Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Reparatie door Dynafix en levering Samsung onderdeel duurt lang.

(Onderwerp aangemaakt op: 18-12-2021 05:37 PM)
2978 Weergaven
Members_cusLArY
Apprentice
Opties

4 december is mijn Samsung Galaxy Note20 Ultra opgehaald omdat mijn scherm kapot was gegaan. Ik wou dit graag via Samsung laten maken, zodat ik dan de fabrieksgarantie behoud. 6 december kreeg ik van dynafix een prijsopgave van €381,42 voor enkel vervanging van het Display. Vreemd genoeg zijn de kosten voor een nieuw display opmerkelijk hoger dan de prijs van €309 die voor vervangen van een Display/Scherm vermeld staat in de reparatie kostentabel op de Samsung website.

Omdat dynafix beweert dat je telefoon binnen 3 werkdagen gerepareerd wordt ben ik hier akkoord mee gegaan en heb betaald op 6 december. Tevens is de slogan op dynafix website: 'Voor je het weet heb je jouw toestel weer als nieuw terug omdat Dynafix weet hoe vervelend het is om zonder je smartphone te zitten.

Sinds 6 december staat er op het Dynafix dashboard dat er op een display onderdeel gewacht moet worden en kreeg ik een mail van samsung met de mededeling dat reparatie iets langer duurt dan verwacht, echter is het display onderdeel voor mijn toestel pas NA akkoord en betaling van €381,42 euro besteld en werd tijdens traject prijsopgave nergens vermeld dat het onderdeel niet op voorraad zou zijn.Het is ondertussen 2 weken verder en er staat nog steeds wacht op onderdelen. Dit duurt mij nu veelste lang! Andere reparatie bedrijven kunnen hem binnen 1 uur repareren.

Ik heb gebeld met het dure 0900 telefoonnummer van dynafix. Waarschijnlijk het meeste gehate nummer van Nederland want dit is volledig zinloos. Na tientallen minuten in de wachtrij te staan nog steeds niemand te spreken krijgt. Opgehangen omdat dit me al tientallen euro's gekost heeft terwijl je niemand te spreken krijgt en dit alleen maar meer geld kost.

Vorige week 2 mails gestuurd naar dyanafix maar geen antwoord terug gekregen. Telefonisch gebeld met Samsung, maar ook via Samsung geen zekerheid wanneer display onderdeel binnen gaat komen en referen naar het bericht op Samsung website wegens coronasmoes 'Door een mondiaal tekort aan onderdelen kan momenteel de looptijd van je reparatie wat langer duren dan je van ons gewend bent'.

Indien reguliere looptijd 3 werkdagen is dan zitten we nu al op het 3-dubbel looptijd, wat is volgens Samsung iets langer, 1 week, 1 maand, 1 jaar? Dit duurt mij nu veelste lang! Ik ga aankomende week op kerstvakantie, en wil voor die tijd graag me eigen telefoon geprepareerd terug, of ik wil mijn toestel en het betaalde bedrag van €381,42 terug! Schandalig en krankzinnig.

Van een bedrijf als Samsung verwachtte ik dat ze zaken doen met een betrouwbare herstelservice partner die gewoon bereikbaar is en dat dit allemaal vlotter verloopt. Hopelijk moet ik nu niet nogmaals een paar weken wachten tot dit in orde komt en kan Samsung opheldering geven op de wachttijd van mijn display onderdeel

ik laat ook mijn RMA nummer achter: iRMADRSA17391403

31 Antwoorden
Members_cusLArY
Apprentice
Opties

L.S.

Inmiddels 4 weken geleden heeft u laten weten dat Samsung wacht op een display/scherm onderdeel om de reparatie aan jouw toestel te kunnen voltooien. Na verluid zou dit iets langer duren dan verwacht dan een gebruikelijke periode van 3 werkdagen. Via dit forum beweert u dat vanwege de zogenaamde tekorten het helaas wat langer duur dan je gewend bent van Samsung.

Inmiddels een maand verder wens ik deze smoesjes niet langer aan te horen. Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat het display/scherm onderdeel voor de Note20 Ultra bij Samsung service center in Belgie gewoon op voorraad is en u al ruim 4 weken niet kan leveren en geen enkele update geeft over de leverdatum van het onderdeel. Hier bent u toch verantwoordelijk voor  en het is de plicht van Samsung om dit onderdeel aan te leveren of een duidelijke leverdatum kenbaar te maken. Er zijn ongetwijfeld alternatieven om uw doel te bereiken en mij te informeren over wat de leverdatum van het display onderdeel is als Samsung Belgie dit al op vooraad heeft. U maakt me niet wijs dat u niet intern via Samsung Europa een onderdeeltje kan regelen als ik dit zo overal kan laten repareren.

Tevens heb ik na een maand nog steeds geen enkele reactie van Dynafix mogen ontvangen over de levertermijn van het display/scherm onderdeel, ondanks mijn vele klachten. Vindt u dit de reputatie van uw bedrijf Samsung ten goede komt?

