeerd, dat is dan wel even jammer.
Niet dat een stel oortjes zoveel kost, maar ik vind het prettig om alles compleet te houden.
Maar het belangrijkste is dat mijn telefoon weer goed werkt.
Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken.