Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

rSAP verbinding werkt niet vlekkeloos

(Onderwerp aangemaakt op: 31-01-2020 10:57 AM)
530 Weergaven
RiSc911
Apprentice
Opties

Goedendag,

Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een Skoda Octavia met een navigatie type Columbus.

Ik heb alleen een probleempje met het verbinden van mijn telefoon (een Samsung Note 10, Android 10) via het Bluetooth rSAP protocol. Daarmee krijgt mijn navigatie toegang tot de SIM-kaart van mijn telefoon en is er een internetverbinding met alle voordelen van dien. Echter is het zo dat als de verbinding verbroken wordt (als ik de auto verlaat), de SIM-functies niet goed teruggezet worden naar mijn telefoon: de 4G-netwerkverbinding staat dan ineens in de “roaming-stand”, alsof ik in het buitenland zou zijn. Ik kan dan ook zelf niet meer bellen of gebeld worden, ondanks de roaming-functie wel aan staat in mijn telefoon. Een herstart van de telefoon is de enige mogelijkheid om het probleem te verhelpen. Ik heb geprobeerd om het probleem te verhelpen door alle bluetooth-verbindingen weg te gooien en opnieuw verbinding te maken, echter zonder resultaat.

Om dat dit niet prettig werkt, laat ik nu de Columbus verbinding maken via de hotspot van mijn telefoon, en is heb ik de rSAP functionaliteit (voorlopig) uitgezet.

Is dit een bekend probleem of doe ik iets niet goed?

0 Likes
7 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @RiSc911,

Gefeliciteerd met je nieuwe bak! Kun je de netwerkinstellingen eens resetten ( Reset de netwerkinstellingen via 'Instellingen > Algemeen beheer > Resetten > Netwerkinstellingen resetten'. ) en de verbinding verwijderen uit het systeem van de auto? Je dient wel opnieuw je Wifi wachtwoord in te voeren na het resetten.

Start je toestel dan in de Veilige Modus en probeer het nog eens.  

rsz-846676
0 Likes
RiSc911
Apprentice
Opties

Hoi @BruceH,

Bedankt voor je antwoord! Vandaag gedaan wat je voorstelde, helaas was dat niet de oplossing. Ook de veilige modus bood geen soelaas. 

Als de verbinding met de auto wordt verbroken, zie je (op de plaats waar je normaal de sterkte van je GSM signaal ziet) heel even een cirkel met een diagonale lijn er doorheen (=geen verbinding), gevolgd door een signaalsterkte aanduiding met een R erbij, van roaming. 

Heb jij nog meer ideeën?

Alvast bedankt!

Richard

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als je de bestanden in plaats van de SD-kaart op je toestel zet, kun je ze dan wel benaderen? 

Anders kun je nog een reset proberen, dat is mijn laatste redmiddel op het moment. Maak dan wel een back-up van je gegevens met Smart Switch.

rsz-846676
0 Likes
RiSc911
Apprentice
Opties

Wat bedoel je precies met de bestanden op de SD kaart? Ik heb in mijn telefoon geen SD kaart zitten, ook niet in mijn auto. En welke bestanden bedoel je?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Foutje! Ik dacht dat de bestanden op je SD-kaart stonden. Dan raad ik je aan om een back-up te maken en het toestel te resetten.

rsz-846676
0 Likes
RiSc911
Apprentice
Opties

Dat kan ik inderdaad nog eens proberen, maar dat doe ik als ik wat meer tijd heb...!:winking-face:

Ik heb gisteren wel een workaround gevonden om mijn auto toch verbinding te laten maken via WiFi, zonder dat ik constant de hotspot aan heb staan op mijn toestel. Ik heb een Bixby-routine gemaakt die ervoor zorgt dat mijn hotspot aan gaat zodra er een bluetooth verbinding gemaakt is met mijn auto! Na 10 minuten inactiviteit schakelt mijn hotspot daarna weer uit. Werkt prima!

Dan probeer ik op een later moment die factory-reset maar eens. Intussen heb ik ook een ticket aangemaakt bij mijn mobiele provider. Vanwege mijn werk (zakelijke telecom) zit ik redelijk dicht bij het vuur. Misschien wordt rSAP niet lekker ondersteund door mijn provider... Ik wacht dat even af. Hoor ik daar meer van, laat ik het weten.

BruceH
Community Manager
Opties

Kijk, biedt Bixby toch uitkomst! Laat je weten hoe het is afgelopen?

rsz-846676
0 Likes