Ik zit nu al een maand zonder smartphone wat een onmisbaar apparaat is vanwege online bankzaken, corona-check app etc. en iedereen feitelijks dagelijks nodig heeft maar ik constateer dat Samsung  en/of Dynafix stelselmatig weigert een datum te noemen inzake de levertijd van het display/scherm onderdeel, laat staan mij hierover goed op de hoogte te houdt.

Zoals de toestand nu is, is deze niet lang meer houdbaar.

Ik verzoek u dan ook onmiddellijk de reparatie uit te voeren zoals door u beloofd was en waarvoor ik u ook betaald heb anders geef ik deze case uit handen aan mijn rechtsbijstandsverzekering.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Zoals we eerder hebben aangegeven is het wachten op de voorraad om de reparatie van jouw toestel uit te kunnen voeren. Je kan bij ons kiezen of je je telefoon laat repareren bij één van onze Service Punten of om deze thuis op te laten halen. Wij kunnen niet een scherm of een onderdeel vanuit een Service Punt doorzetten naar onze ophaalservice, dit is volledig los van elkaar.

Wij hopen dan ook dat de onderdelen op korte termijn beschikbaar komen zodat jouw telefoon ook snel weer in jouw bezit is!

Nogmaals onze excuses voor het ongemak en de vertraging!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
jeppekroezen
First Poster
Opties

heb je hem ondertussen al terug?

hoelang heeft het totaal plaatje geduurd?

ik ben mijn S21 nu al 2 maanden + kwijt. 

0 Likes
Members_08FmYBT
Journeyman
Opties

Idem. 
Ik zit hier in precies dezelfde situatie, toestel al 2.5 maanden kwijt. Gaat bij mij om een S20 Ultra met een barst in het scherm. De status is wachten op een nieuwe batterij, waarom er een nieuwe batterij in moet bij een scherm reparatie is mij volstrekt onduidelijk?!?

Ik heb net opnieuw een mail naar Dynafix geschreven, ik vind dit geen stijl. Nu in afwachting van een reactie.

Geachte Dynafix,

Inmiddels zijn we alweer één maand verder sinds mijn laatste email en is er nog steeds geen progressie op het gebied van de reparatie omtrent mijn Samsung Galaxy S20 Ultra met een barst in het scherm.
Ik wil graag mijn toestel terug, ongerepareerd of gerepareerd maakt mij niet meer uit. In het eerste geval zie ik er uiteraard wel op dat het betaalde reparatiebedrag minus de kosten voor het onderzoek netjes wordt gestorneerd. Ook verwacht ik dan dat het toestel volgens de 'beschadigde' staat waar ik hem heb opgestuurd weer terug komt. Aan de foto's te zien binnen het service portaal zit het scherm nog op de telefoon, ik zie dan ook geen reden waarom dit niet zou kunnen. In mijn optiek, ongeacht of de onderdelen nou wel of niet verkrijgbaar zijn, is een reparatietijd van ~2.5+ maanden absurd. 

Het is onacceptabel dat een reparatie van een consumentenproduct 2.5 maanden duurt wegens het gebrek van een batterij, bij een defect aan het scherm. In mijn optiek mag er dan gerust op de website van Samsung en Dynafix worden vermeldt dat het op dit moment niet mogelijk is het toestel te repareren, wegens een gebrek aan onderdelen. Dit in plaats van dat mijn toestel 2.5+ maanden 'gegijzeld' blijft. Ik ga hier ook over mijn beklacht bij Samsung doen, maar in eerste instantie wil ik via Dynafix een oplossing zoals hierboven vermeldt. 

Volgens mijn berekening kom ik dan op het volgende uit:
Betaald voor reparatie: €314,- inclusief BTW
Onderzoekskosten: €37,- 

€314,00 - €37,00 = €277,- crediteren wanneer er niks gerepareerd is.

Ik wil aan het eind van deze week mijn toestel in ongerepareerde of gerepareerde staat ontvangen, aangezien het mijn eigendom is. Dit is uiterlijk 22-07-2022. 

Ik verneem zo spoedig mogelijk een reactie van u. 

Met hoogachtende groet,
naam achternaam

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_08FmYBT, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk niet fijn wanneer een reparatie wat langer op zich laat wachten, ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. 

Wat is je reparatienummer? Dan zoek ik je gegevens erbij en kijk ik met je mee.

Wanneer heb je hen de e-mail toegestuurd? Heb je hier ook een reactie op gehad?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Members_08FmYBT
Journeyman
Opties

Beste Martijn,

Als eerste bedankt voor je snelle reactie. Helaas zie ik dit nu pas, heb geen mail of iets dergelijks ontvangen met de melding dat er op mij gereageerd is. Mijn reparatienummer is: iRMADRSA17487735

Ik heb de bovenstaande email op zondag 17 april 2022 om 18:22 gestuurd naar 'questions.nl@dynafix.com'. Ik heb tot op heden geen enkele reactie vanuit Dynafix mogen vernemen op mijn inmiddels 10 dagen oude email. (Edit: ik heb wel een automatische bevestiging ontvangen dat mijn email wel degelijk in een ticket systeem terecht is gekomen.)

