Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Schermverschrendeling uitzetten

(Onderwerp aangemaakt op: 10-10-2021 02:50 PM)
1433 Weergaven
Ekster
Explorer
Opties
Hallo, hoe kan ik voorkomen dat mijn telefoon vergrendelt zodra mijn beeldscherm uitvalt en daardoor uitgaat. Ik heb de vergrendeling van het beeldscherm en de gehele vergrendeling nu beide op 30 minuten staan, maar als ik via de meditation moments app naar muziek wil luisteren bij het in slaap vallen, gaat de muziek uit door deze vergrendelingsinstelli gen. 
Ik vind het raar dat je niet voor de optie "nooit" kunt kiezen of het helemaal kunt uitschakelen. 

Groetjes Gerda
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi Gerda,

De optie Nooit is niet beschikbaar, omdat je anders problemen met inbranden van het scherm krijgt, en je dan waarschijnlijk ook niet heel blij zal zijn :winking-face: 30 minuten is al vrij riskant als je dat regelmatig doet.

Ik raad je eerst aan om te proberen of via Instellingen >> Batterij en apparaatonderhoud >> Batterij >> Limieten achtergrondgebruik >> Apps die nooit sluimeren, hier de app aan toe te voegen, en testen of hij het dan wel blijft doen.

Een goed ontwikkelde app kan namelijk in de achtergrond afspelen, dus bij een goede app zou je scherm niet aan hoeven te blijven.

Mocht het met bovenstaande tip nog niet lukken, dan kun je hem aan de Game Launcher van Samsung toevoegen; na enkele minuten gaat het scherm dan op aanraakbeveiliging, maar zal het scherm en dus de app nog wel actief blijven.

Ik raad je aan de schermhelderheid op 0 in te stellen wanneer aanraakbeveiliging actief is, want ook met een bewegend element kan de rest van je scherm natuurlijk nog wel inbranden.

Edit met tweede reactie erbij

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi Gerda,

De optie Nooit is niet beschikbaar, omdat je anders problemen met inbranden van het scherm krijgt, en je dan waarschijnlijk ook niet heel blij zal zijn :winking-face: 30 minuten is al vrij riskant als je dat regelmatig doet.

Ik raad je eerst aan om te proberen of via Instellingen >> Batterij en apparaatonderhoud >> Batterij >> Limieten achtergrondgebruik >> Apps die nooit sluimeren, hier de app aan toe te voegen, en testen of hij het dan wel blijft doen.

Een goed ontwikkelde app kan namelijk in de achtergrond afspelen, dus bij een goede app zou je scherm niet aan hoeven te blijven.

Mocht het met bovenstaande tip nog niet lukken, dan kun je hem aan de Game Launcher van Samsung toevoegen; na enkele minuten gaat het scherm dan op aanraakbeveiliging, maar zal het scherm en dus de app nog wel actief blijven.

Ik raad je aan de schermhelderheid op 0 in te stellen wanneer aanraakbeveiliging actief is, want ook met een bewegend element kan de rest van je scherm natuurlijk nog wel inbranden.

Edit met tweede reactie erbij

kevin-sig
Ekster
Explorer
Opties
Hoi Kevin, bedankt voor je antwoord🙂. Als de app meditation moments iets afspeelt, loopt er altijd een soort zandloper mee dus inbranden zou dan niet gebeuren. Het gaat mij erom dat mijn telefoon dus helemaal in de vergrendeling gaat tijdens de meditatie/ muziek als deze langer dan 30 minuten duurt. Hierdoor stopt alles. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Dat het scherm uitvalt, vind ik geen enkel probleem, maar dat mijn hele telefoon/app uitvalt wel.
Kan ik dat alleen voorkomen door geen pincode meer te gebruiken?
Jouw tip heb ik trouwens net toegepast. Ik zal het zo even testen 👍.
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Dat is inderdaad niet de bedoeling, een goed ontwikkelde app kan namelijk in de achtergrond afspelen, dus bij een goede app zou je scherm niet aan hoeven te blijven.

kevin-sig
GalaxyS22
Big Cheese
Opties
Mocht het niet werken kun je dit ook nog proberen...

Als je de Ontwikkelaar opties aan hebt staan kun je selecteren dat het scherm tijdens het opladen altijd aan blijft. Ontwikkelaar opties zet je aan door zeker 10x op Buildnummer bij Software Gegevens te drukken. Screenshot_20211010-204307_Settings_40301.jpg
Ekster
Explorer
Opties
Kevin, het is gelukt! Ik heb de app toegevoegd aan de lijst van apps die nooit gaan sluimeren en heb het time-out scherm op 1 minuut gezet en de vergrendeling van de telefoon ook. De app bleef nu gewoon draaien 👍 🙂.
Het gekke is echter wel dat ik de app nu niet in de lijst zie staan van apps die nooit gaan sluimeren, maar ook niet meer in de lijst van apps die dat wel doen. Hij lijkt van de aardbodem te zijn verdwenen terwijl de app nog wel op mijn telefoon staat 🧐 🙄. Maar goed, mijn probleem is opgelost. Bedankt voor de tip 😊.

Groetjes Gerda🙏
Ekster
Explorer
Opties
DirkG, jij ook bedankt voor je reactie 👍. Ik heb me nog nooit bezig gehouden met de ontwikkelaarsopties, maar nu weet ik in ieder geval hoe ik daar kan komen. Misschien komt het ooit nog eens van pas🤷🏻. Vooralsnog is het met de tip van Kevin opgelost.

Fijne dag! ☀️
GalaxyS22
Big Cheese
Opties
Fijn dat het opgelost is. Veel plezier ermee.