Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

WPA3 required op A53

(Onderwerp aangemaakt op: 10-07-2023 02:22 PM)
6877 Weergaven
Brt58
Explorer
Opties
Ik heb gemerkt dat mijn Galaxy A53 5G alleen nog een wifi verbinding met een WPA3 beveiligd netwerk kan maken.
Een WPA2/WPA3-personal instelling werkt ook nog maar ik krijg dan wel kort de melding 'WPA3 required'.
Wifi netwerken met alleen WPA2 verschijnen ook niet meer in mijn scan van Wifi-netwerken.

Een instelling bij 'verbindingen' kan ik niet vinden.

Op Reddit kom ik deze sitatie tegen (4-5 maanden oud) bij een A51 maar een werkende oplossing wordt niet geboden.

Bart

0 Likes
20 Antwoorden
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Probeer dit eens: Instellingen > Algemeen Beheer > Resetten > Netwerkinstellingen resetten.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
Brt58
Explorer
Opties
Dank je wel, dit werkt.
Ik zat vast in de overtuiging dat ik dit via 'verbindingen' moest kunnen fixen.
Brt58
Explorer
Opties
Helaas, het probleem is terug.
Heb gezien dat de A33 van mijn vrouw hetzelfde probleem heeft.Screenshot_20230710_170806_WhatsApp_1000003328_1689001852.png
0 Likes
Brt58
Explorer
Opties
Volgende poging:
-netwerkverbinding verwijderd (vergeten)
-netwerkinstellingen gereset (zoals Rohit aangeeft).
-A53 in recoverymode opgestart en cache verwijderd.
-opnieuw opgestart en wap2 netwerk gekoppeld. Geen melding 'wpa3 required'. Koppeling werkt!
-tussendoor andere koppeling met een wap3 gemaakt.
-hierna krijg ik de 'wpa required' melding weer.
Android 13, UI 5.1.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Brt58, goedemorgen.

Heb je ook de Instellingen van je router doorlopen? Wij hebben ook een mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Brt58
Explorer
Opties
Goedemorgen Martijn,
Ik ben net overgestapt naar t-mobile die een Zyxel T56 router levert. De beveiliging hiervan staat op WPA3-SAE/WPA2-PSK. Hiermee verbindt de A53 probleemloos. Voor 'boven' heb een AP geïnstalleerd die ik alleen op WPA2 (sorry, er stond eerst onterecht WPA3) kan instellen. Die geeft nu het probleem. Kan later pas ingaan op je voorstel voor de service maar bedankt voor de tip.
Wordt vervolgd.
Brt58
Explorer
Opties
?
Ben nu op een plek waar alleen een WPA2 beveiliging wordt gebruikt en de A53 koppelt!
Nu ben ik het kwijt...
Misschien een procedure op de A53 die WPA3 vereist als deze (hoe zwak ook) als wifi netwerk wordt aangeboden?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Brt58, goedemorgen.

Hoe gaat het met de Wi-Fi verbinding als je de telefoon direct verbindt met je router(zonder het access point)? En heb je al een afspraak kunnen maken voor Hulp-op-Afstand?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Brt58
Explorer
Opties
Beste Martijn,
Router en AP hebben hetzelfde SSID.
Verbinden met de router gaat probleemloos. Als ik de tuin inloop is het signaal van de AP sterker (gecontroleerd met WifiAnalyzer) maar de A53 blijft met de router verbonden. Als ik nog verder wegloop en het routersignaal te zwak wordt maar de AP nog steeds signaal heeft, krijg ik de melding dat geen netwerk kan worden gevonden.
Maandag heb ik meer tijd, dan ga ik hulp op afstand zoeken.
Groeten, Bart
0 Likes