Ik ben inmiddels bang dat er wat anders aan de hand is? Zou mijn telefoon beschadigd zijn tijdens de reparatie? Gestolen door een medewerker? Of gewoonweg kwijt in hun interne systeem? De status op de webpagina met de 'track and trace' code is al bijna drie maanden niet meer aangepast. Mijn emails worden niet beantwoord en bellen moet naar een 0900 nummer wat €0,45 per minuuut kost, belachelijk!

Zoals ik al in mijn bovenstaande email schreef, ik wil mijn telefoon per direct terug krijgen. Ongerepareerd of gerepareerd maakt niet meer uit. Zolang ik dan maar wel deze terug krijg in de conditie waar ik hem in heb verstuurd + dat het reparatie bedrag wordt gestorneerd. Ik ben er inmiddels wel goed klaar mee kan ik je vertellen.

Alvast bedankt voor je moeite en het meedenken hierin.

Edit 2: Ik zie net dat er schijnbaar geen email adres gekoppeld is aan dit forum account, ondanks dat ik met mijn Samsung account d.m.v. email moet inloggen? Enfin, ik heb net mijn email adres toegevoegd en hoop dat ik jouw volgende reactie op die manier niet mis.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Het is helaas niet mogelijk om een reparatie waar een akkoord op is gegeven af te breken, jouw toestel is op gemaakt. Het is dan ook niet mogelijk om het toestel terug testuren tussentijds en zullen dan ook de onderdelen dienen af te wachten. 

Ik zal het servicecentrum vragen of er misschien al zicht is op wanneer de noodzakelijk onderdelen worden verwacht om de reparatie te voltooien, zodra ik hier een terugkoppeling op heb stuur ik j e ook een berichtje.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Members_08FmYBT
Journeyman
Opties

Beste Martijn,

Dank voor je reactie, maar je bent het met mij eens dat een reparatietijd van drie maanden toch absurd is? Ik snap niet waarom het niet mogelijk zou zijn om de reparatie af te breken. Bovendien communiceert Dynafix gewoon niet op eigen initiatief met de klant. Er is tot op heden nog geen enkele reactie op mijn email van van twee weken geleden.

Toen ik mijn telefoon meegaf aan de koerier en de reparatie accordeerde ging ik er vanuit dat dit drie dagen zou duren. Op het moment dat ik de keuze ging maken om tot reparatie over te gaan is er nergens mij verteld dat de benodigde onderdelen niet op voorraad zouden zijn, wat tot een wachttijd van meerdere maanden kan leiden.

Het maakt mij allemaal niet meer uit hoe en wat, maar ik wil gewoon een oplossing. Ik hoor graag van je wat de status is.

Groet,

Felix

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@Members_08FmYBT

Omdat het toestel open is gemaakt kunnen wij deze niet meer terugsturen in dezelfde staat als dat wij deze hebben ontvangen, dit is de reden dat wij de reparatie dus ook niet kunnen afbreken.

Zodra ik een terugkoppeling heb van het service centrum zal ik deze ook met je delen.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Members_08FmYBT
Journeyman
Opties

Dag Martijn, @MartijnK 

Dankjewel voor je reactie. Ik zou niet zo goed snappen waarom het toestel opengemaakt is, zonder dat er onderdelen voor reparatie beschikbaar zijn. Vanuit eigen ervaring binnen de ICT maken wij nooit een toestel van een klant zomaar open als dit betekent dat de onderdelen nog verder beschadigd raken en er nog geen vervangende onderdelen geleverd zijn. Zoals ik hier boven al vermelde, ik vind dit een hele vreemde manier van zakendoen. 

1. Toestel opsturen ter reparatie, vervolgens na een paar dagen krijgt men de optie om te kiezen voor reparatie, toestel terug laten sturen met onderzoekskosten (hij is dan dus niet open geweest) of zonder onderzoekskosten Dynafix het toestel laten behouden. 

2. De klant heeft een bovenstaande optie geselecteerd, in mijn geval reparatie. Ik krijg vrijwel direct na betaling te horen dat er geen onderdelen leverbaar zijn. Waarom heeft Dynafix nu mijn toestel geopend? Zij weten net zo goed als ik dat de onderdelen niet leverbaar zijn en in stap 1 hadden zij nog geen zekerheid dat het toestel geopend kon, want ik kon hem net zo goed terug vragen met onderzoekskosten in originele staat.

3. Wachten wachten en nog meer wachten. Zoals ik al schreef, ik vind het een raar verhaal dat mijn toestel open gemaakt zou zijn. Dit ook omdat ik foto's heb gezien tijdens de onderzoeksfase, waar het toestel nog helemaal dicht is. Waarom heeft een Dynafix medewerker dan tussen de onderzoeksfase en het wachten op onderdelen het nodig gevonden om mijn toestel open te maken? 

Graag ontvang ik nieuwe foto's van mijn telefoon ter bevestiging. 

Even nog voor de zekerheid: Dit is niet persoonlijk op jou gericht als medewerker bij Samsung, dank voor je inzet tot dusverre.

Groet,
Felix

0 Likes