Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Koreaanse versie Note 20. Het lijkt alsof de beiligingsupdates niet worden doorgevoerd

(Onderwerp aangemaakt op: 04-05-2023 03:16 PM)
2160 Weergaven
Lennemen
Journeyman
Opties

Beste ....,   Ik heb in 2021 een refurbished Note 20 gekocht (geen Ultra). Het bleek een koreaanse versie te zijn met de Snapdragon chipset. 

Probleem 1:

Alle mogelijke weergaves van update versies en software versies hebben een datum uit 2021. Na het zoeken van updates krijg ik de melding dat alles up to date is.

Zie hieronder print screens

Samsung klatenservice zegt het volgende: " omdat er in 2021  een keer geen update is geaccepteerd/uitgevoerd blijf je nu de oude versie datums zien. Als je de melding krijgt dat alles up to date is dan mag je ervan uitgaan dat het ook zo is".

1a. Heeft Samsung gelijk?

1b. Is mijn toestel wel beveiligd?

1c. kan ik updaten naar Android 12 en is dat raadzaam en heeft het zin?

Probleem 2:

twee-verificatie sms-jes komen met zeer grote vertraging aan. Soms een halve dag. Alles geprobeerd. Herinstallatie, nieuwe simkaart, Vodoafone reset, cahs van de app legen, soft reset. 
Als ik de sim in een andere telefoon doe dan komen de sms-jes direct binnen.

M.vr.gr. Len

Screenshot_20230504-145916_Software update.jpg

Screenshot_20230504-150034_Settings.jpg

Screenshot_20230504-150103_Settings.jpg

Gr. Lennemen. Note20, Note10plus, Note9

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Lennemen
Journeyman
Opties

Hi Martijn, 

Met Smart Switch is het niet gelukt (Apparaatinnitialisatie).  Kreeg een melding dat het updaten van de firmware niet gelukt is. 
Na onderzoek is het me gelukt, m.b.v. een programma Odin. Alles is weer up to date en veilig.
Het update proces was wel in het Koreaans maar met Google lens en vertalen is het gelukt. Daarna de phone in het Engels / Nederlands gezet.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Lennemen, goedemorgen.

Goed dat je ons een berichtje stuurt. Het aankopen van een refurbished toestel brengt ook bepaalde risico's met zich mee. Omdat het toestel van buiten de EU komt zitten er ook iets andere onderdelen in en deze zullen bij een eventuele reparatie ook besteld moeten worden. Heb je hier ook de verkoper over benaderd? Wellicht dat er tijdens dit proces iets niet goed is gegaan.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Lennemen
Journeyman
Opties
Hoi Martijn, bedankt voor je reactie. Volgens Samsung zou deze telefoon gewoon alle EU updates moeten kunnen pakken.
Het probleem zit hem in het feit dat de telefoon zegt UP to date te, zijn terwijl de datums allemaal op 2021 staan. Volgens Samsung is mijn telefoon ondanks dat toch UP to date.
Dat wil ik hier verifiëren.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Voor elke regio worden updates op een ander moment uitgerold, waar heb je vernomen dat jouw toestel ook de Europese updates zal krijgen? Je kan hier het beste over in gesprek gaan met de verkoper, het gaat hierom een refurbished uitvoering waar wij geen garanties op kunnen geven.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Lennemen
Journeyman
Opties

Hoi Martijn,

Bedankt voor je reactie. 

Het gaat mij ook niet om garanties van Samsung. Het gaat mij erom dat ik oplossingen krijg voor het probleem en antwoord op de volgende vragen.

Vraag 1:
Samsung klantenservice zegt het volgende: " omdat er in 2021  een keer geen update is geaccepteerd/uitgevoerd blijf je nu de oude versie datums zien. Als je de melding krijgt dat alles up to date is dan mag je ervan uitgaan dat het ook zo is".
Heeft Samsung gelijk?

Vraag 2: 
Is mijn toestel wel up to date wat veiligheid betreft omdat de datums op 2021 staan?

Vraag 3:
Kan ik updaten naar Android 12 en is dat raadzaam en heeft het zin?

Vaag 4:
Hoe zou ik geforceerd kunnen updaten?
Kan een Samsung winkel dat?
Of moet ik naar een gsm repair shop?

Nogmaals. Het gaat mij niet om garanties. Ik wil dat het probleem wordt verholpen en daar wil ook voor betalen.

Gr. Lennard.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Ik snap dat je graag het toestel wilt laten herstellen, echter omdat het om een refurbished uitvoering gaat kan je hier voor het beste contact opnemen met de verkoper. Wanneer er bij de repartie niet de juiste onderdelen zijn gebruikt kan dit ook issues meebrengen wat de software aangaat. Het geforceerd updaten naar een andere Android uitvoering raden wij ook niet aan. Via Smart Switch zou je kunnen kijken of er nog een meer recente update beschikbaar is voor jouw telefoon. 

Groeten,

Martijn

0 Likes
Lennemen
Journeyman
Opties
OK bedankt voor je reactie
0 Likes
Oplossing
Lennemen
Journeyman
Opties

Hi Martijn, 

Met Smart Switch is het niet gelukt (Apparaatinnitialisatie).  Kreeg een melding dat het updaten van de firmware niet gelukt is. 
Na onderzoek is het me gelukt, m.b.v. een programma Odin. Alles is weer up to date en veilig.
Het update proces was wel in het Koreaans maar met Google lens en vertalen is het gelukt. Daarna de phone in het Engels / Nederlands gezet.