op 19-11-2018 11:35 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Hoi,
De laatste in een rij van promoties om een note 9 te kopen was linux.
Nou heb ik er al even mee lopen spelen, maar ik mis een community voor en door ontwikkelaars. Is hier iemand die al bezig is met linux on dex?
Binnenkort eens kijken of het compileren van een linux kernel sneller is op mijn grote intel server op de colocatie of op de note 9 :-).
Ard
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Tags:
- Linux developer
1 Oplossing
Geaccepteerde oplossingen
op 19-11-2018 02:29 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hey Ard,
Ik ben zelf ook al enthousiast aan de slag gegaan met Linux on DeX! Samsung heeft een Engelstalige Developers' Community die je hier kunt vinden: https://developer.samsung.com/community. In het DeX gedeelte vind je ook de support voor Linux on DeX en hoewel die community er eigenlijk niet echt voor bedoeld is, is de kans wel het grootst dat je daar het snelst feedback krijgt.
Ik ga binnenkort als ik eens goed de tijd heb maar eens uitzoeken hoe ik mijn favoriete tools gecompileerd krijg voor Linux on DeX. Als ik dat voor elkaar gebruik ik straks écht alleen nog maar mijn Tab S4 en Note9-combi.
op 19-11-2018 11:44 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 19-11-2018 02:29 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hey Ard,
Ik ben zelf ook al enthousiast aan de slag gegaan met Linux on DeX! Samsung heeft een Engelstalige Developers' Community die je hier kunt vinden: https://developer.samsung.com/community. In het DeX gedeelte vind je ook de support voor Linux on DeX en hoewel die community er eigenlijk niet echt voor bedoeld is, is de kans wel het grootst dat je daar het snelst feedback krijgt.
Ik ga binnenkort als ik eens goed de tijd heb maar eens uitzoeken hoe ik mijn favoriete tools gecompileerd krijg voor Linux on DeX. Als ik dat voor elkaar gebruik ik straks écht alleen nog maar mijn Tab S4 en Note9-combi.
op 20-11-2018 10:25 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
@KevinW schreef:Hey Ard,
Het was even zoeken op die developer site... Ik heb al vaak bij de portal gestaan, maar het was voor mij altijd een onoverzichtelijke brij :-(.
En inderdaad, business wise/werk wilde ik naar zo min mogelijk hardware mee moeten nemen voor die keren dat ik naar het buitenland of de colo moet. Ik hoop dus ook dat mijn mirabook pre-order ook geleverd gaat worden ;-).
op 28-11-2018 08:11 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken

op 29-11-2018 08:07 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ik ga er van uit dat die update voor de note 8 in ieder geval niet gaat komen.
De dex station en dex pad hebben namelijk actieve koeling. Er zit dus gewoon een ventilator in te zoemen.
En het groostste nadeel van de dex station is dat de headset poort geblokkeerd is. Je kan dus geen telefoontjes aannemen zonder vaag geluid.
De dex pad is een liggende vorm die ook koelt, heeft helaas geen ethernet poort.
Het mooiste van dex op de note 9 is dat je telefoon telefoon blijft terwijl je aan het dexen bent, en touchpad is een fullscreen phone app.
Voorlopig ben ik wel tegen belangrijke problemen aangestoten bij linux-on-dex waardoor ik toch nog een losse computer nodig heb: serial console over usb werkt niet. Ik heb ook geen android apps gevonden die goed werken als terminal.
Een ander is dat door restricties en de implementatie van de workarounds/interfacing (lxcfs had hier kunnen helpen), sommige dingen niet willen starten. Ssh start niet, maar dropbear gelukkig wel.
Mijn poging om een bootimage te maken voor een ander aarch64 systeem is helaas gestrand, maar dat was mijn eigen domme schuld. Daar had ik fakeroot moeten gebruiken om device nodes te emuleren voor de debootstrap.
Voor gewoon gebruik is het meer een X-sessie in plaats van een volledig werkende linux container met systemd of sysv init. Desalnietemin is het vele malen beter dan de semi shell dingen.
De X omgeving is in principe vnc met een viewer voor dex. Dus als je dex afsluit is je sessie nog intact. Geen rechtstreekse toegang dus, maar voor de meeste dingen heb je dat niet nodig en de note9 is al razendsnel.
De mirabook gaat ook voorruit, maar de leveringen worden pas volgend jaar verwacht :-(.
Anyway, ik denk dat het zonder meer mogelijk zal zijn met linux-on-dex om spartan6 vhdl code te maken en te compilen door qemu-user te installeren (waarmee je intel linux binaries kan draaien op een non intel linux platform). Helaas zonder usb->serial toegang kan je die dan weer niet proggen.