op 23-01-2024 04:32 AM
Ik heb 2 Samsung A54 telefoons (een voor mijn vrouw en een voor mij) die allebei het onderstaande probleem hebben.
Als de Samsung A54 via de wifi thuis is geconnect ontvangt de A54 in sleep mode (dus het scherm wordt zwart) Whatsapp berichten en email berichten vertraagd tot zelfs 10 minuten later. Deze vertraging is elke keer anders de ene keer 2 minuten dan weer 10 minuten en soms gaat het gewoon goed dus geen vertraging.
De verzender ziet bij Whatsapp slechts 1 vinkje en na ca. 5 tot 10 minuten het tweede vinkje wat dus aangeeft dat het bericht dan pas is afgeleverd op de A54. Als de verzender slechts 1 vinkje ziet dan kun je via whatsapp ook niet naar de Samsung A54 bellen want er gaat dan geen ringtone af er is dus geen contact met deze A54. Als de verzender het tweede vinkje ziet en hij belt via whatsapp nog een keer dan gaat bij de A54 wel een ringtone af en kun je dus gewoon opnemen. Ditzelfde is het geval bij ontvangst van email dus het is geen instelling of probleem in whatsapp.
Ik heb heel veel instellingen nagelopen in ieder geval alles wat ik heb kunnen vinden op internet. Verder heb ik het modem vervangen voor een nieuwe dit loste ook niks op. Beide Samsung A54 telefoons (nieuwe telefoons) hebben dit probleem dus lijkt het mij geen hardware probleem maar meer een software probleem.
Als de Samsung A54 via 5G staat dan is er geen enkel probleem met vertraagd whatsapp en email ontvangst.
Het heeft dus te maken met sleep mode (dus scherm gaat op zwart) en de thuis wifi.
O ja de wifi kanalen heb ik als test gewijzigd maar dit loste ook niets op.
Ik weet het nu niet meer als het een instelling was dan had ik deze al lang gevonden denk ik maar misschien is er iemand die nog een instelling weet die ik over het hoofd zie. Whatsapp opnieuw installeren is ook al gedaan.
Of het is een bug in de Samsung A54 firmware deze is geupdated naar 1 december 2023 de laatste nieuwe firmware.
Wie helpt mij bij voorbaat dank.
op 23-01-2024 09:12 AM
Hoi @MarDag ,
paar punten die je kan controleren:
1: Instellinge > Apps > Whatsapp (email ook) > Batterij > staat op onbeperkt?
2: Instellingen > Verbindingen > Wifi > 3 puntjes rechtsboven > Intelligent WIFI > Wifi spaarstand uit
Werkt het dan nog niet dan kan je op beide toestellen een foutrapport insturen met de Samsung Members app. Samsung Members > Ondersteuning > Foutrapport. Stuur ook de systeemlogs dan mee.
op 23-01-2024 04:21 PM
Bij Intelligent WIFI staat geen Wifi spaarstand dus kan hem ook niet uitzetten.
Batterij bij Whatsapp en email staat al op onbeperkt.
Staat de Samsung members app al standaard op de Samsung A54 ?
op 23-01-2024 05:10 PM
Ik heb voor beide Samsung A54 toestellen het foutrapport ingestuurd via de Samsung Members app.
Er staat dat ik zo spoedig mogelijk een antwoord krijg dus wordt vervolgd.
op 20-02-2024 05:25 AM
Eindelijk een antwoord van Samsung maar niet het antwoord waar ik wat mee kan. 😖
"Wij hebben het rapport in goede orde ontvangen en zijn hiermee aan de slag gegaan.
Als de app is de slaapstand staat is de werking op de achtergrond beperkt. Om onmiddelijk meldingen te ontvangen haalt u de app uit de slaap- of diepe slaapstand.
Met vriendelijke groet Samsung Electronics Benelux."
Nou daar kan ik het dan mee doen dus er wordt beweerd door Samsung dat het volkomen normaal is dat email en whatsapp berichten niet direct ontvangen worden en ook whatsapp telefonische oproepen niet worden beantwoord. Om whatsapp berichten te ontvangen moet je de telefoon eerst ontgrendelen en het scherm aanzetten.
Dit heb ik nog nooit gehoord en zo werkt het ook bij geen enkele telefoon die ik hiervoor heb gehad waar onder ook Samsung telefoons. Andere telefoons van de mensen die op visite komen werken wel goed op mijn wifi waaronder ook Samsung telefoons dus het kan wel degelijk en dat is ook niet meer dan normaal.
Ik wordt dus met een kluitje het riet ingestuurd. Heb 2 Samsung A54 telefoons gekocht waarvan het volkomen normaal is dat wanneer je via je wifi een whatsapp bericht wilt ontvangen (of een email) je eerst de telefoon moet ontgrendelen en scherm aan moet zetten aldus Samsung Electronics Benelux.
Ik heb nog nooit zo'n flauwekul meegemaakt en heb enorme spijt dat ik voor de Samsung A54 heb gekozen. In ieder geval kun u duidelijk lezen dat Samsung zich er wel heel makkelijk van af maakt.
Heb inmiddels 2 software updates gehad van Samsung maar dit lost het probleem ook niet op.
Dus Samsung heel simpel gezegd : WAT NU ??
op 21-02-2024 11:04 AM
op 21-02-2024 04:32 PM
Hallo Ajay-A bedankt voor je reactie,
Ja dat klopt ik heb beide Samsung A54 ook geprobeerd op de Wi-Fi in de KPN winkel en daar deden ze het zonder problemen. In de KPN winkel hadden ze wel Wi-Fi 6 en thuis heb ik net als iedereen denk ik Wi-Fi 5.
Mijn Fritzbox 7583 Modem heb ik vervangen voor een nieuwe en bovendien heb ik veel instellingen geprobeerd maar niets helpt. Het lijkt er dus op dat de Samsung A54 niet lekker samenwerkt met Wi-Fi 5 in slaapstand of diepe slaapstand. Andere telefoons waaronder ook Samsungs incl. mijn oude Samsung werken wel gewoon perfect met mijn Wi-Fi netwerk thuis.
Bij intelligent wifi kun je bij deze Samsung A54 niets instellen m.b.t. de spaarstand wellicht zit daar het probleem.
Met vriendelijke groet,
Mario.
op 21-02-2024 05:40 PM
Bedankt voor de informatie Members_HmGnNF0,
Wat wellicht kan helpen is dat wij op afstand met je mee kunnen kijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Met groet,
Ajay