Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geschikte Micro SD Kaart (128 GB) for Note 9

(Onderwerp aangemaakt op: 16-09-2018 11:29 PM)
1126 Weergaven
nl37131
Explorer
Opties

Hi,

Ik krijg af en toe een foutmelding, dat er problemen zijn met mijn micro SD kaart.

ik neem aan dat dit niet zozeer aan het toestel, maar meer aan de kaart ligt (dit ik al een tijdje heb).

Aan welke voorwaarden moet een geschikte Micro SD kaart voor de Note 9 voldoen, want er zijn nogal wat (prijs) verschillen ?

Groeten,

Eric

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

In de meeste gevallen hebben UHS kaartjes ook nog een klasse 10 logo erop. In dat geval is de UHS versie beter, waar geldt dat UHS-3 beter is dan UHS-1 (al zal je in de praktijk weinig tot geen verschil merken). Als het klasse 10 logo ontbreekt, is er echter geen belofte op de minimale snelheden die juist voor gebruik in recente smartphones wel belangrijk zijn. Controleer dus of de UHS-1/UHS-3 kaart ook een klasse 10 kaartje is.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
SjorsK
Maestro
Opties
Voor zo ver ik weet zijn er geen specefieke eisen behalve dat deze kwalitatief goed moet zijn. (Micro SD is een standaard :winking-face: ). Natuurlijk is de ene net wat sneller dan de anderen.

Wat je nog kan proberen is de MicroSD kaart formateren en daarna weer proberen te gebruiken, dit kan nog wel eens "vage problemen" verhelpen :smiling-face:
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hey Eric, 

Het kaartje moet minimaal klasse 10 zijn, of vergelijkbare lees- en schrijfsnelheden hebben. Dit garandeert dat de snelheden hoog genoeg zijn om goed te functioneren.

Je zou zoals @SjorsK suggereert de SD kaart eerst eens formatteren voordat je investeert in een nieuwe. Maak wel een back-up van alles wat op de SD kaart staat en je wilt bewaren, want met formatteren verwijder je de hele inhoud van de SD kaart. Mocht dat onverhoopt niet helpen, zoek dan naar een nieuw kaartje dat minimaal klasse 10 is.

Als je bijvoorbeeld op deze pagina kijkt, dan zie je achter alle rode kaartjes CL 10 staan. Dan weet je dat je goed zit. Bij de Pro Endurance kaartjes staat dit niet. Die zijn dan ook niet aan te raden voor gebruik in de Note9, omdat de schrijfsnelheid hiervan lager ligt. Als je kiest voor een ander merk, let dan op deze snelheden in de specificaties. https://www.coolblue.nl/zoeken/producttype:geheugenkaarten/geheugenkaart:micro-sd/merk:samsung?query... kaart

kevin-sig
SjorsK
Maestro
Opties

Ha! dat stukje van class 10 wist ik niet, weer wat geleerd. Thanks Kevin! :smiling-face: 

nl37131
Explorer
Opties

Dank jullie wel voor de tips.

Ik ga er vanavond mee aan de slag

nl37131
Explorer
Opties

@KevinW  schreef:

Hey Eric, 

Het kaartje moet minimaal klasse 10 zijn, of vergelijkbare lees- en schrijfsnelheden hebben. Dit garandeert dat de snelheden hoog genoeg zijn om goed te functioneren.

Is UHS Klasse 1 en/of UHS Klasse 3 beter of slechter dan de Klasse 10 die ik moet hebben ?

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

In de meeste gevallen hebben UHS kaartjes ook nog een klasse 10 logo erop. In dat geval is de UHS versie beter, waar geldt dat UHS-3 beter is dan UHS-1 (al zal je in de praktijk weinig tot geen verschil merken). Als het klasse 10 logo ontbreekt, is er echter geen belofte op de minimale snelheden die juist voor gebruik in recente smartphones wel belangrijk zijn. Controleer dus of de UHS-1/UHS-3 kaart ook een klasse 10 kaartje is.

kevin-sig
Ruud84
First Poster
Opties

Ook een groot probleem zijn de Fake kaarten uit China, zien er 100% hetzelfde uit als origineel zo ook de verpakking maar zijn toch nep en dan tot gevolg dat ze na een aantal video's niks meer doen..

Ook in Nederlandse webshops te koop .

Groot probleem..

0 Likes