Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

WiFi connectie op TP-link Deco X60 mesh WiFi dropt steeds.

(Onderwerp aangemaakt op: 26-04-2022 11:21 PM)
4793 Weergaven
EJvalo
Apprentice
Opties
Ik heb sinds vorige week de nieuwe Galaxy A53 5G als vervanging van mijn S8. Het lukt me niet om een stabiele WiFi verbinding te krijgen op ons WiFi netwerk. Met mijn  S8 geen enkel probleem,  mijn dochter (ook een S8 ) ook geen problemen. Mijn vrouw (S9) ook geen issues. Andere dochters met IPhone ook alles prima. Op laptops voor het werk ook alles functioneel, supersnelle en stabiele verbindingen. Dus WiFi netwerk werkt prima. Voor de zekerheid nog toegangs wachtwoord opnieuw ingesteld, dus alles en iedereen moet opnieuw inloggen, niemand problemen behalve ik op de nieuwe A53. Al van alles geprobeerd, nieuwe netwerk connecties/ netwerk resets/ vast IP-adres/ MAC adres telefoon ipv willekeurig MAC/ uiteindelijk complete reset naar fabrieksinstelling en volledige setups opnieuw, maar niets helpt. Ben door mijn opties heen.......af en toe krijg ik wel verbinding, maar zeker niet voor lang en bij herconnecten vaak de melding dat de verbinding mislukt. Iemand tips? Software up to date, Android 12.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Members_eDUD2B7
Student
Opties

Ik ervaar hetzelfde probleem, thuis met DECO X60 de hele tijd er af gegooid. Op het werk geen enkel probleem. 

Lijkt dus niet aan de samsung te liggen, dat is in ieder geval enige geruststelling.  Zal dan ook eens op TP forum gaan scrollen. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
33 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Werkt de telefoon wel op een ander WiFi netwerk? Ik heb zelf ook een Deco en ik herken het probleem wel. Mag ik vragen welke Firmware versie je Deco heeft?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
EJvalo
Apprentice
Opties
Goedemorgen Patrick,
Ik heb gisteren om precies dit ook uit te sluiten, mij oude wifi-routertje aangesloten als test. Een utpkabeltje van de Hoofd Deco unit naar de bron ingang van mijn oude router en kijken wat er gebeurt. Nou, ik kan (vooralsnog) gewoon aanmelden op mijn oude router en heb razendsnel internet op mij A53 5G. Het lijkt dus op een probleem van mijn nieuwe A53 en het Deco netwerk. Wellicht een Android 12 issue? Want werkelijk alles wil prima connecten (smart tv, chromecast, ereader, slimme stekkers en alle andere telefoons en laptops, behalve mijn A53 5G. Vooralsnog heb ik dus met een houtje-touwtje oplossing mijn probleem getackled, maar ik hoop toch op een oplossing. Wellicht hebben meer mensen dit probleem?
0 Likes
EJvalo
Apprentice
Opties
Zie mijn reactie, mijn Deco X60 geeft aan dat hij up to date is, versie 1.5 1, Rel. 50164
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ik had met mijn Deco soort gelijke problemen. Voor mij was de oplossing om op het Amerikaanse TP link forum / de Deco sectie te gaan en om andere firmware te vragen. Gewoon topicje aanmaken en je probleem daar neerzetten. Mijn Deco had ook 1.5.1 maar die was niet zo stabiel ik run nu al meer dan een jaar een aangepaste firmware die hun mij gaven en alles werkt top. Jouw probleem is bijna identiek aan het gene dat ik had met mijn deco dus misschien is dit een goede tip voor je.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Oplossing
Members_eDUD2B7
Student
Opties

Ik ervaar hetzelfde probleem, thuis met DECO X60 de hele tijd er af gegooid. Op het werk geen enkel probleem. 

Lijkt dus niet aan de samsung te liggen, dat is in ieder geval enige geruststelling.  Zal dan ook eens op TP forum gaan scrollen. 

0 Likes
PJoterPan
Student
Opties

Zelfde probleem. Als je op de Deco x60 het 5 Ghz wifi netwerk uitzet is het probleem opgelost. Maar dat is uiteraard geen permanente oplossing.

@samung @tp-link graag voor een permante oplossing zorgen middels een update van Firm- of software

0 Likes
PJoterPan
Student
Opties
Is er al een oplossing vanuit Samsung. Volgens TP-LINK die er veel tijd in hebben gestoken ligt het toch echt aan de samsung A53
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Reset de Netwerkinstellingen. Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

Controller ook je instellingen van je router! Maakt dit geen verschil dan is de volgende stap het indienen van een foutrapport via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
PJoterPan
Student
Opties
Beste Martijn. Ik heb echt al alles geprobeerd qua resetten en instellingen aanpassen. Het is een specifiek probleem van de combi Samsung a53 en de TP-LINK deco x60 op het 5ghz wifi netwerk. TP-LINK heeft hier al veel tijd ingestoken. Ik heb ook teamviewer sessies met hen gedaan. Volgens hen ligt het probleem bij de Samsung A53. Ik kan dat niet tegenspreken. Want andere types van Samsung ondervinden geen probleem. En ik lees ook dat velen anderen met een Samsung A53 hetzelfde probleem hebben. Een foutrapport indienen heb ik al gedaan maar dat werkt niet. Want als ik geen verbinding heb wordt het foutrapport niet verstuurd. Soms is de verbinding wel goed en dat zie je niets in de log. Maar snel daarna gaat de snelheid meestal weer terug naar 6mbps of wordt de verbinding helemaal verbroken.
0 Likes